Vraag

Experiabox V8 i.c.m. Gigaset N510 IP Pro

• 26 september 2016
  • 45 reacties
  • 1460 keer bekeken

Goedemiddag,

In het kort de situatie:
Wij hebben een ExperiaBox V8 en een telefoonnummer van Solcon (085 nummer).
Nu willen we dat telefoonnummer gaan gebruiken en daarvoor heb ik een Gigaset N510 IP Pro aangeschaft. Maar we krijgen geen verbinding met de SIP server van Solcon. Na lang zoeken blijft als enige over dat dit aan een poort instelling ligt.

Aan de Experia box hebben we een router gekoppeld, deze geeft IP's uit in de range 192.168.1.xx, de Experiabox heeft een ip in de range 192.168.2.xx. Op de router heb ik in de DMZ het IP van de Gigaset al ingesteld. Maar ook dat werkt niet. Op de Experia box heb ik ook in de DMZ het IP adres van de Gigaset ingegeven. Ook dit biedt geen oplossing.

Weet iemand nog iets anders? Of moet ik de router IP's laten uitgeven in dezelfde range? Of kan ik eenvoudiger op de Experia box een poort openzetten? En hoe doe ik dat?

45 reacties

Reputatie 7
Mag ik vragen waarom je nog een eigen router tussen de Experia Box en de Gigaset hebt staan?
Weet jij welke poortnummers voor de VoIP verbinding met Solcon gebruikt worden?.
Mijn kantoor is nogal ver weg van de Experia box, om de verbinding te garanderen heb ik er een extra router tussen gezet.

SIP server: sip.solcon.nl
Port: 5060
Reputatie 7
Lukt het wel om een verbinding op te zetten als je de Gigaset rechtstreeks op de Experia Box aansluit?
Ga je dat telefoonnummer zakelijk gebruiken en heb je dan ook privé telefoonnummer dat bij KPN ondergebracht is.
Dat ga ik morgen meteen proberen!

Wat je zegt klopt, 1 nr is zakelijk en niet van KPN. Andere is van KPN
Ik ben er overigens op het moment vrij zeker van dat het iets met poorten te maken moet hebben. Ook via het programma X-lite krijg ik geen verbinding met de Solcon Sip server..
Vanmiddag even proberen om de Gigaset rechtstreeks aan de Experiabox aan te sluiten.
Reputatie 7
Badge +30
Biedt solcon ook nog alternatieve poorten?
Hallo Robin, die vraag heb ik uitstaan.

In de tussentijd even iets getest.
Vanaf deze PC die in hetzelfde netwerk hangt als de Gigaset kan ik de Gigaset pingen.
Als ik mijn laptop draadloos verbind met de experiabox kan ik de Gigaset niet pingen.
Ook wanneer de Gigaset rechtstreeks op de Experiabox is aangesloten kan krijg ik de melding "Aanmelden mislukt!".
Daarna nog geprobeerd doormiddel van DMZ, ook dan mislukt de aanmelding..
Iemand enig idee?

Ik neem de Gigaset en een handset vanavond mee naar iemand die bij een andere internet provider zit, eens kijken of dat uitkomst biedt. Ik wil uitsluiten dat het niet aan de Gigaset ligt.
Zit nu op een verbinding van Online, werkt ook niet.
De geleverde Huawei modem heeft de optie om de firewall uit te schakelen, dat hebben we gedaan. Ook dan werkt het niet.. Radeloos en moedeloos.
Reputatie 7
Heb jij een iPhone of Android telefoon?
Zo ja, installeer daar dan eens de app ZoiPer op en configureer daar eens de Solcon verbinding.

Lukt het dan wel om een verbinding op de zetten?
Ik heb zelf een VoIP/SIP account bij CheapConnect en daarmee kan ik prima een verbinding opzetten, ook vanaf mij netwerk thuis.

Ga ik meteen proberen.
Ik vond op dit forum nog dit topic: https://forum.kpn.com/internet-9/voip-achter-experiabox-v8-169753

Daar was de oplossing juist een router plaatsen... 2 jaar geleden dat wel
Vreemd, ook met Zoiper op mijn iPhone krijg ik geen verbinding. Zowel op m'n wifi als op 4G niet.
Zou het dan toch aan solcon liggen?

