Vraag

Geen knipperend lampje op telefoon bij gemiste oproep vaste telefonie

  • 27 March 2019
  • 6 reacties
  • 2035 keer bekeken

Tot voor kort knipperde er een lampje op mijn vaste telefoon als er gebeld was terwijl ik er niet was. Dat gebeurt nu niet meer en dat vind ik erg vervelend.

Resetten van de box heeft niet geholpen.

Wat kan er aan de hand zijn?

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

6 reacties

Hmm, lastig. Gaat de telefoon überhaupt over als je gebeld wordt? Meestal werkt zo'n lampje als er na "4 X" (ca. 20 sec.) niet is opgenomen (gedrade telefoon).

Bij een dect telefoon, bv. Gigaset, gaat het knipperen als er niet wordt opgenomen en de andere kant verbreekt de verbinding.

Wordt het nummer wel geregistreerd?
Peter, het probleem is 'een beetje moeilijk' omdat het een toestel van van een oudere mevrouw betreft die 85 km van mij af woont; ik ben er dus niet bij om te constateren wat het wel en niet doet. Echter, ze heeft me zo juist verzekerd dat wanneer ze gebeld wordt, ze wel een telefoonnummer op de display ziet. Als ik haar bel en zij neemt niet op (dus helemaal uit laten bellen), dan is er niet (meer) te zien dat er iemand gebeld heeft.

Ze heeft een ca. 10 jaar oude Siemens (gigaset).

Het enige dat er recent veranderd is, is dat ze een personenalarmering systeem heeft gekregen. Het lijkt mij echter stug dat dat er iets mee te maken kan hebben.

Batterijen heb ik haar laten vervangen en de KPN heeft haar box opnieuw opgestart, echter zonder het gewenste resultaat ...
Reputatie 7
Badge +21
Het lijkt er dus op dat alleen het lampje niet (meer) werkt.
Het nummer is zichtbaar op het display en de bel gaat over.

Lampjes hebben niet het eeuwige leven, dus wellicht stuk.
Ruud,

Het desbetreffende lampje flikkert gewoon wanneer er gebeld wordt, dus de conclusie is dat het niet kapot is. Waarschijnlijk is er iets veranderd aan de settings, maar dan niet iets wat de oudere mevrouw zelf gedaan kan hebben want 'die houdt zich niet met zulke dingen bezig'
Reputatie 7
Badge +21
Hoi, @BerkelEnRodenrijs , dat het lampje wel tekenen van leven vertoonde werd niet (eerder) vermeld, vandaar mijn suggestie. Dan is het waarschijnlijk inderdaad iets met de settings.
Of het heeft toch een relatie met het personenalarmering systeem (maar hoe?🤔?).
Succes verder met deze puzzel!
Het lijkt mij dat de over 't algemeen wel thuis is gezien haar leeftijd. De vraag blijft: gaat de telefoon wel over? Want dat is van belang voor het knipperlichtje. Niet die nummerweergave, dat staat daar weer los van.
Als jij belt en de telefoon gaat niet over, dan neemt ze natuurlijk ook niet op. Ondanks dat je nummer wel meegestuurd wordt.

🤔 hmm, Gigaset... staat ie toevallig op "stil"? Er is dan bovenin het display v.d. handset een doorgestreepte 'kerk'klok te zien. Dit lijkt er nog het meest op: 🔕

Vooralsnog kan ze, door af en toe de lijst 'ontvangen oproepen' danwel 'bellerslijst' (envelopje) te checken zien of er gebeld is wat ze heeft gemist.

Het kan natuurlijk héél goed dat de Gigaset defect of in storing is geraakt. Voor levensduur staat er 7 jaar op (zo'n beetje).
Storing oplossing: Haal de basis minimaal 1 minuut uit het stopcontact. Doe daarna hetzelfde met de handset, daar 1 minuut de batterijen uithalen. (niet beide tegelijk, anders moet ze de tijd/datum weer instellen).

Heb je zelf een Gigaset? Als je een keertje bij haar op bezoek gaat neem dan jouw basis + handset een keertje mee. Je kunt het dan testen door met je mobiel bij haar haar nummer te bellen.

Het desbetreffende lampje flikkert gewoon wanneer er gebeld wordt, dus de conclusie is dat het niet kapot is. Waarschijnlijk is er iets veranderd aan de settings,

Ik heb even gekeken om mijn Gigaset, maar het zijn verschillende lampjes. Die in de groene toets gaat hier knipperen als de telefoon overgaat. Niet opgenomen gaat vervolgens het lampje in de toets met het envelopje knipperen ten teken dat er een onbeantwoorde oproep is.
Dat er dus een lampje knippert tijdens de oproep zegt dus niks.

Het blijft dus gissen, maar ik denk toch aan defect/storing in de Gigaset. Het lampje wordt aangestuurd v.u. de basis overigens.

Reageer