Vraag

Experiabox V8 i.c.m. Gigaset N510 IP Pro

• 26 september 2016
  • 45 reacties
  • 1460 keer bekeken

Toon eerste bericht

45 reacties

Ik hoop het ook!
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @Bumble, we horen graag je bevindingen als je de nieuwe Experiabox morgen in gebruik hebt genomen 🙂
ExperiaBox V10 in gebruik genomen. Het werkt nog steeds niet..
Toch iets met port forwarding doen?
Reputatie 7
ExperiaBox V10 in gebruik genomen. Het werkt nog steeds niet..
Toch iets met port forwarding doen?
Nee hoor, port-forwardings zijn niet nodig.
Heb je het ook met ZoiPer geprobeerd?
Heb het IP van de gekoppelde router in de DMZ van de experia box gezet. En op de gekoppelde router het IP van de Gigaset in DMZ gezet. Ook dat is niet de oplossing 😞
Zoiper geeft nog steeds de 408 (timeout) melding..
Ook wanneer ik rechtstreeks op het Wifi van de Experiabox (v10) zit.
Mijn instellingen in de Gigaset N510 IP Pro, niets raars toch?

Hm. Ik had het er nog even op gewaagd door KPN te bellen of er misschien nog iets anders ingesteld moest worden. Helaas kon mevrouw me niet helpen en verwees me toch door naar het forum..
Heeft er iemand nog een idee? Of is het het best om het hele zaakje retour te sturen en me erbij neer te leggen dat het gewoon niet werkt?

Is er bijvoorbeeld een aanbieder die een testaccount aanbiedt? Ik zat nl. te denken het nummer over te doen naar Telfort, maar als het dan alsnog niet werkt schiet ik daar niets mee op.
Reputatie 7
Omdat ZoiPer bij jou status 408 (timeout) geeft terwijl ik via ZoiPer wel een verbinding met jouw Solcon account kon opbouwen sta ik een beetje voor een raadsel.
Het enige is dat ik geen proxy server gebruikte.
Omdat ZoiPer bij jou status 408 (timeout) geeft terwijl ik via ZoiPer wel een verbinding met jouw Solcon account kon opbouwen sta ik een beetje voor een raadsel.
Het enige is dat ik geen proxy server gebruikte.

Geen proxy? Wat vulde je daar dan in?

Edit: Ook zonder proxy werkt het niet.
Van Solcon nog het advies gehad sip.solconzakelijk.nl te proberen, dan krijg ik Unauthorised in Zoiper. In x-Lite (computer) dat ik mn login en wachtwoord moet herzien. Die zijn juist.
Misschien toch iets met port mapping?
Update
Ik heb een account bij Cheapconnect aangemaakt, en dat werkt wél...Hoe vreemd is dat?
Ik ga Solcon bellen... En anders het Solcon nummer over doen naar Cheapconnect
Het is gelukt! Solcon heeft het IP van de server hard ingegeven in mijn instellingen en nu werkt het!
Reputatie 7
Apart, want dat betekent dat er via de dns server geen IP adres gevonden wordt bij de srvsip.solcon.nl terwijl deze bij mij wel netjes gevonden wordt.

Er ging inderdaad daar iets mis. Ben nu ook op het IP van sip.solconzakelijk.nl aangesloten
Reputatie 7
Er ging inderdaad daar iets mis. Ben nu ook op het IP van sip.solconzakelijk.nl aangeslotenDeze?

Nee toch een andere...
Reputatie 7
Welke dan, die kan je rustig noemen.
Ja snap ik, zal het morgen plaatsen. Kan het nu niet zien want ben niet daar 😉

Reageer