Vraag

Experiabox gewisseld voor KPN 12, nu werkt Phone niet meer

  • 4 December 2020
  • 3 reacties
  • 402 keer bekeken

Een aantal maanden geleden is mijn Internet/vast bellen abonnement door KPN's overname overgegaan van TMobile naar KPN.

Voor mij veranderde praktisch verder niets.

Nu heb ik echter televisie aan mijn internet/vast bellen abonnement toegevoegd, en ik kreeg samen met de TV ontvanger een nieuw KPN12 modem om mijn oude TMobile modem te vervangen.

Alle kabeltje ingestoken zoals aangegeven.

Alles werkte meteen, behalve de telefoon. Het Phone lampje brandt niet en ik krijg een in-gesprekstoon als ik iemand wil bellen.

Heb de hele storingsprocedure doorlopen (kabels controleren, nog eens alles eruit/erin, modem opnieuw opstarten, resetten met het resetknopje).

Niks werkt. Iemand enig idee?

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Hallo @AlexJ , wat heeft KPN overgenomen van T-Mobile dan?

KPN staat helemaal los van T-Mobile, zijn 2 concurrenten.

Heb je een glas- of een koperverbinding?

Indien glas, haal de glaskast eens minimaal 2 minuten van de stroom en dan weer herstarten.

Reset de Box12 eens naar fabriekswaarden, ook bij alléén een koperverbinding.

Heb je nu wèl telefoon?

 

Hallo JanD, je hebt helemaal gelijk, ik bedoelde Telfort ipv TMobile. Ik verwissel die namen steeds, niet handig...

Ik heb een koper verbinding, en heb hem al meerdere keren naar fabriekwaarden gereset (met dat kleine verzonken knopje achterop). Je ziet hem wel opnieuw opstarten en het duurt een tijdje eer Internet e.d. weer terug is, maar helaas, Phone is zelfs een aantal uur later nog niet terug.

 

Reputatie 7
Badge +19

Goedemiddag @AlexJ, krijg je een nieuw modem werkt de telefoon niet. Helaas kon ik dit ook niet zelf voor je oplossen en heb ik ik een melding aangemaakt voor de collega's van de technische dienst. Zij gaan ervoor zorgen dat het lampje voor vaste telefonie op de modem weer zal gaan branden.Â