Beantwoord

DECT telefoonboek van KPN Malibu 632 versturen naar KPN Dallas Comfort

  • 8 January 2019
  • 8 reacties
  • 355 keer bekeken

We hebben een oud toestel van KPN, de Malubu 632 en willen het telefoonboek kopiƫren/versturen naar een nieuw toestel van KPN, Dallas Comfort. In de handleiding staat niets over deze optie van de oude telefoon.

Weet iemand of dit mogelijk is of niet? Ik hoor het graag, alvast mijn dank.
Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid
verplaatst naar juiste board
icon

Beste antwoord door Nadia 9 January 2019, 14:37

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

KPN maar even gebeld en helaas is dit niet mogelijk.
Helpdesk heeft gelijk. Als het dit oude model is dan kan het niet.



Er is ook een jongere dect met de aanduiding Malibu 632, daar zou het m.i. wel mee moeten kunnen.



Van beide modellen is helaas geen handleiding online, dus kan het niet verder checken.
En zit bij het nieuwe toestel het adresboek dan in het basisstation ?
Niet in de handset dus ?
Ik heb me ooit voorgenomen om niet te gaan zitten p . . . met kleine knopjes op een apparaat wat geen verbinding heeft met een computer, om deze reden dus.

Ik (en meerderen in mijn omgeving) ben erg blij met een fritzbox wat ook een dect station is, en benaderbaar met elke webbrowser.
Bij de telefoons van KPN (fabrikant Gigaset) zit het telefoonboek in de handset.
Bij Philips zit ie in het basisstation en wordt op die manier gedeeld met alle handsets.
Aha, goed om te weten, dank.
In het basisstation is toch ook logischer . . (?)

NB, in veel gevallen kun je een dect handset op een ander basisstation aanmelden, maar geen idee of dat voor de vraagsteller iets kan oplossen.
In zijn geval niet. Die handset kan geen 'telefoonboek' delen (= copiƫren naar) met andere handsets.
Jazeker, maar in het geval dat bij de vraagsteller de handset nog werkt en de basis niet dan zou de vraagsteller weer gered zijn.
Helaas gaat in de meeste gevallen de handset als eerste kapot.
Overigens kun je die veelal eenvoudig demonteren en het toetsen-flapje schoonmaken, zo doe ik dat ook met afstandsbedieningen.
Reputatie 7
Hay @Kees36, welkom op het KPN forum. Helaas is het niet mogelijk om tussen deze twee DECT toestellen het telefoonboek te kopiĆ«ren. Dat zou wel makkelijk zijn 🙂 Als beide toestellen aan een aantal vereisten voldoen is dat mogelijk. Helaas lukt dat niet tussen de Malibu 632 (Tiptel) en Dallas Comfort (Gigaset). Handmatig overzetten is het enige wat je kunt doen. Veel plezier met je nieuwe telefoon. Als je nog vragen hebt dan horen we het hier graag.