Beantwoord

Factuurspecificatie telefoonrekening - geen onderscheid tussen bellen naar vast en mobiel

  • 25 January 2019
  • 10 reacties
  • 355 keer bekeken

Reputatie 1
Tot ongeveer juni 2018 kende mijn KPN factuur een specificatie in het overzicht met een verdeling van de gesprekken in: naar vaste nummers, naar mobiele nummer en naar servicenummers, van elke soort het totaalbedrag. Ook volgens de KPN website voorbeelden bestaat deze specificatie.

Helaas sinds juli 2018 staat onder overzicht slechts een bedrag naar vaste nummers, maar dat bedrag bevat ook die twee andere soorten.

In de verbruiksspecificatie zie je dan wel weer dat er is gebeld naar vaste, mobiele en servicenummers maar met een totaalbedrag van allen.

Om dus nu te weten wat er is gebeld naar servicenummers, mobiel of vaste nummers moet je nu zelf gaan zitten specificeren / uitrekenen.

Bellen naar de KPN service heeft geen zin. Je krijgt gelijk en het zal worden aangepast maar .....,
zelfs al de opmerking gehad dat het kwam omdat mijn factuurtotaal te laag was.

Is dit nou echt zo moeilijk??

Met vriendelijke groet
Johan van poelgeest

Admin: titel aangevuld ter verduidelijking
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 9 March 2019, 19:59

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Dat is een hele goede vraag, Johan! Ik heb je facturen erbij gepakt en ik zie inderdaad dat gesprekken naar verschillende soorten nummers allemaal onder de kop 'gesprekken naar vaste nummers' vallen sinds juli vorig jaar. Ik weet niet hoe dit zit, dus ik ga daar navraag over doen. Ik kom er bij je op terug zodra ik meer weet.
Reputatie 1
En dit is dan weer een heel goed antwoord, Erik. Blijf het volgen en vast bedankt voor de genomen moeite.
Reputatie 7
Badge +30
Ik heb al wat meer duidelijkheid, Johan. Het klopt inderdaad niet. Er wordt nu naar gekeken hoe dit heeft kunnen ontstaan. Het gaat daarna ook hersteld worden zodat het weer als twee losse blokken wordt weergegeven. Mocht dat onverhoopt niet lukken, dan blijft het bij elkaar, maar gaan we de kop erboven aanpassen zodat duidelijk is dat het om zowel mobiele als vaste nummers gaat. Ik verwacht echter dat het splitsen gewoon gaat lukken. Ik laat het je weten zodra ik daar verdere update over krijg 🙂
Reputatie 1
Klinkt goed, Erik.
Nog even gekeken naar de laatste juiste, dat was 24 juni 2018 factuurkenmerk 1193795353.
Toen werkte het splitsen nog.

Blijf hoopvol afwachten en ga natuurlijk niet al bij de eerstvolgende factuur reageren, het mag zijn tijd hebben. Blijft natuurlijk dat er met het in verleden telefonisch gevoerde overleg over dit probleem
( zeker 3 keer ) niets is gebeurt en bellen geen zin heeft.
Reputatie 7
Badge +30
Ik laat het je weten zodra er een oplossing is, Johan, dus dat komt in orde. Ik geloof zeker dat de collega's die je eerder sprak je hebben willen helpen, maar dit is een niet-standaard probleem. En het oplossen van niet-standaard problemen vereist soms net wat meer ruimte en/of mogelijkheden dan dat er aan de telefoon kan. De collega's zullen hier zeker een melding voor hebben aangemaakt. Maar als die melding dan niet bij de juiste persoon terecht komt, dan wordt het alsnog niet opgelost. En het is nu bij de juiste persoon neergelegd om opgelost te worden 🙂
Reputatie 1
Goed en duidelijk geregeld.
Bedankt voor de hulp.
P.s. ben ik in deze eigenlijk de enige zeurpiet? Wilde eerst zeikerd typen maar dat stond zo grof.
Reputatie 7
Badge +30
Je bent hier op het forum de eerste die er melding van maakt. Maar dat maakt je zeker geen zeurpiet! Je constateert een legitiem iets dat niet klopt, en dat ons zelf blijkbaar nog niet was opgevallen. Dat is juist positief!
Ik zou het niet eens merken. Binnen de bundel is bellen met de mobiel (abonnement) véél goedkoper dan de vaste ooit kan worden. Ook voor bellen naar 0900 nummers (dan betaal je alleen de dienst; de verkeerskosten vallen onder de bundel).

Sterker nog: vast bellen is de laatste jaren alleen maar duurder geworden. KPN is daarmee ook nog eens de duurste.

Heb de afgelopen maanden maar zo'n 3 korte belletjes met de vaste gepleegd. Eigenlijk per vergissing ...
Vaste is hier feitelijk alleen nog voor inkomend verkeer. Er belt bijna niemand meer op.
Reputatie 7
Badge +30
Ik heb een update voor je, Johan. Ze gaan dit oplossen door op de factuur de tekst aan te passen. In plaats van aparte blokken voor mobiele en vaste nummers wordt het één blok voor Bellen naar nationale nummers. Dit omdat we in prijs geen onderscheid meer maken tussen bellen naar Nederlandse mobiele en vaste nummers. Wanneer dit precies doorgevoerd wordt durf ik nog niet met zekerheid te zeggen. Maar ik verwacht dat het voor de zomer gedaan is.
Reputatie 1
Zo kan je het probleem ook oplossen! Lukt het niet om te specificeren dan maar de tekst erboven aanpassen.