Elke 10 minuten gebeld door een bekend nummer

  • 31 May 2019
  • 3 reacties
  • 1148 keer bekeken

Ik word sinds gisteren elke 10 minuten gebeld het rare is dat het nummer is van een bekend persoon ik vroeg het na en hij weet er niks vanaf hij belt mij ook niet het is erg vervelend dat ik het nummer heb geblokkeerd maar zie wel dat het via sms belt weet iemand raad?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Heeft die bekende van jou al zijn/haar bel en SMS-gegevens nagetrokken? Want dat kan wel is een dure rekening worden...
Reputatie 7
Dit is "gewoon" telefoonnummer spoofing waarbij een crimineel het telefoonnummer van een bekende meegeeft (spooft). Ze achterhalen dergelijke telefoonnummers door de social media af te struinen en zo jouw vrienden te bepalen van wie ze ook het telefoonnummer hebben weten te bemachtigen. De crimineel verdiept zich jullie relatie en probeert daarmee je vertrouwen te verkrijgen om je vervolgens over te halen om geld over te maken om je vriend te helpen.
Reputatie 7
Badge +24
Hoi Thimootje, welkom hier.

Als ik het zo lees sluit ik me volledig aan bij wjb.

Dit is "gewoon" telefoonnummer spoofing waarbij een crimineel het telefoonnummer van een bekende meegeeft (spooft). Ze archterhalen dergelijke telefoonnummers door de social media af te struinen en zo jouw vrienden te bepalen van wie ze ook het telefoonnummer hebben wwten te bemacchtigen. De crimineel verdiept zich jullie relatie en probeert daarmee je vertrouwen te verkrijgen om je vervolgens over te halen om geld over te maken om je vriend te helpen.

Vul in dit geval dit formulier zo volledig mogelijk in, hoewel het bij spoofing altijd lastig is om er iets aan te doen. De nummers veranderen vrij snel en meestal zijn het buitenlandse nummers. Het kan echter geen kwaad, lijkt mij. Hoor je overigens ook iets als je opneemt?