Beantwoord

Er wordt automatisch een nummer gebeld, geheimnummer op factuur

  • 12 June 2019
  • 15 reacties
  • 441 keer bekeken

Ik ben mijn laatste factuur eens goed gaan bekijken en daar op zie ik een geheim(?) nummer staan die ik blijkbaar 1 x in de week exact op dezelfde dag en altijd rond 16;59 bel. Het duurt ongeveer 20 tot 40 sec.......Telefoonnummer is 071 364****.
Mijn vorige factuur staat dit ook berekend en wie weet al hoe lang al.....
Weet iemand of heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door wjb 12 June 2019, 17:45

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Heb je een alarminstallatie?
Ik heb wel persoonlijke alarmering.......
Reputatie 7
Zou het kunnen zijn dat dat apparaat wekelijks even contact opneemt met de alarmcentrale om aan te geven dat hij het nog doet?
Mijn alarminstallatie op kantoor belt elke dag één keer de alarmcentrale.
Oh ok.....dat zal dan bij mij ook het geval kunnen zijn. Zal ik even bij de centrale moeten controlen......Bedankt voor de tip!
Reputatie 7
Kijk eens van wie dat telefoonnummer is, of krijg je de laatste vier cijfers niet te zien?
Wat is de leverancier van jouw persoonlijke alarmering?
Loopt die alarmering via jou vaste telefoonlijn?
Nee.....daarom zette ik dat hier....
loopt via Zilveren Kruis dus ik denk dat de leverancier Eurocross is.
En ja via vaste telefoonlijn vanwege analoge signaal.
Reputatie 7
Eurocross heeft inderdaad een aantal nummers in die reeks.
Zie https://www.eurocross.nl/contact
Reputatie 7
Een personenalarmering van het ZK loopt inderdaad via EuroCross, zij zijn dagelijks 24/7 bereikbaar. ZK zelf is dat niet.

Ooit in de jaren ‘80 is EuroCross opgericht vanuit het ZK, EuroCross is nu zelfstandig met een eigen kantoor te Leiden. Tegenwoordig valt alles onder het dak van Achmea.
Het is alleen jammer dat ZK de persoonlijke alarmering alleen vergoedt als dit via Eurocross loopt die analoge is en niet via een andere leverancier die digitaal signalering gebruikt....(De juiste termen zijn mij niet zo bekend 😎 )
Reputatie 7
Hallo @IneT, leuk dat je de KPN community om raad vraagt. Welkom! Ik zie dat wjb en JeroenB22 je hiermee al erg goed hebben geholpen, top! Ik heb hier verder geen toevoegingen op. Mocht je nog vragen hebben, stel ze hier gerust. We helpen graag 🙂
Ik ben het met IneT eens, de manier van alarm signalen doorgeven loopt enorm achter op de mogelijkheden, alarm meldingen doen met een kieslijn (opbellen) is echt iets uit de tijd dat er geen andere mogelijkheid was.

Eerdere bijdragen op dit gebied :
https://forum.kpn.com/vast-bellen-13/alarmsysteem-voip-442602#post560542
https://forum.kpn.com/vast-bellen-13/alarm-analoog-omzetten-naar-iets-samen-met-mijn-adsl-466398

NB, zelfs WJB's alarm meldt nog via een kieslijn, alhoewel ik in een andere bijdrage (uit de links hier boven) iets anders zie.
Reputatie 7
NB, zelfs WJB's alarm meldt nog via een kieslijn, alhoewel ik in een andere bijdrage (uit de links hier boven) iets anders zie.
De alarminstallatie van mijn bedrijf meldt zich inderdaad dagelijks via een kieslijntje.
De alarminstallatie thuis wordt online continue gemonitored en ik krijg binnen enkele minuten een SMS als er geen verbinding tussen de alarminstallatie en de alarmcentrale tot stand gekomen is.
Zoiets vermoedde ik al.
Laat me raden, op je zaak moet je aan de eisen van de verzekering voldoen cq een certificering hebben van een alarm installateur.
Reputatie 7
Nee, certificering speelde hierbij geen rol, wel de technische mogelijkheden die ten tijde van de installatie (2006) voorhanden waren.
Toentertijd had ik daar alleen een simpel ADSL lijntje waar zowel telefoon als alarminstallatie op aangesloten waren.
Pas een paar jaar later is er glasvezel gekomen en nu ligt er ook coax.
Het "kwaad" was toen echter al geschied, immers de alarminstallatie zal vervangen moeten worden om volledig digitaal te gaan. De kosten daarvan wegen absoluut niet op tegen de baten en dus laat ik hem gewoon over dat kieslijntje werken.
Ik zou hem ook op mijn VoIP centrale kunnen aansluiten maar dat levert relatief maar een kleine besparing op terwijl er dan wel een iets hoger risico op storingen zal zijn met een Internet verbinding via Ziggo.
Reputatie 7
Heb vanmorgen nog eens even rondgevraagd bij mijn buren/collega’s van het ZK, vond het voor mezelf ook wel even nuttige informatie. Simpel gezegd, om systeemtechnische redenen lukt dit alleen nog maar analoog. Dus ja, er wordt nog gebruik gemaakt van verouderde systemen 🙄 Ook is niet bekend wanneer dit stukje ooit geüpgrade zal worden,...

Reageer