Vraag

Hoeveel VoIP-nummers kan ik in de FRITZ!Box instellen? Na 3 worden ze niet geregistreerd

  • 3 August 2021
  • 15 reacties
  • 325 keer bekeken

Ik heb FritzBox 7490 met softw 7.27 up-to-date. Als modemrouter helemaal werkend achter NT/glasvezel (Box12 in doos). VoIP SIP info en ww via de servicetool gedownload. Kpn tel.nr. ingevoerd en werkend. Ook 2 VoIPPlanet tel.nrs. ingevoerd en werkend.

Maar het invoeren van meer tel.nrs. lukt niet. Deze worden niet werkend geregistreerd. 
Terwijl er 20 ingevoerd kunnen worden in de FB.

Waar ligt het probleem?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +10

In de handleiding worden een aantal verschillen opgenoemd in de opties om SIP accounts in te voeren. Neem de volgende info eens door, en kijk of je daarmee kunt ontdekken, wat er mist, of anders is?

https://nl.avm.de/service/knowledge-base/dok/FRITZ-Box-7490/32_Internettelefoonnummers-in-FRITZ-Box-configureren/

De oplossing zit er niet bij helaas. 
 

Toch raar dat ik 2 VoIPPlanet nummers wel werkend krijg, maar de andere VoIPPlanet nrs niet.

Kan het zijn dat kpn dit blokkeert ?

Bij Voip plannet is het wel mogelijk om er meer te registreren dan 2?

Yep. Ik heb 1 kpn tel nr en 2 voipplanet nrs werkend. Maar meer voipplanet nrs krijg ik niet werkend. 

Dat snap ik, daarom vraag ik me af of VP er meer toe laat van 1 ip adres dan 2, KPN blokkeerd het niet, is dus een FB of VP probleem.

Ik heb de VP nrs sinds 2012 en altijd alle 10 werkend in de FB. Sinds transformaties/overnames naar telfort en daarna kpn, kon ik steeds minder nrs werkend krijgen.

Blijft een lastig verhaal dit. 

Reputatie 7
Badge +10

Ik kan me voorstellen dat bij transformaties / overnames, oude "Planet” accounts uitgekleed worden of opgeheven?

Geen idee. 

Reputatie 7
Badge +10

Organisaties en systemen van “weleer” zal men uiteindelijk toch recht trekken naar hetgeen nu gangbaar is binnen de systemen en organisatiestructuur van “KPN”.

Ik vraag me sterk af of binnen de huidige “consumenten” abonnementsvormen daar 10 VOIP nummers bij kunnen passen? Als het een zakelijke abonnementsvorm betreft zou je je vragen beter kunnen stellen op het zakelijke forum van KPN.   https://zakelijkforum.kpn.com/

Wacht anders eerst een reactie af van een webcare medewerker.
Die zou je er vast meer over (moeten) kunnen vertellen.

Hevel die VOIP nummers anders over naar een onafhankelijke VOIP provider als je van die nummers gebruik wilt blijven maken. (Bovendien goedkoper ook).

“Hevel die VOIP nummers anders over naar een onafhankelijke VOIP provider als je van die nummers gebruik wilt blijven maken. (Bovendien goedkoper ook).”

Hoe werkt dat dan? Ik heb nu internet via kpn en de FB is de modem/router.

Ik heb de FB ingericht als centrale, met toestellen etc.

Reputatie 7
Badge +10

Telefonie / VOIP (Voice over IP) is een aparte dienst “over de internet” lijn heen.

Kort uitgelegd.

Bij VOIP nummers ondergebracht bij een onafhankelijke VOIP-provider, loopt het account voor telefonie dan niet via "KPN” maar via een andere firma. Daarvoor tik je de VOIP-gegevens van een andere VOIP provider waar je een account hebt aangemaakt in je Fritzbox + de aanvullende SIP-gegevens van je telefoonnummers + stort een beltegoed en het zaakje werkt dan weer.

Veel gebruikt is bijv.  CheapConnect.

Kost je voor gebruik van een nummer € 8,95 per jaar (buiten de gesprekkosten),
en eenmalig € 5,- voor het porteren van een bestaand nummer naar CheapConnect.

Naast een algemene “Nederlandse” VOIP-provider, kun je ook nog gebruik maken van nog goedkopere diensten voor alleen uitbellen, zoals bijv. PowerVoip en VoipBuster (die laatste alleen interessant voor vaste nummers → 4 maanden gratis bellen bij storting € 10,- beltegoed - daarna wachten tot je beltegoed  op is, stort je opnieuw tegoed = weer 4 maanden vrij bellen).

Zelf heb ik nummers bij 4 verschillende VOIP providers actief.
(Maar die van KPN gebruik ik eigenlijk nooit).

Bedankt voor je toelichting Babylonia. Ik ga ze checken.

Zo doe ik het al jaren ook met VoipPlanet: hun voip/account info invullen in FB bij nieuw nummer: Telephony provider → “Other provider” (ik heb FB in Engels), en het werkt. Alleen niet meer dan 2 van hun nrs dus.

 

Reputatie 7
Badge +10

Alleen niet meer dan 2 van hun nrs dus.

Feitelijk heb ik bij CheapConnect 2 verschillende “externe” telefoonnummers in gebruik.
Om het zaakje onderling naar verschillende VOIP apparaten en softphones door te schakelen, gebruik ik naast die twee nummers nog 3 extra “interne” SIP-nummers (+ nog 1 reserve).

Dat staat dan nog los van 1 "KPN” nummer,
en 2 VOIP “uitbel accounts” elders  (1x VoipBuster en 1x PowerVoip).

Dan heb je meer dan 4 voip telnrs in je Syn geactiveerd?

Reputatie 7
Badge +10

Ik gebruik geen “analoge” telefoons die achter een ATA zitten, maar een los bureau VOIP toestel van Yealink,  Yealink DECT en o.a. een 3CX softphone app op mijn laptop.

Die softphone app is gewoon een gratis appje, werkt ook na één jaar. Dat jaar gratis wat wordt gemeld geldt voor hun PBX software. Het direct gratis te downloaden Windows appje is een simpele VOIP Client, versie van enkele jaren terug. Waar je overigens ook diverse SIP-accounts op kunt instellen van verschillende VOIP providers. (Handig appje om dingen uit te testen).

Daarnaast nog enkele Android softphone apps van VoipBuster en PowerVoip,
en een vrij in te stellen app < MizuDroid >.  Niet dat ik die op een smartphone echt in gebruik heb. Dat is meer als test bedoeld dat het kan, en om in sporadische gevallen op uit te wijken.