Sinds ik mijn nieuwe modem BOX12 heb, heb ik geen nummerherkenning meer op mijn vaste telefoon, ik zie ook geen mogelijkheid binnen de software van het modem om dit aan te passen. zou graag de nummerherkenning terug willen.
Beste antwoord door Maja_
Ik heb bericht terug van de modem-mensen
Ik realiseer me nu dat op de dag dat mijn KPN BOX 12 actief werd gezet, dat dit tevens de fysieke overgang was van Telfort naar KPN, ik kwam onderstaand bericht tegen op het internet en dat zet me toch wel even aan het denken: stuurden Telfort een ander signaal uit als KPN ???
Zou goed kunnen dat het hier toch mee te maken heeft! Ik moet bekennen dat ik oprecht niet weet of Telfort ook via DTMF werkte, wel weet ik dat hun modems anders geconfigureerd waren ondanks dat ze gebruik maakten van KPN modems. Panasonic heeft zelf ook een pagina over problemen met nummerherkenning na een switch tussen providers, ze zullen er dus vaker vragen over krijgen. Hier wordt het spanningsloos maken van het toestel ook benoemd, maar dan haast tegelijk met het spanningsloos maken van het modem. Heeft de handset ook een klepje waar de batterijen achter zitten? Zo ja, dan zou je die er ook nog even uit kunnen halen, voor het optimale reset-effect