Beantwoord

Doorschakelen en nummerweergave beller

• 4 februari 2016
  • 2 reacties
  • 1922 keer bekeken

Als ik mijn vaste telefoon doorschakel naar mijn mobiel krijg ik het telefoonnummer te zien van de beller, maar ik wil op mijn mobiel het nummer zien van mijn vaste telefoon. Dit was bij de vorige provider wel zo. Ik kan dan zien of men direct mijn mobiel nummer heeft gekozen of mijn vaste zakelijke nummer. Het zakelijke nummer kan ik dan afvangen met voicemail.

icon

Beste antwoord door KeesYagi 6 februari 2016, 14:07

dit probleem ben ik op het cheapconnect forum ook al tegengekomen

de provider (kpn dus in dit geval) zou dit als optie kunnen geven, of -nog veel mooier!-  iets toevoegen aan het nummer wat je ziet op je mobiel

maar, daar zou ik maar niet op wachten :-//

dan heb ik nog 2 mogelijkheden :

wisselen van aanbieder

of een extra kastje thuis die 2 lijnen aan elkaar koppelt

dat kan met een fritz-box, die koop je op een bekende site met spullen voor heel weinig, bv FB7170

dit kastje pakt dan de kpn lijn op en belt je mobiel met een alternatieve voip-aanbieder je mobiel

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7

Marcel466 schreef op 4 feb '16 om 21:24u

Als ik mijn vaste telefoon doorschakel naar mijn mobiel krijg ik het telefoonnummer te zien van de beller, maar ik wil op mijn mobiel het nummer zien van mijn vaste telefoon.

Dit is niet mogelijk. Bij KPN (en trouwens ook bij Ziggo) wordt het telefoonnummer van de beller meegezonden. Niet van het doorschakelnummer.

Dit was bij de vorige provider wel zo.

Ik vraag me af welke dat was.

Ik kan dan zien of men direct mijn mobiel nummer heeft gekozen of mijn vaste zakelijke nummer. Het zakelijke nummer kan ik dan afvangen met voicemail.

Ik begrijp dat je mobiel een privé nummer is. In je mobiel staan over het algemeen de nummers met de namen van je privécontacten geprogrammeerd. Als één van die nummers (vaak privé) belt zie je de naam. Belt iemand zakelijk zie je het nummer. Een andere oplossing zou ik niet weten, anders dan het gebruik van een 2e mobiel nummer.

Reputatie 7
Badge +10
dit probleem ben ik op het cheapconnect forum ook al tegengekomen

de provider (kpn dus in dit geval) zou dit als optie kunnen geven, of -nog veel mooier!-  iets toevoegen aan het nummer wat je ziet op je mobiel

maar, daar zou ik maar niet op wachten :-//

dan heb ik nog 2 mogelijkheden :

wisselen van aanbieder

of een extra kastje thuis die 2 lijnen aan elkaar koppelt

dat kan met een fritz-box, die koop je op een bekende site met spullen voor heel weinig, bv FB7170

dit kastje pakt dan de kpn lijn op en belt je mobiel met een alternatieve voip-aanbieder je mobiel

Reageer