Beantwoord

Experia 12 . Hoe kan ik SIP instellen?

  • 27 June 2021
  • 66 reacties
  • 1863 keer bekeken

Reputatie 1

Hallo,

 

Ik ben een voormalige Telfort klant en vanwege de upgrade moest ik mijn experia V8 inleveren.
Nu heb ik een Sagemcom F5359 / Experia 12.

Mijn vrolijkheid werd al snel een donkere donderwolk. Want hoewel de box 2 telefoonpoorten heeft kun je nergens een 2e sip nummer (voipcheap) instellen. Laat staan een nummerplan.


Nu had ik een mooi nummerplan in mijn oude experia waar ik alle internationale telefoontjes via een SIP provider routeerde. Maar helaas . Hier zie ik alleen maar een knop om het KPN nummer aan en uit te zetten en verder niks over een 2e provider .
 

Mis ik iets of valt er echt niks in te stellen ?

 

Alvast bedankt
icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 1 July 2021, 08:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

66 reacties

Hallo @Mendek je hebt wel een eigen VOIP-centrale, dan kun je daar dus ook vinden en in de KPNBox12 moet je onder de rubriek telefoon ook SIP-activeren.

In die link zie je als je wat schrollt ook vaste telefonie, daar kun je een PDF-downloaden met alle KPN-eisen/specificaties en wat te doen.

Succes.

 

Reputatie 7
Badge +24

... en in de KPNBox12 moet je onder de rubriek telefoon ook SIP-activeren.

Voip op de KPN Box uit zetten. Er kan / mag bij KPN namelijk maar 1 apparaat inloggen. Als dat dan dus de KPN Box doet, dan krijgt de eigen voip centrale geen toegang meer.

Reputatie 2

Voip  had ik al uit gezet in de V12 

Ik ga de pdf eens bestuderen.

Thanks

Reputatie 2

Hallo @Mendek je hebt wel een eigen VOIP-centrale, dan kun je daar dus ook vinden en in de KPNBox12 moet je onder de rubriek telefoon ook SIP-activeren.

In die link zie je als je wat schrollt ook vaste telefonie, daar kun je een PDF-downloaden met alle KPN-eisen/specificaties en wat te doen.

Succes.

 

Dat was nuttig, Dank
Helaas werkt het nog niet

Ik heb in mijn Voip server geen plek om een telefoonnumer in te vullen.
Dat heb ik nu even bij "Login Naam" gedaan.

Hebben jullie wellicht nog iedeeën?

 

 

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Mendek 

 

Het enige verschil wat ik zie met werkende configuraties is dat je de Outbound proxy nog moet instellen:

 

Reputatie 7

 

Reputatie 2

Bedankt voor alle hulp.
In mijn versie "Gigaset S685IP" kan ik UDP niet forceren.

Maar verder lijkt alles gelijk aan jullie instellingen.
Ik denk dat ik eve neen dag of twee afwacht.

Mijn nummer is vanmorgen geporteerd vanaf een ander account naar mijn huidige account/adres.
Wellicht is er nog ergens iets niet in alle systemen aangepast.
 

 

Reputatie 2

 

PS:

Ik heb deze range poorten ge-forward naar het IP van de Gigaset
16384-32767

Was dat de bedoeling?

 

 

 

Reputatie 2

Gelukt :-)

Hallo @Mendek goed om te lezen dat het gelukt is.

Wat bedoel jij met 'Castella' in jouw handtekening? Iets anders dan ik denk, vermoed ik.

 

Reputatie 2

PS:

Hierboven ergens werd opgemerkt dat je slechts één keer kunt inloggen op het account.
Dat is niet het geval.
Als je met je SipCLient thuis bent ingelogd kun je ook gewoon nog met een SIP client op je mobiel aanmelden.

 

Reputatie 7
Badge +12

Gelukt :-)

Goed om te lezen dat het is gelukt @Mendek!

Reputatie 2

Hallo @Mendek goed om te lezen dat het gelukt is.

Wat bedoel jij met 'Castella' in jouw handtekening? Iets anders dan ik denk, vermoed ik.

 

Oude gebruikersnaam.

Geen idee waar ik die kan aanpassen😉

 

Gevonden🙃

Hallo @Mendek , onderstaande bedoelde ik met Castella:

 

Reputatie 2

Nooit van gehoord😀

Nooit van gehoord😀

Generatieverschil denk ik😉