Beantwoord

Experia 12 . Hoe kan ik SIP instellen?

  • 27 June 2021
  • 66 reacties
  • 1863 keer bekeken

Reputatie 1

Hallo,

 

Ik ben een voormalige Telfort klant en vanwege de upgrade moest ik mijn experia V8 inleveren.
Nu heb ik een Sagemcom F5359 / Experia 12.

Mijn vrolijkheid werd al snel een donkere donderwolk. Want hoewel de box 2 telefoonpoorten heeft kun je nergens een 2e sip nummer (voipcheap) instellen. Laat staan een nummerplan.


Nu had ik een mooi nummerplan in mijn oude experia waar ik alle internationale telefoontjes via een SIP provider routeerde. Maar helaas . Hier zie ik alleen maar een knop om het KPN nummer aan en uit te zetten en verder niks over een 2e provider .
 

Mis ik iets of valt er echt niks in te stellen ?

 

Alvast bedankt
icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 1 July 2021, 08:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

66 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Helaas, KPN laat dit niet toe. Tijd voor een eigen modem, Fritzbox bijvoorbeeld

In de experiaboxen en box 12 werkt alleen een nummer wat van kpn uit komt.

Je kunt een losse ATA aanschaffen en die op een LAN poort zetten.

Of een IP-telefoonset (DECT IP). Die gaat ook op een LAN. Bv de Gigaset N300 A IP. Dit is een basis en daar kun je dan handsets op aanmelden.

Reputatie 7
Badge +24

De v8 bij Telfort was de enige box waarop dit überhaupt mogelijk was. Op geen enkel model van KPN is dit mogelijk geweest.

Reputatie 1

Diep teleurgesteld heb ik maar weer een antieke fritzbox uit de mottenballen gehaald.
Tijdens het “omwissel gesprek;  (overgang telfort naar KPN) werd me verzekerd dat ik een experia V10 zou krijgen met sip functies gelijk aan de V8. Nu zit ik opgescheept met een waardeloze experia V12 die helemaal dicht zit. Benieuwd of KPN zich aan haar afspraken wil houden en deze alsnog wol omruilen.

Ik probeer nu de KPN sip link over te zetten naar de antieke (7340) Fritz box. Maar de link waarop de login zou moeten staan werkt niet :   https://service.kpn.com/v2/#/voip-credentials

 

Weet iemand hoe ik deze fritz direct op de DSL lijn kan aansluiten? 
Nu gaat hij nog via de nutteloze experia V12, maar ik zou die graag helemaal weg laten.
Echter in de 7340 is geen voorinstelling voor KPN te vinden.

 

Bedankt

Reputatie 7

Op de V10 kan je zelfs helemaal niets aanpassen t.a.v. SIP. Op de V12 kan je SIP tenminste nog helemaal uit zetten zodat je, zoals ik, een Gigaset N300A IP zou kunnen gebruiken om je dect toestellen zowel met KPN te laten babbelen als met andere VoIP providers.

Reputatie 1

Nog meer slecht nieuws. En ik dacht dan het voetbal al het slechtste moment van de avond was.
Is er nog verschil tussen de V10 en de V10A op dit gebied ?

experia V10 zou krijgen met sip functies gelijk aan de V8

Ook dan had je geen eigen IP provider kunnen gebruiken. Want ook met de V10 kan je niks met de SIP. Daar kent kpn alleen eigen nummers aan toe.

Voor een paar tientjes kun je een ‘eigen’ VoIP provider gebruiken. Een ATA of de Gigaset basis N300A IP kost tot 50 euro.

Met de KPN Experiabox V8 kon je de SIP ook al niet instellen. Dat kon alleen met die met Telfort software. Maar dat is nu verleden tijd.

En hoezo teleurgesteld? Wil je die mogelijkheid wel dan dien je 'gewoon’ een zakelijk abonnement te nemen en niet een consumentenabonnement.

Reputatie 1

Dan denk ik dat ik het maar met die ouwe fritz moet gaan doen ..>

Weet iemand welke link ik kan gebruiken voor het opvragen van het SIP password ?
Want de link op de website werkt niet

Het wachtwoord van Voipcheap hebben "wij” natuurlijk niet.

Om een nummer te gebruiken wat je wel via kpn hebt zie

www.kpn.com/eigenmodem

Reputatie 7

Nee, ook op de V10a kan je niets instellen t.a.v. SIP.

Als ik je een advies mag geven, ga dan voor een VoIP ATA en zet de SIP functionaliteit helemaal uit op de V12.

Weet je dat ik uitgaand bel via CheapConnect waarbij ik het KPN telefoonnummer meegeef als caller-ID. Ik betaal dus geen 15 cent starttarief en i.p.v. een gesprekstarief van 15 cent per minuut betaal ik 2,38 cent per minuut terwijl ik toch gewoon met mijn KPN nummer bel.

Reputatie 1

Dank je voor de info. ja ik heb ook al jaren lang 3 voip providers met van die hele goedkope nummers :-)
In de fritz kan ik er meerdere instellen, met een mooi nummer kies plan er bij.

