Beantwoord

Extra telefoonnummer

  • 19 May 2019
  • 16 reacties
  • 4484 keer bekeken

Reputatie 1
Wij willen een extra vast telefoonnummer wat op 2e poort van de experiabox moet komen, maar kan hier niets op vinden via website KPN.

Hoe te handelen? heb geen zin om 3 kwartier in de wacht te staan bij KPN
icon

Beste antwoord door Joran 20 May 2019, 16:24

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Via MijnKPN kun je op je vaste diensten een extra tel.nr. activeren (optie).

Overigens: ik zou een mobiel abonnement nemen. Véél goedkoper i.h. gebruik (belkosten) dan een vast nummer.

Voor mijn aparte gebruik (indien in mijn woonplaats kan men me bellen voor hulp mbt radio/tv/vaste telefoon) ben ik al 8 jaar geleden geswitchd van een vast nummer (dat opgezegd) naar een mobiel nummer. Ook meer vrijheid qua bereikbaarheid. Ook buiten de deur.
Reputatie 1
Bedankt voor je antwoord Peter, maar moet een vast nummer zijn en geen mobiel nummer.
Wij hebben een bedrijf aan huis en hebben daar een vast nummer voor nodig.
Okee. Maar dat kan dus via MijnKPN met KPN ID (consument / zzp).
Een extra nummer kost € 2,50 per maand excl. gesprekskosten.

Trouwens, ook dan kan het met een mobiel nummer. Dat het 'aan huis' is hoeft toch nog niet een vast nummer in te houden?? 🤔 🙄
Dan ben je buiten de deur ook veel makkelijker voor de zaak bereikbaar. Je neemt 'm gewoon mee. Doorschakelen brengt ook weer 'gedoe' en kosten met zich mee.

Indien het al een zakelijk abonnement is waar nog een nummer bij moet gebruik dan MijnKPN-zakelijk.
Ik kan me de wens van de vraagsteller goed voorstellen, ik/we hebben hier in huis ook meerdere "vaste" nummers, op de losse telefoons is op het schermpje te zien via welk nummer de oproep komt en wie er belt.
Het is mij een raadsel waarom kpn de "vaste" telefonie hoog be-prijst en en (in vergelijking met andere aanbieders) weinig tot geen extra functionaliteit bied.

Hier onder (een greep uit) een paar eerdere bericht van mij over dit onderwerp :

https://forum.kpn.com/vast-bellen-13/opheffen-isdn2-in-2019-en-fritz-box-7490-gebruik-na-die-tijd-432565/index2.html#post525447
https://forum.kpn.com/mobiele-diensten-18/bellen-via-4g-of-wifi-440054
https://forum.kpn.com/vast-bellen-13/vragen-over-belonbeperkt-altijd-433156#post498668
https://forum.kpn.com/vast-bellen-13/vragen-over-belonbeperkt-altijd-433156#post498771
Reputatie 7
Badge +28
Welkom @Bonnewel! Via MijnKPN is inderdaad een 2e nummer aan te vragen Je gaat daar naar Producten, Thuis en naar Extra opties toevoegen of wijzigen. Onder het kopje Bellen kun je een 2e nummer toevoegen. Laat maar weten of het is gelukt 🙂
Badge +19
Is dat wel zo @Joran ? Als ik die stappen volg dan kom ik inderdaad terecht bij de mogelijkheid telefoonnummer bestellen of overzetten. maar dan komt er bij mij te staan; Neem contact op met de klantenservice voor het behouden of wijzigen van vaste telefoonnummers op 0800-0402 (24/7, gratis bereikbaar). Overigens heb ik geen extra nummer nodig hoor.
Reputatie 7
Badge +28
Je hebt helemaal gelijk @Joep1965! Ik had nog één vinkje moeten zetten, dan had ik het ook gezien. Die wijziging heb ik gemist. Dank voor het checken :)

In dat geval kan ik je helpen als het nog nodig is @Bonnewel. Kun je dan ter verificatie nog de laatste 3 cijfers van het rekeningnummer in je profiel zetten? Dat mag in het vakje "Persoonlijke opmerkingen (privé)". Zoals aangegeven kost een extra nummer € 2,50 per maand, je kunt het maandelijks opzeggen. Als je een reactie stuurt zodra je profiel is aangevuld maak ik dit in orde.
Reputatie 1
@Joran staat er in
Reputatie 7
Badge +28
Dank! Ik ga het direct regelen. Wil je voor dit nummer een gidsvermelding?
Reputatie 1
Nee geen gidsvermelding
Reputatie 7
Badge +28
Top! Bij dezen geregeld. Je wordt per mail op de hoogte gehouden van het nummer en de leverdatum. Dit is binnen een paar dagen geregeld.
Reputatie 1
@Joran , Bedankt voor de service
Reputatie 1
@Joran, wordt dan ook 2e poort op experiabox actief gezet? het extra telefoonnummer hebben we nu al in mijn KPN staan
Reputatie 7
Badge +28
Dat schoot lekker op! Het nummer wordt automatisch toegewezen aan poort 2 maar dat kan even duren. Ik heb het vast in de Experia Box geladen en het zou per direct moeten werken. Als dat niet het geval is, laat het weten.
Hallo @Bonnewel , wat vaak helpt is de modem even herstarten.
Reputatie 1
Alles werkt nu,
  • nummer actief
  • kunnen bellen
  • kunnen gebeld worden.
En dat allemaal binnen een ruim uur tijd.
SUPER!!!!