Beantwoord

Dect uitzetten op basisstation

  • 10 December 2019
  • 9 reacties
  • 248 keer bekeken

Ik heb een basisstation Chicago 905S. Ik wil deze uitsluitend als oplader gebruiken. Hoe schakel de dect hiervan definitief uit? Iets in het apparaat verwijderen?

icon

Beste antwoord door PeterG 11 December 2019, 16:43

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Hallo @JMGerrits , dan verwijder je gewoon de telefoonkabel die eerst naar de telefoonaansluiting liep en houd je alleen het netsnoer er op aangesloten, dan werkt het alleen als lader.

 

Helaas zendt de dect ook zonder telefoonaansluiting een signaal uit. Daarom krijg ik regelmatig storingen als ik met mijn telefoon via dect op mijn modem bel. (kraken,  verbinding valt weg e.d.) Daarom de vraag: hoe verwijder ik het dect-signaal uit het basisstation.

Hallo @JMGerrits , het betreffende station minimaal een halve meter van een ander basisstation weg houden en ook minimaal een halve meter van het modem, nog beter 1 meter afstand houden, dan kunnen er geen storingen optreden, want het is alleen nog maar een laadstation dat niet meer gebonden is aan andere dect toestellen en het modem dus overal te plaatsen.

 

Ik kan hier, zelfs bij KPN, geen handleiding van vinden.

Vind wel bij gebruikershandleiding.com die van de 905a.

Die heeft onder de speciale functies (pag. 41) de ECO DECT+ instelling. Als dat aanstaat is het zendvermogen vrijwel 0 als er niet mee gebeld wordt. Dat stel je in via een op het basisstation aangemelde handset. (want hij is nu op een andere basis aangemeld begrijp ik)

Beste Peter, bedankt voor je antwoord, maar helaas ontbreekt op het toestel 900S het basisstation bij instellingen.

Zou wel moeten. Hij is nu toch op een andere basis aangemeld? Als dat een niet geheel ondersteunde is, dan zal idd "basisstation” bij de instellingen (menu) ontbreken.

Is die handset WEL aangemeld op het basisstation 900S wat je als oplader wilt gaan gebruiken? Doe dat dan anders opnieuw, doe de instelling, en meldt 'm dan weer aan op de basis (modem welke dect ondersteunt begrijp ik) die je wel gebruikt.

Weet je trouwens zeker dat dat de storing veroorzaakt. Heb je bv. de stroom eraf gehad terwijl je belt via je modem/dect?

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @JMGerrits, ik lees dat je graag de dect wil uitzetten op jouw chicago toestel. Ik zie dat PeterG de handleiding al gestuurd heeft. Dit moet hem zijn, alleen dat werkt dus niet? En de verdere tips van hem? Ben je daar mee aan de slag geweest?

 

Beste Peter, op de plaats waar nu het chicago basisstation staat is, kan ik op geen enkele manier het station aan de vaste telefoonlijn koppelen. De handset 900S is niet aan het chicago station gekoopeld, maar wel op mijn fritz!box. Kan nog proberen het chicago basisstation van de stroom af te halen, terwijl ik bel. Helaas is de storing sporadisch en geheel onverwachts.


Ik had hier een zelfde situatie, fritzbox als dect basis en een oplader met dect die niet uit kan.
Daar had ik ook last van op een bepaald apparaat, maar hoe/wat dat is me ontschoten, maar niet op de telefoonverbinding.
Het lijkt me vrij onwaarschijnlijk dat de storing daar vandaan komt, maar kan het niet uitsluiten.
Mijn idee, zet de lader op een schakelbare verdeeldoos, heb je die storing dan kun je de lader met een hand uitzetten.
Ik ben benieuwd.

NB, ik heb een losse lader opgesnord ergens, MP of kringloopwinkel, weet ik niet meer.
Het is me in het verleden ook wel gelukt om het dect gedeelte te saboteren, opengemaakt en het juiste draadje losgemaakt.

NB2, gebruik je de voordelen van de fritzbox ook, het bijhouden van je telefoonboek middels een echt toetsenbord, via browser : fritz.box