Beantwoord

Geen nummerherkenning meer

  • 7 October 2020
  • 146 reacties
  • 3469 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

146 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Ik denk dat de aanbevolen reset (even uitzetten) van het modem niet zo veel zin heeft.

Wel: Koppel het DECT basisstation los van het modem EN haal het uit het stopcontact. Haal uit alle handsets de batterijen.
Wacht 1 uur en plaats de batterijen terug. Doe daarna de stekker er weer in en sluit het weer aan op het modem.

Bron: support-nl.panasonic.eu: hoe reset ik mijn toestel.

Helaas moet ik toch weer vaststellen dat er geen nummerherkenning meer is sinds enkele dagen. Als laatste redmiddel zal ik de instructie van Peter morgen uitvoeren, hoop dat dit wel het gewenste resultaat bied. 

 

Reputatie 7
Badge +20

Ai, ik had toch echt gehoopt dat het goed zou blijven :grimacing:

Ik hoor graag van je of de problemen na de instructie van Peter wel definitief voorbij zijn!

Reputatie 3
Badge +1

Ai, ik had toch echt gehoopt dat het goed zou blijven :grimacing:

Ik hoor graag van je of de problemen na de instructie van Peter wel definitief voorbij zijn!

Hoi Maja en Peter, instructie opgevolgd daarna leek het op de dag goed te gaan, savonds belden mijn zoon toen had ik weer geen nummer herkenning, vanmorgen wederom getest helaas geen nummer herkenning, de trukendoos is leeg kan KPN hier nog iets in betekenen, nee is ook een antwoordt.

Voorlopig dank voor jullie support. 

Reputatie 7
Badge +20

Ik ga dit nog 1 keer voorleggen aan de modem-mensen en hoop dat ze daar nog meer ideeën hebben maar ik acht de kans aanwezig dat wij ook niet meer kunnen doen :slight_frown:

Hoe oud is die Panasonic dect? Kan het met een andere proberen? Bv een Gigaset (van de buren? Tijdelijke even ruilen ofzo????).

Zo kunnen we namelijk goed uitsluiten waar het probleem zit:

In de Panasonic set. Of toch de KPN BOX 12.

Het kan namelijk gewoon stom toeval zijn dat de Panasonic het vanaf dat moment slecht doet. Durf er toch (bijna) op te wedden dat een Gigaset het wel goed zal doen.

(N.B. Sinds mobiele abonnementen een bundel hebben, en dus veel goedkoper met bellen zijn dan vast, is mijn vaste eruit. 8 jaar nu. Een vaste telefoon is zo 20ste eeuw. :grin: )

Het is wel opvallend dat dit de laatste tijd vaker voorkomt, meer weet ik er niet van.

vwbt “vast” cq voip bellen zie dit stukje :

https://forum.kpn.com/vast-bellen-13/internationale-telefoonnummers-blokkeren-521990?postid=1174212#post1174212

Reputatie 3
Badge +1

Hoe oud is die Panasonic dect? Kan het met een andere proberen? Bv een Gigaset (van de buren? Tijdelijke even ruilen ofzo????).

Zo kunnen we namelijk goed uitsluiten waar het probleem zit:

In de Panasonic set. Of toch de KPN BOX 12.

Het kan namelijk gewoon stom toeval zijn dat de Panasonic het vanaf dat moment slecht doet. Durf er toch (bijna) op te wedden dat een Gigaset het wel goed zal doen.

(N.B. Sinds mobiele abonnementen een bundel hebben, en dus veel goedkoper met bellen zijn dan vast, is mijn vaste eruit. 8 jaar nu. Een vaste telefoon is zo 20ste eeuw. :grin: )

Peter, dank voor je reactie. ik heb niet de mogelijkheid om een Gigaset of zo van iemand te lenen al mijn kennissen en buren hebben geen vaste telefoon meer. de Panasonic is relatief nieuw ik kocht deze dit jaar in de maand juni. Ondanks dat ik via mijn werkgever een mobile abonnement heb bij KPN vindt ik het toch ook van belang om een vast toestel te hebben, eigenlijk nooit anders gehad. met die verschillen dat de aansluitingen vroeger direct vanuit een patchkast naar de hoofdverdeler in een centrale liepen en nu via een modem gaan, maar nog wel steeds de koper verbinding. mogelijk voor mij ook een stukje nostalgie uiteindelijk was PTT mijn eerste werkgever :thinking:

