Beantwoord

Eigen nummer niet behouden na verhuizing

  • 21 July 2021
  • 9 reacties
  • 138 keer bekeken

Reputatie 2

Mijn ouders zijn verhuisd van Gendt naar Huissen. (7 juli)

in eerste instantie op 7 juli zou de monteur van KPN alles aansluiten.

Echter mijn vader is dement en mijn moeder is 79 jaar oud en die dag kwam slecht uit.

D

Daarom heb ik een nieuwe afspraak laten maken naar 13 juli.

Echter met verplaatsen van de afspraak kregen mijn ouders dus ook pas op 13 juli het signaal binnen want de monteur moest dat doen.

Om in tussen liggende tijd wel internet en tv te hebben kregen mijn ouders een noodpakket, dat heb ik geïnstalleerd, maar tv heeft maar 2 dagen gewerkt.

Ik woonde eerste zelf op het adres waar mijn ouders nu wonen en heb daar zeker een jaar of 12 glasvezel gehad, waarom mijn ouders niet eerder het signaal konden krijgen is mij niet echt duidelijk geworden, want helpdeks is daar nooit achter gekomen.

Maar goed 13e heeft de monteur eerst in de wijkkast signaal  voor woning erop gezet en toen in woning modem aangesloten ( dat laatste kon ik zelf ook ).

 

Maar verhuizing van Gendt naar Huissen levert normaal een nieuw nummer op , maar ik had geen nieuw nummer gekregen voor mijn ouders. 

Ik dus bellen naar de helpdesk,

Het nieuwe nummer zou de monteur regelen?

Monteur vond dat raar want dat kon hij niet, maar monteur heeft nog gebeld naar desbetreffende afdeling en daar gaven ze aan dat oude nummer behouden bleef ,ondanks dat Huissen ander net nummer heeft??

 

Vandaag belde ik naar mijn ouders, nummer niet in gebruik en wat denk je na bellen met de helpdesk hebben ze sinds vandaag een nieuw nummer gekregen welke begint met 026.

 

Nu is het feit dat mijn ouders gisteren 20 juli verhuiskaarten hebben gestuurd met het oude telefoonnummer.

KPN vind schijnbaar gehele gang van zaken normaal, maar ik zelf vind het een grote puinhoop.

Ik probeer het aan mijn moeder van 79 en mijn demente vader van 81 allemaal  uit te leggen, maar of dat gaat lukken?

Misschien dat de KPN het mij en mijn ouders allemaal uit wil leggen

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

 

 

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 22 July 2021, 16:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Jeetje @ivo46, wat een verhaal. De verhuizing van jouw ouders is overduidelijk niet heel soepel verlopen. Je vraagt of wij een en ander kunnen uitleggen, ik ga mijn best doen.

Allereerst vraag je je af waarom er niet alsnog geleverd kon worden op 7 juli nadat de afspraak met de monteur was verplaatst naar 13 juli. Normaal gesproken is de leverdatum (i.e., de dag waarop de diensten geleverd worden) de installatiedatum (i.e., de dag waarop je de diensten kunt installeren). Hier is de installatiedatum afhankelijk van de leverdatum. Wanneer er een monteur ingepland wordt (uit eigen keuze of verplicht), dan wordt de installatiedatum (i.e., de dag waarop de monteur de diensten installeert) de leverdatum. Dus daarmee wordt het omgedraaid. Dit doen we om er zeker van te zijn dat de diensten actief zijn op het moment dat de monteur langskomt.

