Beantwoord

Gebeld door 030-2025087 en daarna teruggebeld. Kost mij dit nu heel veel geld?

  • 20 June 2022
  • 3 reacties
  • 215 keer bekeken

Ik heb precies hetzelfde, ook 030-2025087. Iets van Optibel ofzo zei de dame toen ik vroeg met wie ik sprak. Met de melding dat mijn abonnement bij KPN binnenkort verloopt (waarom weet zij dat???) en dat zij een aanbod voor mij hebben. Bel ik het nummer terug dan krijg ik dat de melding dat ‘dit nummer niet in gebruik is’. Loop ik nu het risico dat ze mijn abonnement plunderen? 

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 28 June 2022, 13:28

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7

Welkom bij ons op het forum @froz. Bij gebeld worden maak je geen kosten, alleen als jij zelf belt en er een gesprek plaatsvindt. Doordat je de melding krijgt dat het nummer niet in gebruik is zal je daarvoor geen kosten krijgen.

Wel is het belangrijk om goed op te letten of je nu bevestigingen van een bestelling ontvangt. Als dat zo is kan je zo snel mogelijk contact opnemen met het nummer dat daarin staat. 

Of een KPN abonnement binnenkort afloopt weten zij niet, dat is vaak een gok en ik jouw geval is dat blijkbaar toevallig waarheid.

Ik bedoelde inderdaad meer of ze nu voldoende gegevens van mij hebben om misbruik van te maken en dingen mee aan te schaffen of anderen te bellen op mijn kosten. 

 

Reputatie 7

Dat weet ik niet, zij krijgen geen gegevens van ons. Alles wat zij hebben is wat jij in dat gesprek genoemd hebt. Als je geen persoonlijke gegevens hebt doorgegeven hebben zij niets.