Beantwoord

Dramatische dienstverlening KPN / Telfort

  • 18 January 2020
  • 19 reacties
  • 289 keer bekeken

Vandaag weer eens gemerkt hoe slecht de dienstverlening is van KPN / Telfort. Ik ben al jaren vaste klant van Telfort met alle diensten. Voor mijn nieuwe huis heb ik een nieuw KPN abonnement afgesloten per 14 februari. (Want alles gaat toch over naar KPN)

 

Nu blijkt dat per 16 januari al het nieuwe KPN is ingegaan. Vervelend omdat daarmee ook de kosten in rekening worden gebracht terwijl ik over 4 weken pas de sleutel van mijn nieuwe huis krijg. Nog vervelender is dat mijn vaste nummer ook geporteerd is van Telfort naar KPN. Ik ben dus een maand telefonisch niet meer bereikbaar.

 

Vervolgens Telfort gebeld, die verwijzen door naar KPN. KPN verwijst weer naar Telfort en Telfort naar KPN. Na de zoveelste KPner die bevestigt dat ze niet bij elkaar in de systemen kunnen kijken (wat niet nodig zou moeten zijn), geef ik het op. Alle klachtenformulieren die er zijn maar ingevuld in de hoop dat er iemand is bij KPN die nog iets kan betekenen. Anders rest er maar 1 ding… Opzeggen en overstappen naar Ziggo! Ook omdat hoge managers niets voor me kunnen betekenen en klachten binnen Telfort toch onbeantwoord blijven volgens Henriette. Zegt genoeg over de dienstverlening van het ‘nieuwe’ KPN.…

 

Zucht!

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 21 January 2020, 14:28

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Badge +19

Wat staat er voor leverdatum op de orderbevestiging? 

Oplevering na 9 januari zie ik staan. Alleen 16 januari kreeg ik de melding dat mijn modem was aangesloten (bijzonder want mijn modem staat in een doos in mijn huidige huis). Plus ik heb aangegeven dat de aansluiting plus nummer pas na 14 februari opgeleverd moest worden!

 

Irriteert me dus dat ik 4 weken betaal voor iets wat ik niet betaal, niet bereikbaar ben gedurende een maand, en niemand dat kan terugdraaien blijkbaar! (En dat binnen 1 bedrijf)

Je hebt je Telfort abonnement overgezet naar KPN dus feitelijk overgestapt? Waarom heb je niet de Telfort verhuis service gebruikt het is wel slordig en jammer dat de gewenste datum in de toekomst niet is aangehouden. Telfort Thuis blijft voorlopig nog in de lucht.

 

Dat over en weer wijzen is ronduit triest in de winkels kunnen of willen ze ons ook niet altijd even goed helpen, kijk maar op het forum of bel maar met Telfort wordt daar gezegd. 

Badge +19

In principe ga je pas betalen zodra het modem contact maakt. Althans zover ik weet. Een medewerker gaat dit oppakken. Doorgaans reageren ze binnen 48uur . Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag.  Hier kunnen ze heel veel :wink: . Oeps ik zie dat je al een klachtenformulier hebt ingediend. Dat is jammer....

Ik heb juist in afstemming met een KPN medewerker hiervoor gekozen. Reden? Hiermee kon ik gedurende 1,5 week in beide woningen gebruik maken van internet (anders moest ik overstappen naar een niet-KPN abonnement). Daarnaast is zoals benoemd het KPN modem helemaal nog niet in gebruik omdat ik nog niet de sleutel heb van mijn 2e woning.

 

Waarom ik een klachtenformulier heb ingediend? Ik ben het zat om na 2 uur (!!) bellen en in de wacht te hebben gestaan, nog geen stap verder ben. Ik voel me niet serieus genomen en word van het kastje (telfort) naar de muur gestuurd (kpn) en weer terug. Niemand kan de fout van KPN terugdraaien (omdat de systemen niet op elkaar zijn aangesloten is me verteld) of is bereid mee te denken naar een oplossing. Het lijkt vooral mijn probleem en dat stoort me. Zelf ben ik een volwassen ICT-er die dienstverlening hoog in het vaandel heeft staan. Dus ik doe dit voor mezelf maar ook om de dienstverlening binnen KPN te verbeteren. Dus ik ben benieuwd wie vanuit KPN me hierbij gaat contacteren. Ik help graag mee de dienstverlening te verbeteren...

In beide woningen signaal zonder dubbel te betalen dan is enkel telefonie misgegaan of heb je op het oude adres helemaal geen verbinding nu?  Dat is uit de startpost niet heel duidelijk.

Dat tijdelijk overstappen naar een niet kpn klinkt vreemd er kon ook een nieuw KPN abonnement worden genomen betaal je wel even dubbel  en later het vaste nummer porteren. 

Ik ben benieuwd hoe het afloopt.

Je klacht lijkt me gegrond.

Ik heb nu nog Telfort op mijn huidige adres. Nieuwe adres heb ik KPN besteld alleen per 14 februari.

 

Dus:

 

Telfort heden tm 29-2

KPN in mn nieuwe huis vanaf 14-2

 

Mijn telefoonnummer zou per 14-2 dus overgaan. Alleen is per 16-1 al om

Badge +19

Maar als het ik goed begrijp staat de opleverdatum 14-2 niet in de orderbevestiging maar staat er opleverdatum na 9-1. En jij had gewild dat Telfort internet en tv en telefonie doorliep tot 29-2 maar dat op 14-2 de telefonie overgezet werd op het nieuwe kpn abonnement dat dan ook die dag in zou moeten gaan. En dat Telfort op het oude adres met alleen internet en tv door zou lopen tot 29-2. Zie ik het zo goed?

