Beantwoord

gebeld worden door privé nummer

  • 13 June 2015
  • 14 reacties
  • 136128 keer bekeken

Hoi,

Ik word al weken gebeld door een privé nummer.

2 tot 3 keer op een dag, dan een paar dagen weer niet.

Ik neem vaak op en dan hoor ik niks en dan binnen 2 seconden hangen ze op.

Ook als ik niet opneem dan blijft die hooguit een paar seconden gaan.

Ik word er knettergek van.

Kunnen jullie achterhalen wie het is? Of dit nummer blokkeren zodat ik niet meer lastig gevallen wordt.

Graag hoor ik van jullie, aangezien ik al 2 dagen de vraag telefonisch wil doorgeven, maar jullie zijn niet te bereiken.

Hopelijk kan dit opgelost worden.
icon

Beste antwoord door Joran 16 June 2015, 13:06

Bekijk origineel

14 reacties

Dag , welkom op het forum!

Naar alle waarschijnlijkheid is dit een callcenter (van b.v. een goed doel of een leverancier, mogelijk zelfs KPN). Uit efficiency-overwegingen belt zo'n callcenter vaak een aantal nummers tegelijk. Diegene die daarvan het eerst opneemt is "de klos". Bij de overige nummers houdt het overgaan van de bel dan op (meestal al na een keer 2-3). Als je vrijwel tegelijk met de eerste opnemer opneemt (maar dus net ietsje later) hoor je vaak een "dode" lijn, die na enkele ogenblikken verbroken wordt, precies dus wat jij ervaart. Omdat (de opdrachtgevers van) het callcenter perse jouw wil spreken houdt dit net zolang aan totdat je een keer opneemt.

Soms kan een registratie in het bel-me-niet-register helpen, maar niet als de opdrachtgever een "relatie" met je heeft. En dat is zo als je klant bent, maar ook als je b.v. ooit een donatie aan een goed doel hebt gegeven: een callcenter belt dan vaak (in opdracht van betreffende goede doel) om nog een donatie of om een doorlopende machtiging. In dat soort gevallen helpt 't bel-me-niet-register ook niet.

Beste Henk2304,

Hartelijk bedankt voor je reactie.

Ik sta al ingeschreven voor het bel me niet register, dus dan kan ik hier niks aan doen. Dan blijven ze me bellen, voor hoelang?

En kan KPN dit nummer niet blokkeren? kunnen jullie hier ook op reageren. Jullie laten het nogal afweten.

Vind het ronduit belachelijk dat dit kan, je wordt gewoon 'soort' van gestalkt.
Ik vrees dat er weinig te doen is tegen dit soort telefoonterreur, anders dan je al gedaan hebt. Zoals gezegd als je al in het register staat heb je waarschijnlijk op één of andere een "relatie" met de opdrachtgever. Wat je kunt doen is toch proberen eenmaal op te nemen en er zo 8er komen wie de opdrachtgever is. Daarna kun je die benaderen met het verzoek je niet meer lastig te vallen.

Of KPN technisch in staat is om (anonieme) nummers (wellicht zelfs van andere providers) te blokkeren en of ze dat (wettelijk gezien) ook mogen weet ik niet. 

Dit is heel vervelend en storend. Het is ook vaak een buitenlandse lijn. Zoals de overbekende "helpdesk van Microsoft" (phishing) met vaak slecht Engels sprekende Pakistanen.

Die computers bellen vaak meerdere keren willekeurige nummers om er achter te komen of het echte nummers zijn. Want ze beschikken niet over nummers. Op die manier maken ze een lijst aan met uiteindelijk bestaande nummers.

En die worden dan gebeld met de tekst (i.h. Engels) "wij hebben een probleem geconstateerd in uw computer. Wij kunnen met u dit verhelpen". Niet op ingaan dus. Aan het eind van de rit zitten er bestandjes op je pc met zaken die je niet wilt hebben. Zoals overname van je computer op afstand, inzicht in je documenten etc. Doel vaak om creditcardgegevens e.d. te achterhalen.

Buitenlandse spammers kan kpn helaas niets aan doen.

Helemaal niet opnemen bij dit soort belletjes laat het ook stoppen. Maar dat is wel vervelend voor mensen die je gewoon bellen en ook hun nummerweergave hebben geblokkeerd.

Ik gebruik dan het antwoordapparaat. Dan kun je horen wie er inspreekt. Is dit een normaal persoon, dan neem ik alsnog op. I.c.m. voicemail gaat dat helaas niet.

Reputatie 7
Badge +22
Nouk26 schreef:
Beste Henk2304,

Hartelijk bedankt voor je reactie.

Ik sta al ingeschreven voor het bel me niet register, dus dan kan ik hier niks aan doen. Dan blijven ze me bellen, voor hoelang?

En kan KPN dit nummer niet blokkeren? @Kpn kunnen jullie hier ook op reageren. Jullie laten het nogal afweten.

