Vraag

externe oproep ipv nummerweergave

  • 8 December 2019
  • 50 reacties
  • 11315 keer bekeken

Hallo

IK heb een probleem met de nummerweergave van mijn vaste telefoon.

Sinds 3 weken krijg ik bij een binnenkomende oproep geen nummer meer te zien maar externe oproep!

Ook bij de nummers die in mijn eigen telefoonlijst zitten. Ik kan dus ook niet meer zien als iemand mij gebeld heeft als ik er niet ben!

Ik heb al met de kpn gebeld maar kunnen mij niet helpen.  ik ben met mijn telefoon naar mijn ouders gegaan en daar geeft die wel de nummers en namen.  Hun telefoon heb ik hier geprobeerd en hier doet die het dus niet! Je zou zeggen dat het dan toch aan de kpn moet liggen. IK heb al van alles geprobeerd. Modem resetten , telefoon resetten,  ik weet het niet meer! Het opvallende is dat ik sinds een week of 4 een slimme meter heb gekregen voor de rest is niets veranderd!

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

met  vr gr Beau

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

50 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @echt , Beau

Alles dus hetzelfde gebleven, telefoon en ExperiaBox? Welke versie Experiabox is dat trouwens?

Aan je toestel ligt het dus niet. Dan zal de Experiabox geen nummers meer meesturen. Net als RBxx ben ik derhalve benieuwd welk type Experiabox je hebt.

Reputatie 7
Badge +21

Voor het plaatsen van de slimme electriciteitsmeter is het hele huis stroomloos geweest. Wellicht is het uitschakelen/afkoelen/aanzetten/opwarmen de “nekslag” geweest voor de Experiabox telefoonpoort.

Hallo @echt , Beau

Alles dus hetzelfde gebleven, telefoon en ExperiaBox? Welke versie Experiabox is dat trouwens?

    De experiabox is V10     alles is het zelfde gebleven alleen nieuwe stroommeter(slimme meter)

Aan je toestel ligt het dus niet. Dan zal de Experiabox geen nummers meer meesturen. Net als RBxx ben ik derhalve benieuwd welk type Experiabox je hebt.

  De experiabox is V10 

Voor het plaatsen van de slimme electriciteitsmeter is het hele huis stroomloos geweest. Wellicht is het uitschakelen/afkoelen/aanzetten/opwarmen de “nekslag” geweest voor de Experiabox telefoonpoort.

    oke dat klinkt erg aannemelijk ! Dus kpn bellen en nieuwe experiabox aanvragen?

Reputatie 7
Badge +21

@echt

Hoi Beau, of KPN direct gaat omruilen weet ik niet. Dat is hun keus, maar “vragen staat vrij” :wink:. Eventueel zetten ze het nummer over naar telefoon-poort Phone 2 op de V10 en doet die het wel.

Wel heb ik nog een vraag. Heb je de telefoon ook al een keer direct op het modem aangesloten?

O, wacht even :rolling_eyes:. Bellen en gebeld worden doet het wel, zeg je. Alleen nummerweergave niet.

@echt

Hoi Beau, of KPN direct gaat omruilen weet ik niet. Dat is hun keus, maar “vragen staat vrij” :wink:. Eventueel zetten ze het nummer over naar telefoon-poort Phone 2 op de V10 en doet die het wel.

Wel heb ik nog een vraag. Heb je de telefoon ook al een keer direct op het modem aangesloten?

O, wacht even :rolling_eyes:. Bellen en gebeld worden doet het wel, zeg je. Alleen nummerweergave niet.

@echt

Hoi Beau, of KPN direct gaat omruilen weet ik niet. Dat is hun keus, maar “vragen staat vrij” :wink:. Eventueel zetten ze het nummer over naar telefoon-poort Phone 2 op de V10 en doet die het wel.

Wel heb ik nog een vraag. Heb je de telefoon ook al een keer direct op het modem aangesloten?

O, wacht even :rolling_eyes:. Bellen en gebeld worden doet het wel, zeg je. Alleen nummerweergave niet.

     Nou bedankt voor je reactie ga bellen en leg hun deze oplossing voor! Hoop dat het lukt.

Reputatie 7
Badge +15

@echt Welkom op het forum. Wat vreemd dat je nummerweergave niet meer werkt. Ik zie dat je al een stuk op weg geholpen wordt door de mede forumgebruikers. Heb je ondertussen al contact gehad met onze klantenservice? Zou je voor mij je forumprofiel willen aanvullen? Dan kan ik je gegevens er bij pakken wanneer nodig. 

@echt Welkom op het forum. Wat vreemd dat je nummerweergave niet meer werkt. Ik zie dat je al een stuk op weg geholpen wordt door de mede forumgebruikers. Heb je ondertussen al contact gehad met onze klantenservice? Zou je voor mij je forumprofiel willen aanvullen? Dan kan ik je gegevens er bij pakken wanneer nodig. 