Ten tweede is het niet helemaal lekker gelopen met het telefoonnummer van jouw ouders. In eerste instantie had je verwacht een nieuw nummer te krijgen, maar je had helemaal geen telefonie. Je kreeg te horen dat de monteur dit zou regelen, wat uiteindelijk niet waar bleek. De monteur heeft toen met de klantenservice gebeld en te horen gekregen dat jouw ouders hun oude nummer zou behouden. En nu blijkt het oude nummer niet in gebruik. Ja, ik kan me voorstellen dat dit heel verwarrend is geweest. Jouw eerste ingeving klopte. Wanneer je verhuist naar een gebied met een ander netnummer, dan krijg je inderdaad een nieuw nummer. Waarom dit niet gelijk goed is gegaan, durf ik je niet te zeggen. Maar dit is absoluut niet de normale gang van zaken. Ik wil je daarom mijn excuses aanbieden voor de misinformatie en miscommunicatie.

Reputatie 2

Jeetje @ivo46, wat een verhaal. De verhuizing van jouw ouders is overduidelijk niet heel soepel verlopen. Je vraagt of wij een en ander kunnen uitleggen, ik ga mijn best doen.

Allereerst vraag je je af waarom er niet alsnog geleverd kon worden op 7 juli nadat de afspraak met de monteur was verplaatst naar 13 juli. Normaal gesproken is de leverdatum (i.e., de dag waarop de diensten geleverd worden) de installatiedatum (i.e., de dag waarop je de diensten kunt installeren). Hier is de installatiedatum afhankelijk van de leverdatum. Wanneer er een monteur ingepland wordt (uit eigen keuze of verplicht), dan wordt de installatiedatum (i.e., de dag waarop de monteur de diensten installeert) de leverdatum. Dus daarmee wordt het omgedraaid. Dit doen we om er zeker van te zijn dat de diensten actief zijn op het moment dat de monteur langskomt.

Ten tweede is het niet helemaal lekker gelopen met het telefoonnummer van jouw ouders. In eerste instantie had je verwacht een nieuw nummer te krijgen, maar je had helemaal geen telefonie. Je kreeg te horen dat de monteur dit zou regelen, wat uiteindelijk niet waar bleek. De monteur heeft toen met de klantenservice gebeld en te horen gekregen dat jouw ouders hun oude nummer zou behouden. En nu blijkt het oude nummer niet in gebruik. Ja, ik kan me voorstellen dat dit heel verwarrend is geweest. Jouw eerste ingeving klopte. Wanneer je verhuist naar een gebied met een ander netnummer, dan krijg je inderdaad een nieuw nummer. Waarom dit niet gelijk goed is gegaan, durf ik je niet te zeggen. Maar dit is absoluut niet de normale gang van zaken. Ik wil je daarom mijn excuses aanbieden voor de misinformatie en miscommunicatie.

Ja inderdaad een heel verhaal ,

wat nog ergste is dat mijn ouders tijd zonder tv hebben gezeten ( wat lastig is met een demente man) en ze hadden net van te voren toen het telefoonnummer als nog veranderde de verhuiskaarten gestuurd met het oude telefoonnummer.

IK heb van ruim van te voren paar keer gebeld dat ik voor mijn ouders nog geen  nieuw telefoonnummer had ontvangen, maar enige wat er is gebeurd dat ik van kastje naar de muur ben gestuurd en dat een helpdeskmedewerker mij heeft gezegd dat ik rustig moest doen.

Maar na een hoop gezwam van KPN kon ik niet meer geheel rustig blijven.

De gesprekken worden voor trainingsdoeleinden gebruikt, ik zal in deze de gesprekken maar eens goed beluisteren als ik KPN was.

Ik heb geprobeerd om voor mijn ouders alles zo soepel te laten verlopen, maar helaas heeft KPN daarin niet echt meegewerkt, bedankt voor de excuses maar ik kan er eerlijk gezegd niet veel mee.

 

Bij mijn andere post op het forum kan je lezen dat mijn eigen verhuizing m.b.t. KPN ook niet spoel was verlopen.

