Vraag

Doorschakeling vast naar mobiel op afstand

  • 21 January 2020
  • 7 reacties
  • 342 keer bekeken

Hallo,

 

ik heb ook zo'n gevalletje.. De vaste telefoon staat doorgeschakeld naar een mobiel van een oud medewerker. Al diverse keren met kpn aan de telefoon geweest om de vaste lijn  actief te krijgen. er zou morgen een monteur komen. die heeft vandaag afgebeld omdat het vaste telefoonnummer niet te vinden is. weer even gebeld met kpn. die zeiden dat ze er mee bezig zijn op de achtergrond en ik moest afwachten. hoe lang had ze geen idee van maar intussen is mijn bedrijf alleen bereikbaar op de mobiele telefoon van mijn ex-medewerker. Zo gaat het al 3 weken en hebben we echt uitgekeken naar de monteur die uitsluitsel zou geven. die komt dus niet. 

Het zal allemaal ooit wel opgelost worden maar ik zou dus graag willen weten hoe ik de doorschakeling naar mijn ex medewerker ongedaan kan maken door de doorschakeling naar een ander mobiel nummer te zetten, zodat inkomende telefoontjes gewoon bij ons zelf terecht komen in plaats van bij iemand die niets meer met ons te maken heeft. Is dat mogelijk?

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Beste @wipe, welkom en sorry voor de late reactie! Is het inmiddels gelukt? Gaat het om een zakelijk telefoonnummer? In dat geval wil ik je verzoeken om je vraag nog eens op het zakelijke forum te stellen. Als het toch een particulier of kleinzakelijk abonnement betreft, zou dit ook via MijnKPN moeten kunnen. Is het al uitgesloten dat dit niet lukt?  

nee, er is geen contact geweest verder meer. het is particulier omdat wij 6 jaar geleden snel een telefoonlijn moesten hebben en zakelijk wel even zou duren. daarbij is het nummer al sinds mens heugenis in gebruik bij dit bedrijf. KPN staat kennelijk ook voor een raadsel en intussen ben ik uitsluitend bereikbaar via mijn oud werknemer. hamvraag is dus, hoe kan ik een dorschakeling naar een mobiel wijzigen naar een andere mobiel zonder daarvoor iets met de vaste lijn te moeten doen. Die is een soort van dood zeg maar, en het nummer is niet bekend bij kpn. toch.. als je het nummer belt krijg je mijn vrolijke oud medewerker aan de telefoon. 

Is die vaste telefoon met *21 doorgeschakeld? Dan kan het alleen op de telefoon zélf uitgezet met #21#. Jij en ook KPN kunnen dat dan niet op afstand regelen.

De functie “direct doorschakelen *21” kan alleen op het toestel zelf aan- en uitgezet om misbruik, via internet, juist te voorkomen.

Als je geen kiestoon krijgt op die vaste telefoon zal eerst de lijn herstelt moeten worden. Daarna kan de doorschakeling door jouzelf op dat toestel uitgezet worden.

Als het allemaal helemaal niet lukt zou je nog het mobiele contract van die werknemer over kunnen nemen. En hij 'gewoon’ een nieuw abo met nieuw nummer bij z'n provider afsluiten.

Reputatie 7
Badge +30

Zou je je forumprofiel aan willen vullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Wil je onder ‘persoonlijke opmerkingen’ het betreffende telefoonnummer plaatsen? Dit is allemaal alleen inzichtelijk voor jou en KPN. Wat Peter aangeeft, klopt helemaal. Ik kijk verder graag met je mee om te zien hoe we schot in de zaak kunnen krijgen. 

Reputatie 7
Badge +30

Zijn jullie er inmiddels uit? Ik zie dat je niet meer gereageerd hebt, dus ik hoop dat het nu in orde is. Zo niet, laat het gerust weten. 

het is allemaal in behandeling, schijnt dat een externe partij het abbo van kpn heeft omgezet naar een andere provider. lastig verhaal, de telefoon van de medewerker staat nog steeds doorgeschakeld en eigenlijk wel bizar dat dat niet om te zetten/uit te schakelen is via zijn telefoon. mocht het niet lukken verder kom ik er weer op terug. Bedankt voor de reacties!

 

Reputatie 7
Badge +30

Geen probleem, succes ermee!