Factuur na overstappen van 300 euro!

• 12 april 2013
  • 2 reacties
  • 6502 keer bekeken

Ook ik heb nu een factuur ontvangen met daarin 'kosten n.a.v. opzegtermijn' van meer dan 300 euro!!! Ik was 14 jaar trouwe klant bij KPN en ben nu naar Ziggo verhuisd. Ik heb daarbij netjes een afmeldbrief van KPN mogen ontvangen zonder enige melding dat ik een fikse factuur zou ontvangen. Tot het moment dat je niet meer terug kan zetten ze je het mes op de keel door deze factuur te sturen. Ik heb direct contact opgenomen met KPN dat dit een vergissing moet zijn. Tot drie keer toe is beloofd dat er terug gebeld zou worden, maar helaas. Uiteindelijk iemand aan de lijn gekregen en het verhaal uitgelegd. Het blijkt dat KPN mij in 2010 heeft overgezet van 'Bel Basis' op 'Bel Zakelijk' zonder mijn medeweten/goedkeuring. We gebruikte het niet eens zakelijk. Daarnaast ben ik nooit op de hoogte gesteld dat we vastzitten aan een opzegtermijn van een jaar! Een dame zonder enig begrip gaf aan dat ik toen zelf had moeten bellen en dat ik nu te laat ben. "Misschien dat de geschillencommissie een uitspraak kan doen", gaf ze afsluitend nog aan. KPN, dit kan toch niet waar zijn!!  Ik probeer dit nog via deze weg goed op te lossen voordat ik ook andere wegen moet gaan bewandelen. Ik lees op dit forum en bij Tros Radar veel soortgelijke verhalen. Hopelijk zit er nog iemand bij KPN die wel weet wat het woord KLANT betekent.  

2 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Beste Marthijn,

Ik kan mij heel goed voorstellen dat je niet blij bent met dit eindfactuur! Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je onbewust naar een ander abonnement bent gezet. Mijn excuses voor het ongemak.

Mijn advies is om voor dit probleem een klacht aan te maken. Dit wil ik graag voor je doen en naar de juiste klachtbehandelaar / oplospartij sturen. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met daarin de volgende informatie:

Wil je graag telefonisch of per e-mail door ons worden benaderd?

Klantnummer en debiteurennummer van betreffende factuur waarop de kosten zijn berekend
Postcode en huisnummer, Telefoonnummer & E-mailadres

Met vriendelijke groet,
Tim

Beste Tim_ en Ilse,

Inmiddels heb ik het bedrag weer retour op mijn rekening. Bedankt voor jullie inzet en klantgerichtheid. Tip: probeer jullie werkwijze aan de helpdesk door te geven. Dit voorkomt veel irritatie als je met hen spreekt. 

M.vr.gr. Marthijn

Reageer