 

Alleen om het KPN nummer over te zetten naar de fritz heb ik het KPN SIP password nodig.
Doe moet opvraagbaar zijn via de service tool … maar helaas :

 

 

Technische storing

In verband met een technische storing is het op dit moment niet mogelijk om aan uw verzoek te voldoen.
Probeer het later nog eens of neem contact op met de Klantenservice.

 

 

Reputatie 7
Badge +9

De v8 bij Telfort was de enige box waarop dit überhaupt mogelijk was. Op geen enkel model van KPN is dit mogelijk geweest.

Sidenote:

 

de Zyxel van Telfort was ook aan te passen

Reputatie 7

Maar de link waarop de login zou moeten staan werkt niet :   https://service.kpn.com/v2/#/voip-credentials

Tja, het zit je niet mee, ook die linke heeft KPN grondig om zeep geholpen.

Hij is verhuisd naar https://servicetools.kpn.com/v2/#/voip-credentials maar is "vergeten" de verwijzingen aan te passen.

Maar zelfs dan ben je er nog niet want KPN zou KPN niet zijn om het ook voor elkaar te krijgen die site niet meer te laten werken.

 

Reputatie 1

ik zie het ..

Het begint bijna komisch te worden 

 “ Oops! Deze pagina bestaat niet. “

Reputatie 7

 “ Oops! Deze pagina bestaat niet. “

Dat was een tikfoutje van mij, klik er maar even opnieuw op.

Reputatie 1

een stap verder ...:joy:

En dan weer de volgende hindernis 

 

Technische storing

In verband met een technische storing is het op dit moment niet mogelijk om aan uw verzoek te voldoen.
Probeer het later nog eens of neem contact op met de Klantenservice.

Reputatie 7

een stap verder ...:joy:

En dan weer de volgende hindernis 

 

Technische storing

In verband met een technische storing is het op dit moment niet mogelijk om aan uw verzoek te voldoen.
Probeer het later nog eens of neem contact op met de Klantenservice.

Precies, knap hè ... van KPN. :confounded:

Reputatie 1

Voor iedere oplossing een probleem :sweat_smile:

Reputatie 1

Vandaag even met de helpdesk gesproken …
De niet werkende website is als storing gemeld (“maar verwacht niet dat het meteen wordt opgelost”).
Voorlopig dus nog geen sip password.
 

Reputatie 7
Badge +24

Misschien ben je onlangs gemigreerd van Telfort signaal naar KPN signaal en is deze bewerking in de systemen van KPN nog niet afgerond. En ... bij KPN kan altijd maar 1 ding tegelijk. Dus misschien is die storing helemaal geen storing. 

Reputatie 1

Dat was ook mijn eerste gedachte, maar als ik de bijdrage van "wjb” in dit draadje lees dan ben ik niet de enige die er last van heeft …

“Maar zelfs dan ben je er nog niet want KPN zou KPN niet zijn om het ook voor elkaar te krijgen die site niet meer te laten werken.”

Reputatie 1

Update (26-6-21)
Vandaag zeker twee uur aan de telefoon gehangen.

Diverse keren doorverbonden, verbroken, weer doorverbonden, in de wacht gezet en weer verbroken.
Alles maak je mee.

Als ik het probleem uitleg dan kont het er op neer dat men een eigen modem niet ondersteunt.
Maar als ik dan aangeef dat er nog steeds reclame wordt gemaakt met “je eigen modem” en dat je toch echt de sip passwords moet kunnen instellen om dat mogelijk te maken dan moeten ze me toch gelijk geven. 

Om een lang verhaal kort te maken, ik ben geen stap op geschoten en de website :
https://servicetools.kpn.com/v2/#/voip-credentials

en

https://service.kpn.com/v2/#/voip-credentials

 

doen het nog steeds niet bij mij.

Morgen maar weer een nieuwe poging . De aanhouder wint.

 

Verzoek aan iedereen :
Kunnen jullie eens kijken of deze link het daar wel doet ?

https://servicetools.kpn.com/v2/#/voip-credentials
Het is wel belangrijk te weten of ik de enige ben met dit probleem.

Ik krijg een knop inloggen met KPN-ID en daarna een foutmelding
 


p.s het blokkeren van betaalnummers 0909, 0906 en buitenlandse nummers werkt ineens wel.
De migratie van telfort was nog niet helemaal klaar zo te zien

Die link werkt, na inloggen, bij niemand, HansEs.

Hier nog een ander topic over precies hetzelfde:

 

Reputatie 1

Dank je voor de snelle reactie. Ik ben niet de enige dus ...

Nee. Enige manier om momenteel een KPN nummer en een extern VoIP nummer tegelijk te gebruiken is het kpn nummer via Experiabox/box12. En het externe nummer via een ATA (op een LAN v.d. kpn-modem) of een IP DECT. Zoals het basisstation dat ik eerder vermeldde.