Beantwoord

Geen kiestoon en geen geluid bij uitbellen

  • 17 June 2021
  • 22 reacties
  • 870 keer bekeken

Badge

Al de hele week ligt bij ons de vaste telefoon er uit. Geen kiestoon en ik kan bellen naar verschillende nummers. Bij de ander gaat de telefoon over maar hoort mij niet en ik hoor aan de andere kant van de lijn ook niemand. Afgelopen dinsdag nieuwe kabeltjes gekregen van KPN maar helaas zonder resultaat. Bij de KPN winkel wist een medewerker te vertellen dat wij een verouderde modem hebben maar hij kon mij niet verder helpen. Wat nu te doen?

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 22 June 2021, 18:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

22 reacties

Hallo Navajo, welkom op het forum :bouquet::cake:

Dat is niet handig als je vaste telefoon het niet doet (hoewel, ik heb 'm niet in gebruik...).

Heb je het telefoontoestel uitgesloten door bv een ander even te lenen?

Op welke Experiabox is je telefoon aangesloten? V8, V9, V10, V10A

Badge

Hallo Peter,

nee, ik heb geen ander toestel er op aangesloten om te testen. 

De Experiabox is de V8. Zoals al beschreven vertelde de KPN medewerker dat het een verouderde modem is.

Aangezien het de V8 is lijkt het me onwaarschijnlijk dat het ergens anders aan ligt dan daar aan.

Als de tel. klantenservice niet meewerkt aan omruil van de V8 (een defecte SIP server laat zich niet resetten) zal een kpn moderator hier dat vast wel doen.

Daarvoor kun je je gegeven invullen in je forumprofiel. Niet hier in dit topic i.v.m. je privacy.

Een moderator komt hier nog. Die hebben een wachtrij.

Badge

Hartelijk bedankt voor de informatie. 

Heb je het opgelost via de telefonische ingang? Dit topic staat nu op beantwoord en is daardoor uit de wachtrij v.d. moderators.

Badge

Nee helaas nog niet door een foutje van mijn kant.

Ik zal 't even bij de moderators melden.

Badge

Hartelijk bedankt Peter.

Reputatie 7

Hoi @Navajo, welkom bij ons op het forum! We zien je topic nog wel staan als er een antwoord is gemarkeerd, geen zorgen :slight_smile: Ik heb de markering wel even ongedaan gemaakt, want het is blijkbaar nog niet opgelost. 

Ik zie dat je jouw profiel nog niet hebt ingevuld zoals Peter vroeg, daardoor kunnen we nog niet met je meekijken. Kan je je gegevens daar nog invullen en daarna een seintje geven? En had je het ook al eens met een andere telefoon getest?

Badge

Ik heb  niet de mogelijkheid om te testen met een ander toestel, omdat ik geen tweede telefoon heb. Maar tot en met woensdag 9 juni werkte het toestel nog prima en vrijdagavond 11 juni begon de ellende. Nieuwe kabels ontvangen van KPN en dat bleek niet tot het gewenste resultaat te leiden. 

Badge

Jasper ik denk dat de modem zijn beste tijd heeft gehad, gezien dat het ook een medewerker van KPN dat tegen mij vertelde in de plaatselijke KPN winkel. 

@Navajo . Heeft die collega in de winkel ook actie ondernomen, dan?  Je profiel ontbeert nog steeds essentiële informatie zoals postcode en huisnummer. Zonder die gegevens kunnen wij ook niet veel. 

Badge

Goedenmiddag Erwin,

die medewerker heeft alleen via het computer systeem gekeken wat het kon zijn en hij vertelde alleen maar dat de modem verouderd was en dat hij er verder niets aan kon doen, hij kon er niet in komen, en ik moest maar contact opnemen met de klantenservice. Verder ligt alles nu stil.

Dank voor het invullen van je gegevens. Een ander toestel zou wel meer dingen uitsluiten maar ik snap dat je deze niet zo voorhanden hebt.

Verder is de v8 al wel een tikkeltje ouder en kan voor voip issues zorgen. Ik denk dat we gaan proberen die preventief om te ruilen maar ik heb geen garanties dat het dan werkt.

Als een nieuw modem geen oplossing is, is het toch raadzaam om ergens een ander dect station te lenen, om jouw telefoon als boosdoener uit te sluiten.

Ik ga mijn collega vragen om jouw v8 om te ruilen. Je krijgt dan een SMS met logistieke informatie. 

Ik ben benieuwd. Laat je het hier even weten?

Als het dan nog niet werkt zal je telefoonset aan vervanging toe zijn.

Reputatie 7
Badge +17

We hebben geprobeerd om een modemwissel uit te voeren maar lopen vast op een logistieke wissel van eerder deze week. Die is nog niet volledig verwerkt in onze systemen en het doen van meerdere wissels tegelijkertijd is niet mogelijk. Op dit moment maakt het gelukkig wat vertraging betreft niks uit omdat op zondag geen wissels worden uitgevoerd. We zijn aan het kijken of we kunnen wachten tot de vorige swap volledig is verwerkt of dat we nog handelingen moeten ondernemen om daadwerkelijke vertraging te kunnen voorkomen. Zodra we meer weten laten we het via een update in dit topic weten.

Badge

Ik ben benieuwd. Laat je het hier even weten?

Als het dan nog niet werkt zal je telefoonset aan vervanging toe zijn.

Hartelijk bedankt Peter, ga ik zeker doen.:thumbsup_tone2:

Reputatie 7
Badge +20

Inmiddels is er een nieuw modem onderweg. Deze kun je morgen omruilen bij het PostNL punt in de sms. Ik hoor graag hoe dat nieuwe modem werkt. 

Badge

Hartelijk bedankt Bart,

je hoort van me als het is opgelost. 

Badge

Hallo PeterG, Jasper, Erwin, Bram en Bart_Z,

ik heb vanmiddag de nieuwe modem mogen ontvangen en vanavond aangesloten.  Het is de V10 en na alles te hebben aangesloten heb ik meteen de telefoon genomen om te luisteren of er een kiestoon was. En die was er  gelukkig.  Natuurlijk een paar telefoonnummers gebeld en gelukkig werkte alles weer als vanouds. 

Alle bovengenoemde hartelijk bedankt voor de geboden oplossing. Wij zijn nog steeds tevreden KPN klant sinds 1980.

Reputatie 7
Badge +20

Dat klinkt top. Het modem was dus de boosdoener. 

Mocht er weer iets zijn, dan zie we je graag weer op het forum verschijnen.

Badge

Dat klinkt top. Het modem was dus de boosdoener. 

Mocht er weer iets zijn, dan zie we je graag weer op het forum verschijnen.

Hopelijk is het niet nodig,  toch bedankt.Â