Welkom op het

KPN Forum

Recent online
Vraag

E-mailadres bevestigen bij factuur per e-mail

Reputatie 2
Badge
Ik heb me indertijd aangemeld voor het ontvangen van de factuur voor Thuisbellen per e-mail. Dat is heel lang goed gegaan, maar het laatste jaar krijg ik elke twee maanden een e-mail dat de factuur niet verstuurd wordt omdat mijn e-mailadres nog niet bevestigd is in MijnKPN. Dat heb ik echter al verschillende keren gedaan, maar de factuur wordt nog steeds niet toegestuurd. Hoe kan dit verholpen worden?

Piet.

20 Reacties

Reputatie 6
Badge +23
Hallo @kpn.voore134, welkom! Heb je een pstn/isdn verbinding of bel je via voip? Ik kan als het goed is, in beide gevallen de aanpassing doen voor je. Reageer je op mijn privébericht ? Dan help ik je verder.
Reputatie 6
Badge +23
Ha Piet, ik heb inmiddels de juiste collega gevonden die ons verder kan helpen. Zij is er mee bezig, maar ik heb nog geen concreet nieuws voor je. Ik hou je op de hoogte!
Reputatie 6
Badge +23
Er is inmiddels een ticket voor je aangemaakt. Dat houdt in dat er een verzoek is gestuurd naar de partij die hierover gaan. Zij moeten het e-mailadres in ons systeem 'vastzetten', zodat je niet elke maand deze vraag krijgt. Als het ticket verwerkt is, stuur ik je nog weer even een berichtje!
Reputatie 6
Badge +23
Het is aangepast! De volgende factuur moet je gewoon netjes per e-mail krijgen. Als er nog iets niet goed gaat, wil je dan weer aan de bel trekken?
Reputatie 2
Badge
Ik houd het in de gaten, Marcia.

Dank voor de medewerking en alle inspanningen!

Piet.
Reputatie 6
Badge +23
Geen enkel probleem en wellicht tot ziens op ons forum!
Reputatie 2
Badge
@Marcia_ : Helaas, ook deze maand heb ik weer een e-mail ontvangen dat de factuur niet verstuurd wordt omdat mijn e-mailadres nog niet bevestigd is in MijnKPN. Zou je hier nog eens naar kunnen kijken? Dank!

Piet.
Reputatie 6
Badge +23
Wat balen zeg! Mijn collega was ervan overtuigd dat het nu opgelost zou zijn. Ik ga er nog eens achteraan, goed dat je het weer laat weten.
Ik heb hetzelfde probleem en ben al anderhalf jaar met de klantenservice in de weer om dit te verhelpen. Telkens zegt men: volgende keer gaat het goed, maar dat blijkt niet uit de mails die ik dan weer krijg.
Ik heb alleen bellen thuis en geen TV of internet bij KPN.
Dit is temeer een probleem, omdat ik de aansluiting ook deels zakelijk gebruik. En de BTW-inspecteur kan gedownloade facturen afwijzen; toegestuurde facturen zijn wel geldig mits de originele mail bewaard wordt.
Gaan jullie eens zoeken waar de fout in jullie software zit?
Groet, Paul
Reputatie 2
Badge
Bij mij is het probleem nu opgelost. De laatste keer heb ik de factuur wel per e-mail ontvangen.

Piet.
Reputatie 3
Badge +5
Dag Pajomaho. Welkom op het forum.