Heb al diverse keren contact gehad . Nu komt er uiteindelijk vandaag monteur! Volgens afspraak geen kosten voor mij.

Reputatie 7
Badge +15

@echt Goed om te horen dat er een monteur komt. Zou je mij kunnen laten weten of deze het probleem heeft opgelost? 

Voor dit probleem een monteur sturen… Het kan niet op ( € ) bij KPN :smirk: .

Doorgaans wordt het nummer dan, van afstand, op phone 2 ( = SIP 2) gezet, danwel het modem geruild.

@echt Goed om te horen dat er een monteur komt. Zou je mij kunnen laten weten of deze het probleem heeft opgelost? 

Hallo ,er is een monteur geweest ! Nieuw modem gekregen ! Helaas probleem nog steeds niet opgelost.

We weten nu wel waar het probleem zit. Toen de monteur de sonos bridge verbond met de switch kreeg ik dus weer de melding externe oproep. Als ik de sonos los koppel dan krijg ik wel nummerweergave! De kpn monteur had dit nog nooit meegemaakt. Moet nu contact gaan opnemen met de sonos service !  Heeft iemand dit ooit gehoord????

 

En als je die Sonos Bridge direct op een poort van de Experiabox zet, wat gebeurt er dan?

Reputatie 7
Badge +15

@echt Goed om te horen dat er een monteur is geweest, wel jammer dat het probleem nog niet is opgelost. Is er ondertussen al contact geweest met Sonos? 

En als je die Sonos Bridge direct op een poort van de Experiabox zet, wat gebeurt er dan?

 Heb ik geprobeerd maar dat verandert niets! Helaas!

@echt Goed om te horen dat er een monteur is geweest, wel jammer dat het probleem nog niet is opgelost. Is er ondertussen al contact geweest met Sonos? 

Nee nog niet!  Moet je net als bij de klantenservice van kpn  heel veel geduld en tijd hebben!

Tja, dan de Sonos Bridge alleen aanzetten als je je Sonos gebruikt én internetverbinding nodig hebt. Dan heb je gedurende dié uren tenminste wel nummerweergave; tijdens gebruik niet. Raar, maar waar.

Reputatie 2
Badge

Hallo KPN, 

weet u intussen wat de oorzaak van dit probleem is?

Ik heb het vandaag ook. Gewoon IPB met alleen de experia V10, met LAN een laptop en een tv tuner (die soms wel eens vast loopt). En verder niks.

 

Er staat “externe oproep” op de KPN dect telefoon. En als ik trouwens oppak wordt de verbinding direct verbroken.

Hoi, @Johny-xxx , dan kan het een phishing of spam belletje geweest zijn.

Wat als je met je mobiel naar je vaste nummer belt?

Reputatie 2
Badge

Hallo PeterG,

Met mobiel zie ik 1 seconde externe oproep staan en dan meteen het mobiel nummer. Dus okee.

De laatste tijd worden we lastig gevallen door DPG Media met een 023 nummer, maar niet eerder met “Extern nummer”, dat bovendien zeer lang bleef overgaan (terwijl na 10x VM zou moeten volgen).

-Is het dan mogelijk een truc van een spam belletje ? is er wat aan te doen, behalve registreren ? ik vind het vreemd dat er “Extern nummer” staat….

ik vind het vreemd dat er “Extern nummer” staat….

Waarom is dat vreemd? Iedereen kan met afgeschermd nummer bellen. Standaard of per gesprek.

Als ik instanties bel doe ik mobiel (in eerste instantie) altijd #31# ervoor, dan zien ze m'n nummer niet. En van af een vaste telefoon is per gesprek afschermen *31*nummer. Bv *31*0201234567 bellen.

Reputatie 2
Badge

Met  #31# ervoor staat er bij mij “geen nummer”  en niet “Extern nummer” .  Lijkt me niet hetzelfde.

Hmm, typisch.

Mogelijk bellen ze ergens vandaan (Bangladesh, India (microsoft-oplichters) bijvoorbeeld) waar helemaal geen nummer weergave meegezonden wordt.

Bij een afgeschermd nummer wordt 0000000000 meegezonden en zal dan bv geen nummer worden weergegeven. Mijn Gigaset geeft dan Anoniem aan. Als er geen info wordt meegezonden, dus ook 10 x 0 niet voor afgeschermd nummer, geeft de Gigaset Extern aan (even in het boekje opgezocht).

Maar als je van andere bellers en je eigen mobiel wel het nummer ziet werkt nummerweergave wel op je huistelefoon.

Reputatie 2
Badge

en wat nu te doen ? registreren ?