Vind het ronduit belachelijk dat dit kan, je wordt gewoon 'soort' van gestalkt.
U heeft zich aangemeld bij Bel-me-niet register. Dan kan het nog 2 weken duren tot je bij alle bedrijven staat geregistreerd staat als: "Bel Me Niet". Ik heb dit ook meegemaakt. En in die 2 weken werd ik nog gebeld door een 1 of andere bodylotion die ik besteld zou hebben wat niet waar was! Grrr! Haat dat Telemarketing gedoe!

Reputatie 7
Badge +28
Dag Nouk,

Ik snap dat je hier gek van wordt. Als het bel-me-niet register geen effect heeft (met inachtneming van hun verwerkingstijd), is het mogelijk om vervolgonderzoek uit te laten voeren. Je vindt op onze website een formulier voor telefonische overlast (De knop "Direct overlast melden"). Probeer hier zo uitgebreid mogelijk te beschrijven wat er aan de hand is. Het onderzoek neemt wat tijd in beslag, maar lost dit probleem hopelijk permanent op.

Dit is wel een heel duidelijke vorm van :
https://en.wikipedia.org/wiki/Spam_(Monty_Python)

Maar wat me wel opvalt is het enorme hoge aantal malen dat dit onderwerp bekeken is.
Zws allemaal mensen die (tevergeefs) op zoek zijn naar een oplossing voor "stiekeme" bellers.
Die is er vreemd genoeg niet echt.
In mijn voip-adapter (fritz-box) kan ik bellers zonder nummer weigeren of omleiden.
Liever zou ik een mogelijkheid hebben om een melding te laten horen zodat de beller weet wat er gebeurd.
Het zou ook nog een optie zijn om de beller een code te laten horen die hij/zij dan in kan geven om er alsnog "door te komen".
In de audioboodschap kun je dan aangeven dat dit alleen de bedoeling is voor legitieme gebruikers !

Wie is er handig met asterisk ?
Lijkt me heel leuk om daar in te duiken maar er moet ook brood op de plank komen 🙂

Reputatie 7
Badge +30
Ik heb de reactie boven jou verwijderd @KeesYagi 😉. Dank voor je reactie, trouwens!
Reputatie 7
Wie is er handig met asterisk ?Asterisk gaat niet werken. Vroeger kon je Asterisk nog aansluiten op de SIP server van de Experia Box, maar die mogelijkheid is er niet meer.
Mijn "oplossing": https://forum.kpn.com/vast-bellen-13/verborgen-nummer-429888
Dit heb ik ook,
afgelopen 2 dagen meer als 10 keer gebeld door privé dit gebeurt zo om de 2 weken continu voor de afgelopen aantal maanden.
in vroege ochtend uren, middag uren maar ook late avond uren.
vandaag opgenomen bleef het 6 seconden stil en opgehangen.
dit is extreem vervelend!!
ik sta trouwens al heel erg lang geregistreerd bij bel me niet register.
ik sta nu op het punt om een nieuw nummer te nemen!!

12-12-2017 :  39233 keer bekeken
31-01-2018 :  42919 keer bekeken
26-02-2018 :  45358 keer bekeken
17-05-2018 :  52251 keer bekeken
19-09-2018 :  64140 keer bekeken
08-10-2018 :  65756 keer bekeken
18-04-2019 :  89127 keer bekeken
22-05-2019 :  93937 keer bekeken
08-07-2019 : 100224 keer bekeken
05-12-2019 : 117539 keer bekeken
15-02-2020 : 121546 keer bekeken
26-08-2020 : 126527 keer bekeken


Goed dat dit weer boven komt drijven, ik had daar nog wat aanvullingen op bedacht n.l.
Onlangs schreef ik dit :
nummers blokkeren met oud "modem" :
https://forum.kpn.com/vast-bellen-13/nummers-blokkeren-met-oud-modem-442436

Wie is er handig met asterisk ?Asterisk gaat niet werken. Vroeger kon je Asterisk nog aansluiten op de SIP server van de Experia Box, maar die mogelijkheid is er niet meer.
Hier was ik idd wat te kort met mijn uitleg.

Ik bedoelde om met een asterisk-computer een dienst aan te bieden die ongewenste bellers vertelt dat ze geblokkeerd zijn, evt met een keuze menu oid.
Een gebruiker die last heeft van ongewenste bellers kan dan dmv (bv) een fritzbox de ongewenste gesprekken omleiden, via een 2e lijn naar deze dienst door-schakelen.

OF
Een een asterisk computer via de 2 draden aan de experiabox verbinden als ware het een telefoontoestel, en dan de telefoon daar weer aan, tussen/in de telefoonlijn dus.
Maar wel een gedoe-tje, niet voor iedereen haalbaar.
Reputatie 7
Badge +25
Hi @TJDG, welkom op het forum. Dat is inderdaad zeer vervelend. Heb je het telefonische overlast formulier ingevuld? Lijkt me verstandig om te doen. Een nieuw telefoonnummer is natuurlijk niet wenselijk, vooral als je het nummer al lang hebt maar als dat is wat je wil laat het dan vooral weten.
Wat ik enorm vervelend vindt is dat KPN in deze aangeeft dat je pas bij 5x lastig gevallen te zijn een melding kan maken. In 2 dagen 2x lastig gevallen te zijn vindt ik dat zelf al voldoende en ik zie ook geen uitleg over de 5x.

Reageer