Klopt precies! Dit in overleg uiteraard met iemand van KPN die ik aan de telefoon had

Dan is naast het telefonie deel de gehele oplevering fout gegaan begrijp ik slordig dat zeker en niet conform afspraken. geheel onbereikbaar ben je niet als je door laat schakelen naar mobiel.

Je hebt niet op papier of email bevestigd gekregen dat het nummer daadwerkelijk pas 14-2 geporteerd zou worden dit is enkel telefonisch besproken maar de notitie moet wel bestaan.

Ik wens je succes bij de afhandeling. Ik had vermoedelijk al aan de bel getrokken bij het lezen van oplevering na 9-1, een maand later 9-2 zou al wenselijker zijn.

Vooral het kastje naar de muur sturen is storend, maar ik zou bijna zeggen niet verbazingwekkend. KPN voert dan al 15 jaar het Telfort merk het zijn nog steeds twee afzonderlijke providers de gedane afspraken verbaasd me op een positieve manier ook dat het wel zo is uitgevoerd ware het niet meer dan een maand te vroeg.

Ik begrijp het wel goed dat het geen overstap is maar twee afzonderlijke abonnementen, omdat je in de startpost noemt dat ook de facturatie is gestart.

Klopt helemaal. Helaas kan ik niet doorschakelen vanaf mijn nieuwe KPN abonnement omdat ik 14-2 pas de sleutel krijg. Als je bezig bent met een verhuizing dan heeft een bestelling voor iets wat je een maand later pas gaat gebruiken niet echt prioriteit…

 

Als ik dit van tevoren had geweten dan had ik uiteraard alles bij KPN Weg gehaald. Ga ik overigens alsnog doen als ik maandag niet iemand gesproken heb van KPN. Wel jammer want ik ben een goede klant met 4 mobiele abonnementen en alles voor thuis. So be it...

Badge +19

Ik ben deze constructie ook nog nooit tegen gekomen. Heb je jouw profiel al ingevuld.

Ja mijn profiel is ingevuld. Dit is gebeurd in overleg omdat ik tijdelijk op 2 plaatsen internet wilde hebben. Dit was de enige manier waarop ik klant kon blijven bij KPN

Ik begrijp je achterliggende gedachte toch zou ik persoonlijk Telfort hebben aangehouden en hun verhuis service gebruikt. Als je ergens nog niet volledig woont is een huis aansluiting in mijn ogen niet noodzakelijk. 

Je had je in mijn ogen een boel ellende kunnen besparen. Als ik naar mijn verhuizing vorig jaar kijk van Telfort oud glasvezel naar helaas nieuw dat is op de gewenste dag geactiveerd telefonie na 24 uur.

Tijdens het klussen gebruikte ik mobiel internet.

Maar goed daar heb je nu niks aan.

Deze constructie was alleen mogelijk omdat KPN en Telfort letterlijk nog steeds twee onafhankelijke providers zijn.

Hoi @Superray . Welkom op het forum.

Wat een narigheid allemaal, als ik dat zo lees. Je hebt je profiel aangevuld maar op dat adres vind ik geen vaste KPN diensten.

Kun jij in het vrije veld de adresgegevens van de nieuwe woning vermelden en mijn vervolgens hier een seintje geven? Dan ga ik voor je kijken.

Hoi Erwin! Bedankt voor je reactie. Ik heb in mijn profiel mijn nieuwe adres (per 14-2) vermeld.

Dank daarvoor, @Superray . Wat ik nu kan inzien is dat er gesprekken zijn geweest waarbij mijn collega een creditering heeft gedaan voor de periode waarop je nog geen gebruik kunt maken van de diensten. Het nummer is inderdaad al bij ons  geporteerd en ik kan zo'n nummer niet terugzetten naar telfort. 

Als jij nog diensten hebt bij telfort zou je het nummer daar weer kunnen laten inporteren maar dit lijkt me niet heel praktisch. 

Is het een optie om via MijnKPN je nummer door te schakelen? Zo ben je toch bereikbaar. 

Hoi Erwin!

 

bedankt voor het benoemen van die optie. Ik kende hem niet maar nu dus wel! :-) Doorschakeling is niet de beste oplossing maar nu goed genoeg wat mij betreft. Blijft toch jammer dat zoiets nodig is èn dat duidelijk is geworden voor mij dat Telfort en KPN echt niet samen zijn gegaan om de dienstverlening te verbeteren. Ik heb nog zo’n zelfde verhaal met mobiele abonnementen meegemaakt een week of 2 geleden namelijk. Ik ga maar eens goed nadenken of ik op langere termijn klant wil blijven bij een bedrijf die zo omgaat met z’n vaste klanten...

Fijn dat ik je nog (een beetje) heb kunnen helpen met die MijnKPN truc.  Uiteraard betreur ik hoe het allemaal is gegaan. 

Mocht je in de toekomst toch andere issues of vragen hebben in de nieuwe woning, kun je altijd hier terecht. Uiteraard hoop ik dat je vanaf dan ongestoord van de diensten kunt genieten.