Beantwoord

Doorschakelen vaste lijn naar mobiel

  • 23 June 2019
  • 13 reacties
  • 440 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Als ik mijn vaste tel. nummer doorschakel naar mijn mobiel is het dan mogelijk dat ik de EB van het ftth haal. Ik gebruik een eigen router met daar achter de EB als veredelde telefoonaansluiting.

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door PeterG 23 June 2019, 15:46

Bekijk origineel

13 reacties

Het lijkt me vreemd als dit niet werkt, maar de wegen van KPN mbt de vaste telefonie zijn ondoorgrondelijk (voor mij).
Gewoon proberen zou ik denken, als je handig genoeg bent om een eigen router te installeren dan zou ik denken dat je daar zelf ook wel op zou komen :-)

En je zou je nummer kunnen porteren naar een hier regelmatig genoemde voip aanbieder, dan kun je ander eenvoudig voip kastje gebruiken en EB terug in de doos doen tot dat . . .
Ja, dat kan. Een kennis van me had onlangs lijnonderbreking (letterlijk) dus was feitelijk de EB niet aangesloten. De doorgeschakelde gesprekken kwamen gewoon op z'n mobiel binnen. Staat bij hem doorgeschakeld met *67 (bij in gesprek en onbereikbaar).

LET OP: Je kunt wel gesprekskosten op de doorgeschakelde gesprekken hebben. Enige uitzonderingen: Belonbeperkt en KPN Compleet.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @flutter Volgens heb je al heel duidelijke antwoorden gekregen. Kom je er zo uit of heb je nog hulp nodig? 🙂
Reputatie 1
Badge
Zodra de temp het toelaat zal ik het eens proberen. Heb alweer een maand een ER3 lite probleemloos draaien met het script van WJB. Alleen de EB was een ergernis, maar zoals geschreven zal ik de EB V10 binnenkort verwijderen, Het is alleen jammer want ik gebruikte de Gigazet voorheen veel.
Reputatie 7
Waarom porteer je jouw telefoonnummer niet naar (bijvoorbeeld) CheapConnect?
Dan kan je thuis gewoon een Gigaset N300A IP gebruiken.

Dat was wat ik ook bedoelde, maar dat weet je wel ondertussen vermoed ik zo :-)
Dan kun je het zo instellen dat je thuistelefoon en de mobiel tegelijk overgaan en je ziet het nummer van de beller op je mobiel (dus niet je eigen thuisnummer).

Maar, nu ik dit zie denk ik nog even terug aan :
https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/2e-experia-box-aansluiten-mogelijk-474675

De vraagsteller hier heeft de EB verbonden met een ander modem/router voor internet verbinding, dus is het mogelijk om 2 EB's achter elkaar te zetten.
Zoals ik dat met fritzboxen ook wel deed.

Reputatie 7
Maar, nu ik dit zie denk ik nog even terug aan :
https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/2e-experia-box-aansluiten-mogelijk-474675

De vraagsteller hier heeft de EB verbonden met een ander modem/router voor internet verbinding, dus is het mogelijk om 2 EB's achter elkaar te zetten.

Nee, je kunt geen twee Experia Boxen achter elkaar zetten.
In dit topic de Experia Box als "veredelde" VoIP ATA achter een EdgeRouter Lite 3 geplaatst waarbij alleen vlan 7 (telefonie) op de EdgeRouter gebridged wordt naar de Experia Box. De Experia Box kan daarbij dus alleen voor telefonie gebruikt worden.
Die 2e EB krijgt internet over UTP (ipv via de ingebouwde DSL).
Dus waarom zou dat niet werken als je 'm in een andere EB prikt (met DSL internet).

Niet dat het veel zin heeft cq ik twijfel niet aan je kennis hier over.
Reputatie 7
Een Experia Box is hard geconfigureerd om via een pppoe verbinding met Internet te verbinden. Dat lukt uiteraard alleen op de eerste router of als de eerste router in bridge mode staat. De Experia Box kent geen bridge mode dus gaat dat echt niet werken.
Da's dan ook weer duidelijk, jammer weer, de onmogelijkheden van de EB, althans de huidige, wie weet luistert er iemand naar je voorstel.
Reputatie 7
Zolang KPN niet gedwongen wordt om routers naar eigen keuze te ondersteunen heb ik er een hard hoofd in dat ze met een VoIP ATA voor particulieren zullen komen.
Vreemd eigenlijk want ze hebben alles er voor in huis, het is alleen de (on)wil om het op de particuliere markt aan te bieden.
Reputatie 1
Badge
Hoeveel zou de prijs van een aansluiting zakken als KPN de keuze voor een modem/router aan de afnemer laat.
Reputatie 7
Hoeveel zou de prijs van een aansluiting zakken als KPN de keuze voor een modem/router aan de afnemer laat.
€0,-

Reageer