Vraag

extra handset Arizona 920

  • 12 December 2019
  • 4 reacties
  • 225 keer bekeken

Ik wil een extra handset toevoegen aan mijn KPN Arizona 920. Een handset van Philips D450 DUO

Hoe doe ik dat?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Hallo @AT19 , in de handleiding van de Arizona zou beschreven moeten staan hoe je een DECT compatibel toestel aan kunt melden.

Vaak moet je op een of andere toets op de basis drukken tot je een piep hoort of anderszins, dan kies je op het aan te melden toestel voor aanmelden en moet je meestal de pincode van het basisstation ingeven, na acceptatie door de basis zie je op je toestel aangemeld staan o.i.d.

Houd ook rekening met het maximum aantal toestellen dat je aan kunt melden. Als je een ander toestel aan wilt melden ter vervanging van een ouder toestel moet je het oude toestel eerst afmelden om weer ruimte te maken voor het andere toestel.

Succes.

 

Ik heb de procedure voor aanmelden bij de Philips handset gevolgd, zoals beschreven in de handleiding voor dat toestel.

Maar dan zegt het scherm na intikken van de pincode ‘mislukt’. 

Hoe dan wel?

AT19

Ik heb de procedure voor aanmelden bij de Philips handset gevolgd, zoals beschreven in de handleiding voor dat toestel.

Je hebt tijdens of vlak voor het doen van die handelingen toch wel de BASIS op “pairen” gezet?

Helaas vind ik nergens, ook bij KPN niet, een handleiding van de Ar. 920 (wel basis Ar. 900, maar die kan heel anders zijn...) dus even een gokje: dat doe je door de oproeptoets van de basis ca. 10 sec. ingedrukt te houden. Hij staat vervolgens 1 minuut op pairen (aanmelden). Standaard is die pin 0000. Tenzij je die zelf hebt gewijzigd.

Ik deed het meestal zo. Doe op de handset de stappen tot het moment dat je de pin in moet toetsen, wacht daar dan even mee. Want eerst moet de basis op pairen staan. Dit doe je door ca. 10 sec. de oproeptoets op de basis in te drukken. Hierna de procedure afronden op de handset. Standaard is de pin dus 0000, maar als je die ooit gewijzigd hebt je ‘eigen’ pin invoeren.

Er kunnen maximaal 4 handsets aangemeld zijn. Probeer je een 5de dan zal steeds nr. 4 vervangen worden. 1, 2 en 3 blijven aangemeld.

Reputatie 7
Badge +25

Hi @AT19. Is het gelukt n.a.v. de hulp van de heren hierboven? Ik hoop het wel! Ik kan zelf ook eigenlijk geen info vinden over dat toestel namelijk.