Wat is precies bij jou aan de hand? Ik begrijp dat je een analoog telefonie abonnement hebt? Of is het ISDN? En is dit zakelijk of particulier?
Wat gaat er vervolgens niet goed met de facturen? Laat maar weten, dan zoek ik het voor je uit 🙂
@Erwin_
Ik heb een gewoon, ouderwetsch, telefoonabonnement. Geen ISDN. Het is een particulier abonnement, maar wordt ook zakelijk gebruikt.
Ik heb in (het oude) mijn KPN aangegeven dat ik de factuur per mail wil ontvangen. Dat ging ook goed, tot en met 7 maart 2016. Daarna ontving ik alleen nog berichten als deze:
"U hebt aangegeven uw factuur per e-mail te willen ontvangen. Wij hebben echter nog geen bevestiging ontvangen dat wij uw juiste e-mailadres hebben. Uit veiligheidsoverwegingen versturen wij geen vertrouwelijke informatie naar onbevestigde e-mailadressen.
Bevestig uw e-mailadres
Zodra u uw e-mailadres bevestigt in MijnKPN, ontvangt u uw factuur voortaan per e-mail. Ga hiervoor naar kpn.com/mijnkpn. Log in en ga naar ‘mijn gegevens’ en ‘mijn account’ om uw e-mailadres te bevestigen."
Ik heb mijn mailadres meermaals bevestigd. Ook bij telefonisch contact met de helpdesk (4, a 5 keer) werd telkens gezegd dat het verholpen was, maar niet dus. Ik kan nog wel zelf de facturen downloaden, maar het is onzeker of de fiscus dan de BTW wil accepteren (dat kan alleen als de pdf gecertificeerd is, en dat is hij niet, of als het per mail door mij ontvangen wordt, en dat is nu juist het probleem).
In de nieuwe MijnKPN kom ik niet verder, omdat daar een abonneenummer opgegeven moet worden dat op de factuur moet staan. Op de gedownloade facturen staat echter geen abonneenummer.
Bij de topicstarter lijkt het inmiddels verholpen, ik zou het ook wel prettig vinden als de facturen weer naar mijn e-mailadres gaan (dat is overigens een ander adres, dan waarmee ik hier op het forum ben ingelogd).
Met vriendelijke groet,
Paul
Reputatie 3
Badge +5
Wat een gedoe! Ik heb je een privébericht gestuurd. Kun je daar op reageren?
Reputatie 3
Badge +5
Ik ben even met wat collega's in conclaaf geweest. Helaas komen we tot de conclusie dat een papieren factuur geen optie meer is.

Ik heb dit via kpn.com gevonden:

Thuisbellen
Een factuur per post is niet aan te vragen.

Een kopie van de factuur kun je afdrukken door:

In MijnKPN de factuur te bekijken en onderaan de factuur op [printen] te klikken
De factuur die als bijlage per e-mail wordt verzonden te openen en vervolgens op [afdrukken] te klikken

Ik weet niet hoe dit bij een officieel zakelijk product geregeld is maar jouw contract is particulier ( dat je hier zakelijk gebruik van maakt is utieraard geen probleem )
en daar zt dit helaas niet meer bij.
Ik betreur dat dit in voorgaande gesprekken/chats wel als een optie is gecommuniceerd.
Dan vind ik het toch wel vreemd, dat dit bij de topicstarter wel geregeld is, dat hij zijn factuur inmiddels weer gewoon per e-mail toegezonden krijgt. En het grappige is, ik kan wel een factuur per post aanvragen (en die komt ook nog!).
Dus wat in het bericht hiervóór beweerd wordt door kpn.com is pertinent niet juist.
Maar ja, ik heb hem liever rechtstreeks per mail toegezonden en dat werkt dus niet.
Kennelijk weet de ene techneut niet wat de andere doet of kan. Toch nog eens verder vragen?
Groet, Paul
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Pajomaho,

Ik kan mezelf wel voor mn hoofd slaan. Ik heb je vraag niet goed gelezen. Ik ging er van uit dat je graag een papieren factuur wilde. Maar nu ik beter lees snap ik dat het om factuur per mail gaat. Ik ga er gelijk mee voor je aan de slag.. Excuses.
Reputatie 3
Badge +5
Nou. In de herkansing. Zou jij je hier willen registreren: https://www.kpn.com/zakelijk/registreren.htm

Dit is dus niet de normale mijn kpn maar de zakelijke. Volgens mijn collega zou het op deze manier moeten lukken. Ik ben benieuwd of je er zo uit gaat komen. Zo niet dan pak ik het verder op.
Ja, gedaan, en als ik mijn telefoonnummer wil koppelen, dan krijg ik de melding: "Er is een probleem

Dit telefoonnummer hoort bij een privé abonnement. Ga naar MijnKPN Privé om een MijnKPN account aan te maken."

En dat heb ik al, dus kom ik weer niet verder.
Reputatie 3
Badge +5
Grrr. Wat waardeloos. Ik heb nu het hele verhaal doorgestuurd naar iemand die een hele hoop af weet van PSTN en mijn KPN. Zoals je misschien gemerkt hebt is deze kennis niet meer bij alle medewerkers aanwezig omdat het product geen grote gebruikersgroep meer kent. Dat is geen excuus, hoor. Ik zal niet rusten voordat dit is opgelost. Maar ik heb wel de hulp van mijn collega's nodig 🙂
Reputatie 3
Badge +5
Ik heb je prive wat informatie gestuurd. Kun je daar voor mij naar kijken? 🙂

Reageer