Welkom op het

KPN Forum

Recent online

Gebeld door anonieme bellers met privé informatie. Wie herkent dit?

Word gebeld ,de laatste tijd regelmatig, door anonieme bellers die privé zaken van vroeger van mij weten. En mensen die zeggen naar "kraakcodes" (codes van kaarten in dit geval) te kijken van mensen die je van vroeger kent. Ik trapte er in laatsgenoemde geval ook nog in.. De uitkomst van deze code klopte ook nog aardig, vreemd genoeg! Hoe kan diegene vertrouwelijke informatie over mij nou weten? Deze informatiekan betreffende persoon veel schade, en mij incluis,, toebrengen. Dus informeer altijd of informatie klopt en gooi anders de hoorn er meteen op.

E.A.M. van Ham

Admin: titel van je bericht aangevuld ter verduidelijking

10 Reacties

Net zoals bij het lastiggevallen worden door 000000000 nummers, heb ik ook last van confronterende afbeeldingen die plotseling in beeld komen en dan verdwijnen. Dit is beslist geen reclame. Het zijn persoonlijke dingen met betrekking tot mijn verleden. Bijvoorbeeld een operatietafel met lamp of cadeauverpakking met de tekst: "For keeping secrets". Ik kan er niet op klikken en het verdwijnt weer. Weet iemand wat dit is en hoe kan iemand deze informatie weten, terwijl deze geheim is? Ik vind dit heel beangstigend.

Mevr. E.A.M. van Ham.

Admin: berichten samengevoegd
Reputatie 7
Badge +16
Beste @E.A.M. van Ham, allereerst welkom op onze forum! Dit is echt vervelend, heb je bijvoorbeeld Facebook of andere social media gebeuren? Tegenwoordig is alles op internet te zoeken, of ooit aankopen gedaan, en je gegevens achter gelaten? 🤔
Reputatie 7
Als er tien nullen worden verzonden zou een beetje nummerweergave dit bv. als "Anoniem" of "Onbekend" moeten weergeven. Sommige nummermelders geven echter wel de tien nullen weer.
Kortom: 0000000000 is een gewoon afgeschermd nummer.

Het is niet mogelijk om het werkelijke nummer achter een afgeschermd nummer te achterhalen. Dat mag namelijk niet.

Wat voor telefoon heb je thuis dat er afbeeldingen op kunnen verschijnen. Ik heb nog nooit zo'n huistelefoon gezien.
aaaaaaaaa
De bovenstaande berichten (2) van mij zijn samengevoegd, betreffende: GEBELD DOOR ANONIEME BELLERS MET PRIVE INFORMATIE WIE HERKENT DIT? en LASTIGGEVALLEN WORDEN OP INTERNET. Dit zijn dus 2 verschillende onderwerpen, waar ik een vraag over stel en dat zaait verwarring, gezien de reacties. Ik begrijp dat samenvoegen gebeurd door het Forum, maar geef als Forum dan graag DUIDELIJK aan over welk onderwerp het gaat. Dus bericht 1 over VAST BELLEN en bericht 2 over INTERNET/ COMPUTER. Dit heb ik zelf wel DUIDELIJK aangegeven!

Mevrouw E.A.M, van Ham.
PeterG

Je vraag: Hoe kan je afbeeldingen krijgen op je huistelefoon. Ik heb nog nooit zo'n telefoon gezien. Klopt.. Ik ook niet!. 2 berichten van mij zijn administratief samengevoegd. Ik heb het in het 2e bericht dus over LASTIG GEVALLEN WORDEN OP INTERNET/COMPUTER. Die beelden verschijnen dus op mijn PC en niet op de huistelefoon van mij. Vandaar bovenstaand bericht van mij over het samenvoegen van 2 verschillende onderwerpen. Zaait verwarring.
Mevr. E.A.M. van Ham.
Reputatie 7
E.A.M. van Ham schreef:

Je vraag: Hoe kan je afbeeldingen krijgen op je huistelefoon. Ik heb nog nooit zo'n telefoon gezien. Klopt.. Ik ook niet!.

Ik wel, op mijn huistelefoon (Siemens Gigaset SL910) zie ik gewoon een afbeelding van degene die mij belt, mits deze in mijn adresboek staat. 😉
Reputatie 7
E.A.M. van Ham schreef:

PeterG

Je vraag: Hoe kan je afbeeldingen krijgen op je huistelefoon. Ik heb nog nooit zo'n telefoon gezien. Klopt.. Ik ook niet!. 2 berichten van mij zijn administratief samengevoegd. Ik heb het in het 2e bericht dus over LASTIG GEVALLEN WORDEN OP INTERNET/COMPUTER. Die beelden verschijnen dus op mijn PC en niet op de huistelefoon van mij. Vandaar bovenstaand bericht van mij over het samenvoegen van 2 verschillende onderwerpen. Zaait verwarring.
Mevr. E.A.M. van Ham.

Aha. Het bericht begon OOK over de nummerweergave, dus koppelde ik dat. Dat 2 (totaal) verschillende vragen van je in één topic zijn gezet is inderdaad verwarrend en niet gebruikelijk. Wsl door je eerste zin in het topic over de computer is bij de Admin de verwarring óók ontstaan en gedacht dat het één onderwerp was ....

Maar hopelijk is het nummerweergave 'verhaal' duidelijk door mijn uitleg.

Gelukkig is het nu volkomen helder dat hier 2 vragen zijn. In de antwoorden kan men dan, bv. met een quote, op 't één of ander antwoorden.
Reputatie 6
Badge +10
Goedemiddag @E.A.M. van Ham. Welkom op het forum en goed dat je hier je vraag stelt.

Ik begrijp dat dit je dit erg beangstigend vindt en ik ga heel graag op zoek naar een verklaring voor wat er aan de hand is. Ik zet graag even alles op een rijtje om wat zaken duidelijk te krijgen.

Je geeft aan dat je telefonisch overlast ervaart en dat je wordt gebeld door een onbekend nummer. Deze persoon vraagt om codes? Dit herken ik niet, zou je dit verder willen toelichten? Het is hoe dan ook zaak om deze gesprekken niet aan te gaan. Geeft aan dat je dit niet wil en verbreek de verbinding. Hoe vaak gebeurt dit? Heb je enkele tijdstippen en data beschikbaar en zou je dit willen invullen op dit formulier .

Je geeft daarnaast aan dat je via internet vreemde berichten ontvangt. Er verschijnen beelden op je scherm? Is dit via social media, e-mail of is het een pop up? Zou je eens een screenshot hier kunnen plaatsten? (plak uiteraard de privacygevoelige informatie af. Als je dit liever niet openbaar doet, stuur ik je een privébericht.) Dan kan ik wellicht kijken wat dit is. Klik in elk geval niet op deze plaatjes.

Wat heb je hier ondertussen zelf al aangedaan? Kun je me vertellen wanneer dit is begonnen? Zijn de telefoontjes tegelijk begonnen met de plaatjes op je computer? Heb je dit ergens gemeld? Heb je een goede virusscanner, inclusief firewall? Je kan natuurlijk gebruik maken van KPN Veilig als dit op dit moment niet het geval is. Wees in algemene zin heel zorgvuldig met het achterlaten van gegevens op websites en dergelijke.

Ik hoor graag van je!
Reputatie 6
Badge +10
Helaas heb ik nog geen reactie van jou ontvangen. Ik hoop dat het inmiddels al is verholpen en dat je niet meer wordt lastig gevallen. Mocht dit niet het geval zijn dan hoor ik dat graag van je.

Reageer