 

 

Reputatie 7
Badge +17

Ik snap de frustratie. Het is ontzettend spijtig dat de verhuizing van jouw ouders alles behalve soepel is verlopen en dat er verkeerde informatie is gegeven. Ik kan de situatie op dit moment alleen niet meer veranderen. :slight_frown:

Reputatie 2

Nee veranderen niet nee dat snappen wij ook goed, maar KPN had op zijn minst toch wel kleine vergoeding kunnen geven, nu zijn er weer extra kosten omdat nieuw telefoonnummer moet worden door gegeven ,  mijn ouders dachten dat allemaal goed geregeld te hebben.

Reputatie 7
Badge +17

Vervelend dat jouw ouders extra kosten hebben moeten maken voor het opnieuw doorgeven van het telefoonnummer. Deze kosten kunnen we alleen niet vergoeden, sorry.

Reputatie 2

Vervelend dat jouw ouders extra kosten hebben moeten maken voor het opnieuw doorgeven van het telefoonnummer. Deze kosten kunnen we alleen niet vergoeden, sorry.

Had ik ook totaal niet verwacht van KPN.

KPN vind het ook normaal dat je minimaal een week geen tv  hebt ,  maar wel gewoon de volle mep betaald.

Maar zal er het maar niet meer overhebben, ben wel klaar met de "klantvriendelijkheid “  van KPN

Reputatie 7
Badge +17

KPN vind het ook normaal dat je minimaal een week geen tv  hebt ,  maar wel gewoon de volle mep betaald.

Ik heb jouw eerste bericht nog eens gelezen en ik lees nu een vraag achter de vraag. In eerste instantie vroeg je om een uitleg, die heb ik gegeven. Maar eigenlijk vraag je ook om een coulance, omdat jouw ouders een week zonder diensten hebben gezeten. Uiteraard hoef je niet te betalen voor de periode dat je geen gebruik kunt maken van jouw diensten. Dat geldt ook voor jouw ouders. De kosten van de verhuiskaarten kan ik niet vergoeden, maar de abonnementskosten voor de periode tussen 7 en 13 juli kan ik waarschijnlijk wel vergoeden. Om te kunnen kijken of dit kan, heb ik alleen wel wat gegevens van jouw ouders nodig. Zou je onder ‘persoonlijke opmerkingen’ in jouw profiel de volgende gegevens van jouw ouders willen plaatsen: postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? Dan ga ik kijken wat ik voor je kan betekenen.

Reputatie 2

KPN vind het ook normaal dat je minimaal een week geen tv  hebt ,  maar wel gewoon de volle mep betaald.

Ik heb jouw eerste bericht nog eens gelezen en ik lees nu een vraag achter de vraag. In eerste instantie vroeg je om een uitleg, die heb ik gegeven. Maar eigenlijk vraag je ook om een coulance, omdat jouw ouders een week zonder diensten hebben gezeten. Uiteraard hoef je niet te betalen voor de periode dat je geen gebruik kunt maken van jouw diensten. Dat geldt ook voor jouw ouders. De kosten van de verhuiskaarten kan ik niet vergoeden, maar de abonnementskosten voor de periode tussen 7 en 13 juli kan ik waarschijnlijk wel vergoeden. Om te kunnen kijken of dit kan, heb ik alleen wel wat gegevens van jouw ouders nodig. Zou je onder ‘persoonlijke opmerkingen’ in jouw profiel de volgende gegevens van jouw ouders willen plaatsen: postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? Dan ga ik kijken wat ik voor je kan betekenen.

Ik heb de gevraagde info daar vermeld, Mvg

Reputatie 7
Badge +17

Bedankt. :) Jouw ouders hebben zeven dagen zonder diensten gezeten na de verhuizing. Bij een storing vanaf 12 uur hebben zij recht op een vergoeding van 1/30e van de abonnementskosten per dag dat zij last hebben gehad van de storing. Dit betekent dat jouw ouders een vergoeding krijgen van 7/30e van de abonnementskosten, wat neer keer op afgerond € 22,00. Deze vergoeding heb ik in het systeem gezet. De vergoeding wordt als eenmalige korting verrekend op de volgende factuur.