Error is Request timeout(408) in Zoiper
Reputatie 7
Kan jij hier een een screenshot plaatsen van de instellingen van het account dat je in ZoiPer aangemaakt hebt?
Haal wel even een gedeelte van de username weg voordat je het screenshot maakt.
En heb het ook met domein solcon.nl geprobeerd, zonder sip ervoor.
Reputatie 7
Ik zou toch maar even contact met Solcon gaan opnemen.
Solcon heeft het zelf getest met x lite en toen ging het goed. Toen ik dat 1 op 1 overnam op mijn pc op x lite werkte het niet, daarom dacht ik aan een poort of firewal blokkade...
Ik ga morgen maar weer eens een rondje bellen.
Contact met Solcon opgenomen. Zij hebben ons IP in hun Firewall opgenomen.
Helaas nog steeds geen verbinding.
Straks nog even proberen rechtstreeks op de Experia Box met DMZ instelling op het IP van de Gigaset.
Reputatie 7
Contact met Solcon opgenomen. Zij hebben ons IP in hun Firewall opgenomen.
Helaas nog steeds geen verbinding.
Straks nog even proberen rechtstreeks op de Experia Box met DMZ instelling op het IP van de Gigaset.
Het zou echt niet nodig hoeven zijn om jouw Gigaset als DMZ in te stellen. Ik draai hier zelf met een V10 en zoals je ziet heb ik via ZoiPer een VoIP/SIP verbinding met CheapConnect, zonder dat daar een DMZ instelling bij betrokken is.
Het zou echt niet nodig hoeven zijn om jouw Gigaset als DMZ in te stellen. Ik draai hier zelf met een V10 en zoals je ziet heb ik via ZoiPer een VoIP/SIP verbinding met CheapConnect, zonder dat daar een DMZ instelling bij betrokken is.

Ik ga het toch even proberen, heb jij nog een andere suggestie?
Gigaset weer rechtstreeks op Experiabox aangesloten nu. En in DMZ gezet, werkt niet. Ik ga toch even bellen met KPN nu.
Reputatie 7
Ik zou bijna voorstellen dat ik jouw account hier in ZoiPer een keer probeer te verbinden.
Moet jij het wachtwoord van het SIP account natuurlijk wel even op iets tijdelijks zetten en die account instellingen dan in een pm naar mij sturen. Maar ja, dan moet je mij natuurlijk wel vertrouwen en het is natuurlijk de vraag of ik wel te vertrouwen ben. 🆒
En nadat ik mijn bevindingen hier dan gepost heb moet je natuurlijk wel direct dat wachtwoord weer veranderen.
Reputatie 7
Ik heb jouw SIP account met ZoiPer vanaf mijn thuisnetwerk kunnen benaderen.
Bij Solcon lijkt dus alles goed te gaan.

De Solcon verbinding is opgezet op basis van de account gegevens die je mij in een pm gestuurd had.

Nu is de vraag: Waarom lukt het bij mij wel en bij jou niet?
Één verschil is in ieder geval dat ik een V10 gebruik en jij een V8.
Ik zou KPN dan ook willen vragen om die V8 eens te vervangen door een V10 en dan te kijken of daarmee het probleem verholpen is.

PS. Vergeet je niet het wachtwoord weer te wijzigen!
Wachtwoord is gewijzigd.
Wat dan wel vreemd blijft is dat het gisteravond ook niet lukte op een verbinding van Online mét uitgeschakelde modem firewall.

Ik zal morgen KPN anders wel bellen voor een V10
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @Bumble, lastige situatie! Ik heb dit topic gevolgd en het lijkt me nu inderdaad raadzaam om je V8 om te ruilen voor een V10! Je kunt hier inderdaad telefonisch contact voor opnemen met onze klantenservice, maar je kunt mij ook een reactie sturen op m'n privébericht . Ik help je dan met de omruil!
Reputatie 7
Mag ik jou (Koen) hartelijk danken dat jij zo snel hebt gereageerd, ik hoop echt dat die V10 de oplossing zal blijken te zijn.

Reageer