Beantwoord

Fritz!box7590

  • 4 January 2021
  • 3 reacties
  • 112 keer bekeken

Hallo en Ls,

Dit weekend heb ik de experia box v10 vervangen door de Fritz!Box7590. Internet werkt, televisie doet het goed op de glasvezelaansluiting, maar om te kunnen bellen heb ik de gegevens nodig  van het sip account, Daarvoor hier op het forum gezocht en gevonden dat ik in de Fritz!Box de sip account nog moet invullen. Het sip tool gevonden en toen begon het lastiger te worden.  Om deze te laten werken, weer de experia box direct verbonden met internet en de sip tool gestart vanuit mijn kpn id account. Echter als ik deze start komt een balkje in mijn scherm dat ik deze tool vanaf mijn eigen thuis adres moet laten starten, wat ik ook doe. Na meerdere pogingen kom ik tot de conclusie dat ik zo niet verder kom. Maar in mijn kpn id staan wel drie verschillende klantnummers. Zou het zo kunnen zijn dat hier de schoen wringt? Mijn kpn id is opgezet met het klantnummer van de mobiele aansluiting. En het klantnummer van de vaste verbinding, staat in forum profiel en komt voort uit een voormalig Telfort abonnement, wat nu KPN is. Hoe kan ik nu toch mijn Sip account achterhalen? Deze zijn niet zichtbaar in de experia box. 

 

Met vriendelijke groet,

Rein.

icon

Beste antwoord door rjbopFrtizB 8 January 2021, 22:48

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

als ik probeer de SIP account gegevens op te halen krijg ik de volgende melding:

 

 Zorg dat je thuis bent en verbonden bent met je eigen KPN netwerk.

 

Ook als ik verbonden ben met de Experia BOX.

De volgende poging om de SIP gegevens op te halen op mij eigen aansluiting met de Expedia box geeft het volgende resultaat:

 

 

Gebruik Servicetool niet mogelijk

warning iconZorg dat je thuis bent en verbonden bent met je eigen KPN netwerk.

 

Iets over het verleden van mijn aansluiting.

Mijn glasvezel aansluiting is begonnen na de aanleg van glashart, wat xmsweb later werd, die overging in Telfort, welk nu is geïntegreerd in KPN. @Erik nu de ook de vraag omdat de Experia box door Telfort is geleverd, werkt die dan wel goed om de SIP tool te laten lopen. Kennelijk ziet KPN dat ik op een ander netwerk zit. 

 

Of een andere aansluiting.

 

Wij zijn verhuisd sinds maart 2019. Wat wil het geval. Daar bleek de aansluiting al in gebruik te zijn in de buurt. Na lang en moeilijk overleg heeft KPN netwerk uiteindelijk toch de glasvezel gerealiseerd en ook bij ons afgemeld als zijnde dat de storing is opgeheven, via de mail. En internet, televisie en telefoon werken.

 

Maar al lezende op dit forum rijst bij mij toch de vraag op of alle stappen van de registratie bij KPN, dan wel de aannemer goed zijn vastgelegd dan wel geregistreerd.

 

Hier mee hoop ik wel op een reactie van de kant van KPN Moderatoren.

Inmiddels wat gewisseld met accounts wat het probleem met aanmelden en ophalen van de SIP gegevens heeft opgelost.

 

Mvg, RJ.