Beantwoord

experiabox v10a en port 5060 forwarden voor voipbuster nog mogelijk? Oftwel kan ik nog een eigen telefooncentrale voor voipbuster installeren achteer de modem

  • 1 December 2019
  • 15 reacties
  • 462 keer bekeken

Badge

experiabox v10a en poort 5060 forwarden voor voipbuster nog mogelijk? Oftwel kan ik nog een eigen telefooncentrale voor voipbuster installeren achter deze modem

icon

Beste antwoord door wjb 1 December 2019, 21:27

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7

Voor VoipBuster of een andere VoIP provider hoeft helemaal geen poort geforward te worden.

Badge

Ata aangesloten op v10a maar kan nu alleen uitbellen met voipbuster, inbellen lukt niet bellers krijgen wel beltoon te horen maar de telefoon rinkelt niet, moet ik iets instellen in de v10a router? Graag hulp?

Badge

De ata werkt wel bij andere klant zelfde sip account op een ziggo modem... ter info…

 

Reputatie 7

Ik heb zelf nooit een V10a gehad, maar voor VoIP zijn in principe geen port-forwardings noodzakelijk. VoIP van KPN loopt via vlan 7 i.p.v. vlan 6 en daarmee zou het geen probleem mogen zijn om "gewoon" UDP poort 5060 te gebruiken voor een VoIP provider die via Internet (vlan 6) benaderd wordt. Nu hebben we wel vaker slechte implementaties gezien van SIP ALG op Experia Boxen en andere routers dus het zou me niets verbazen als dat hier ook speelt. 

 

Badge

Hoe stel ik dan sip alg in op de v10a of moet ik sip alg configureren op de ata?

Reputatie 7

Helaas kan je t.a.v. SIP helemaal niets instellen op de Experia Boxen.

Badge

Kan ik in de ata sip alg uitzetten of moet het daar juist aan staan?

het is een speedtouch 716v5 wl

Badge

heb netjes de configuratie cd gebruikt om de ata configuratie te laden in deze retour en op mijn ziggo modem werkt hij wel maar niet op een v10a? Heeft dat nut achter de v10a of heeft dat er dan niets mee te maken?

Badge

retour=router….. 

Reputatie 7

Kan ik in de ata sip alg uitzetten of moet het daar juist aan staan?

het is een speedtouch 716v5 wl

What?!?! Heb jij echt nog een préhistorische Speedtouch?

Badge

jep en werkt prima als ata, maar niet achter een v10a, mmm? kan sip alg uitzetten in deze router nog nut hebben?

Reputatie 7

jep en werkt prima als ata, maar niet achter een v10a, mmm? kan sip alg uitzetten in deze router nog nut hebben?

Nee, dat heeft weinig nut.

Ik zou wel eens willen weten of die Speedtouch wel werkt achter een ander type Experia Box.

Badge

Ik heb alleen de v10a dus dat heeft voor ons geen zin :(  , ja wat nu?

Reputatie 7

Ik heb alleen de v10a dus dat heeft voor ons geen zin :(  , ja wat nu?

Om zo vast te stellen of dit veroorzaakt wordt door de V10a of door de Experia Box in het algemeen.

Badge

ja, dan zou ik het moeten testen met een experiabox die ik van iemand kan krijgen want ik heb geen andere? Ik ga nog wel verder experimenteren maar wat kan ik doen als het bij mijn ziggo modem wel werkt en niet achter een v10a…, wordt vervolgd?

Â