Beantwoord

Fritzbox, inkomend telefoonnummer blokkeren?

  • 10 September 2020
  • 17 reacties
  • 513 keer bekeken

Reputatie 3
Badge +2

Ik heb nu een ExperiaBox V10, met DECT toestellen via de analoge phone poort.

Als ik een Fritzbox laat komen via KPN, kan ik dan specifieke telefoonnummers blokkeren?

Het gaat om 1 of 2 06 nummers.

icon

Beste antwoord door PeterG 11 September 2020, 17:59

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 3
Badge +2

P.S. het gaat om inkomende oproepen.

Reputatie 3
Badge +2

Andere bijkomende vraag: Kan ik met de FritzBox ook nummers whitelisten?

Dus als ik bijvoorbeeld 's nachts alleen gebeld wil kunnen worden door familie? Soort van tijdklok?

Binnenkomende nummers blokkeren kan inderdaad met een Fritzbox.

Maar je kunt in je huidige combinatie (V10 + DECT) ook wat anders.

(tekst van mijn site gecopieerd)

ONGEWENSTE BELLERS BLOKKEREN

Dat is mogelijk als je telefonie via een Fritz!box loopt. Daarin kun je nummers of het begin daarvan voor een groep blokkeren.
Anders kun je een Pro Call Blocker gebruiken. Dit is een losse nummermelder (zoals we die begin deze eeuw hadden), maar deze hebben ook de mogelijkheid dat een oproep niet doorkomt op de aangesloten telefoon. O.a. via Bol.com en Grandado.nl verkrijgbaar.

Reputatie 3
Badge +2

Oh dat is handig, ik kijk een paar dagen niet en iemand markeert mijn vraag als beantwoord?

Desondanks, bedankt @PeterG voor je reactie!
Ik heb gekozen voor de Fritz!box optie via KPN. Ben benieuwd wat het apparaat allemaal kan!

Las ook iets over een VPN optie.

Verder ben ik nieuwsgierig naar de mogelijkheden omtrent:



Andere bijkomende vraag: Kan ik met de FritzBox ook nummers whitelisten?
Dus als ik bijvoorbeeld 's nachts alleen gebeld wil kunnen worden door familie? Soort van tijdklok?

Reputatie 3
Badge +2

Follow-up question. Is het gebruikelijk dat ik de ExperiaBox V10 terug moet sturen? Ik dacht dat je die nodig bleef hebben voor het activeren van VoIP? En als back-up miss ook niet onhandig.

Wat dat whitelisten betreft zou ik je niet kunnen vertellen.

Verder: heb je een retourverzoek voor de V10 gehad dan?

Reputatie 3
Badge +2

Stuur de volgende apparatuur terug:

KPN Modem

 

Ik neem maar zo aan dat dat de ExperiaBox betreft

Dat neem ik ook aan. Dat betekent dat je de Fritzbox bij KPN huurt inclusief speciale helpdesk.

Geen bij derden gekochte Fritzbox dus.

Heb je alle gegevens om 'm te retourneren?

Reputatie 3
Badge +2

Dat neem ik ook aan. Dat betekent dat je de Fritzbox bij KPN huurt inclusief speciale helpdesk.

Geen bij derden gekochte Fritzbox dus.

Heb je alle gegevens om 'm te retourneren?

Nee, ik heb wel een retourdoos ontvangen voor de TV Tuners. Kan ik hem daar gewoon bij in stoppen?

Als de ruimte er is kan ie er bij in. Heb je nu andere tv ontvangers?

Andere bijkomende vraag: Kan ik met de FritzBox ook nummers whitelisten?

In het telefoonboek het vinkje :

“important person (calls from these telephone numbers ring even when Do Not Disturb is on)”

aanzetten.

Ik gebruik het niet, geen last van nachtelijke bellers, gelukkig.

De stiekeme bellers stuur ik door (Call through) naar : Afschepen As A Service    0853033033

 

Reputatie 3
Badge +2

Als de ruimte er is kan ie er bij in. Heb je nu andere tv ontvangers?

Nee, heb de Interactieve TV totaal opgezegd.

 

Andere bijkomende vraag: Kan ik met de FritzBox ook nummers whitelisten?

In het telefoonboek het vinkje :

“important person (calls from these telephone numbers ring even when Do Not Disturb is on)”

aanzetten.

Ik gebruik het niet, geen last van nachtelijke bellers, gelukkig.

De stiekeme bellers stuur ik door (Call through) naar : Afschepen As A Service    0853033033

 

Thanx voor de tip! :grinning:

Reputatie 3
Badge +2

Kan 1 van de moderators mij op weg helpen?
Ik heb nu al meerdere keren contact gehad met KPN over hoe ik de TV Tuners moet terugsturen, en nog belangrijker wat? Alleen de kastjes met voeding? Moet de ExperiaBox V10 inderdaad ook terug?

Ik zou een brief krijgen, nooit gehad. Nu wel een retourdoos gehad na lang aandringen, maar staan geen instructies bij van hoe ik kan aangeven dat de kastjes van mij af komen.

Graag iemand zijn/haar hulp.

Over de mogelijkheid tot nummers blokkeren, het hang er van af hoeveel prioriteit, moeite, geld en zo je er in wil steken.

De fritzbox van KPN moet je huren en dan ook nog instellen qua telefonie.

Je kan evt ook een (oudere) fritzbox kopen en die achter de experiabox zetten :

https://forum.kpn.com/vast-bellen-13/nummers-blokkeren-met-oud-modem-442436

Reputatie 3
Badge +2

@KeesYagi De ExperiaBox wou ik al langer van af, dus de Fritzbox is zeer welkom :grin:

Hoe kom ik er achter hoe ik die kastjes terug kan sturen?

Vind het wel erg frustrerend dat ik daar zelf achter aan moet gaan, terwijl er een brief met instructies (2 maal) beloofd was.

Hoe het gaat met kastjes ruilen en zo dat weet ik niet, ik zou in alle gevallen het nieuwe kastje naast het oude nog werkende kastje willen hebben ipv bij het pakjes loket oversteken, iets met oude en nieuwe schoenen.

Maar, in dit geval, als je de fritzbox gaat huren dan mag je de EB houden, neem ik aan, veronderstel ik.

Reputatie 3
Badge +2

Hoe het gaat met kastjes ruilen en zo dat weet ik niet, ik zou in alle gevallen het nieuwe kastje naast het oude nog werkende kastje willen hebben ipv bij het pakjes loket oversteken, iets met oude en nieuwe schoenen.

Maar, in dit geval, als je de fritzbox gaat huren dan mag je de EB houden, neem ik aan, veronderstel ik.

We zijn er uit. Ik huur de FritzBox 7590 van KPN, de ExperiaBox V10 moet WEL terug.
Ik heb nu een nieuwe retour doos ontvangen waar wel een retouretiket op zat.

Reageer