Beantwoord

Gebruik Servicetool voor vaste telefonie niet mogelijk

  • 7 September 2021
  • 6 reacties
  • 161 keer bekeken

Ik ben overgestapt naar KPN glasvezel, en nu wilde ik mijn eigen fritzbox gebruiken.

 

Internet en TV werkt goed, alleen nu wil ik voor mijn nieuwe fritzbox telefoon op de service pagina mijn voip wachtwoord ophalen en krijg de volgende melding:

Gebruik Servicetool niet mogelijk

Zorg dat je thuis bent en verbonden bent met je eigen KPN netwerk.

Gebeld met de klanten service en ze konden niets voor me doen. Ik wil gewoon een gebruikernaam en wachtwoord voor nieuwe telefoon ophalen / wijzigen en dit is mij op verschillende PC, Laptop, iPad en iPhone met verschillende browsers niet gelukt

icon

Beste antwoord door stazeb 7 September 2021, 11:15

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Een keer de KPN Experia Box router eraan hangen (en eventueel een extra reset uitvoeren), zodat achterliggend erna VOIP ook daadwerkelijk wordt geactiveerd en aan je systeem wordt toegevoegd.  Kijk of je dan wel telefoon hebt en kunt bellen via die Experia Box.

Indien ja, kun je wellicht dan wel in de KPN VOIP SIP - servicetool en een eigen wachtwoord aanmaken en vervolgens ook in je Fritzbox die gegevens gebruiken.

Ik heb geen KPN Experia Box en nooit gehad. Ik ben overgestapt van XS4ALL naar KPN glasvezel met extra Fritzbox 7590 in plaats van Experia Box.

Sorry in beschrijving staat “mijn eigen fritzbox gebruiken” ik bedoelde dat mijn eigen FRITZ!Fon gebruiken.

Reputatie 7
Badge +10

Die extra Fritzbox 7590 is die van jezelf of huur je die van KPN (à € 7,50 per maand extra)?
In het geval die van jezelf, hoort KPN je gewoon een “extra” Experia Box te leveren.
(Bij problemen geeft KPN namelijk geen support op “eigen” gebruikte apparatuur).

Ik gebruik ook een eigen router (Synology), maar onlangs met overgang van het “Telfort” netwerk systeem (internet via VLAN 34) naar KPN (VLAN 6 + PPPoE), zijn mijn SIP VOIP gegevens wel aangepast. En naar ik vermoed pas bij activatie door eerst een “Experia Box” aan te sluiten.

Voor meer info van die situatie zie  < deze reactie >  onder het kopje VOIP.

Fritzbox 7590 huur ik van KPN (à € 7,50 per maand extra) en FritzFon (telefoon is van mijn zelf).

Met overstap van XS4ALL naar KPN telefoonnummer is overgenomen door KPN.

Hartelijk bedankt voor uw info.

Reputatie 7
Badge +10

Dan zou je beter even een reactie van een moderator af kunnen wachten.
(Er zijn overigens wel eens vaker problemen geweest bij overstap, telefoon en die servicetool).

Vul in de afgeschermde velden van je forum-profiel alvast de naam aan op wiens contract het abonnement is afgesloten, postcode - huisnummer, en abonneenummer.
Kan een moderator meteen achterliggend kijken wat er aan de hand is.

Inmiddels contact gehad met KPN. Vandaag komt monteur op probleem op te lossen.

Nog eens bedankt voor uw reactie