Dat je thuis bereikbaar moet zijn met een vast toestel/nummer is inmiddels wel wat achterhaald natuurlijk. Ik begrijp echter dat je geen “eigen” 06 nummer hebt. Dan nog zou ik privé voor een goedkoop mobiel abonnementje gekozen hebben. Dat heb ik dus ook. Voor € 15 euro per maand kan ik onbeperkt in en naar de hele E.U. bellen. (dus ook in Nederland).

Echter is een vast nummer erbij (bij het internetabonnement) ook maar € 2 per maand. Maar:

Gesprekskosten:
Binnen Nederland 15 cent per gesprek + 15 cent per minuut.
Rest E.U. 0 cent per gesprek + 23 cent per minuut.
Voordeellanden buiten E.U. (w.o. V.S., Bonaire, Australië, Canada, Nw-Zeeland, Zuid-Afrika):
15 cent per gesprek + 30 cent per minuut (dit geldt ook als je belt met een mobiel, want die bundels zijn alleen E.U.)

Bron: https://www.kpn.com/thuis/tarieven.htm (verkorte link: kpn.com/tarieven)

Reputatie 3
Badge +1

Peter, ik snap je goede bedoelingen maar het enigste wat ik wil is dat mijn nummerherkenning gaat en ook blijft werken.

Hallo

Bert en Peter

Bij mij na alle instructies te hebben opgevolgd,nog steeds problemen.

Heb het nu door kpn naar analoog signaal laten zetten, zag dit op de site van panasonic.

Heb mij door familieleden laten bellen en het lijkt tot nu toe goed te gaan.

jullie horen nog of dit ook blijvend is.

 
mvg.  Harrie

Reputatie 3
Badge +1

Hallo Harry, 

Ik had dit inderdaad ook gelezen in de instructie van Panasonic, echter nog niet geprobeerd. Hoe heb jij dit in gang gezet ? Ben echt benieuwd of dit de oplossing is. Peter is een prima gozer en bied zijn hulp aan maar is tevens ook commercieel aangelegd, die begrijp ik ook echter wat ik wil is dat die fucking nummerherkenning gaat en blijft werken 😊 kun je me op de hoogte houden Harrie ?

Hallo Bert

ik heb Kpn gebeld en gevraagd of ze mijn signaal van digitaal naar analoog konden zetten             

En nu maar hopen dat het goed gaat

je hoort van mij

gr

Reputatie 3
Badge +1

Hallo Bert

ik heb Kpn gebeld en gevraagd of ze mijn signaal van digitaal naar analoog konden zetten             

En nu maar hopen dat het goed gaat

je hoort van mij

gr

Hoi Harry,

Ben benieuwd of je nummerherkenning nog steeds werkt na de omzetting van digitaal naar analoog ??? Heeft dit trouwens geen consequenties voor je internet en itv,  alles gaat toch over het koperen telefoon signaalkabeltje  ???

Hallo Bert

werkt ook niet. 
maandag maar weer eens contact opnemen met kpn

 

gr Harrie

Reputatie 3
Badge +1

Hallo Bert

werkt ook niet. 
maandag maar weer eens contact opnemen met kpn

 

gr Harrie

Pfff Harry, ik had er goeie hoop in !!!

ik heb Kpn gebeld en gevraagd of ze mijn signaal van digitaal naar analoog konden zetten

En wat was het antwoord van de persoon bij kpn ? En hoe kom je daar bij ? Ik kan me daar niets bij voorstellen.

 

Reputatie 3
Badge +1

ik heb Kpn gebeld en gevraagd of ze mijn signaal van digitaal naar analoog konden zetten

En wat was het antwoord van de persoon bij kpn ? En hoe kom je daar bij ? Ik kan me daar niets bij voorstellen.

 

Van wie is deze reactie op het bericht van Harry, geen afzender lijkt me wel handig als we weten tegen wie we het hebben ??????

Euh, de gebruikersnaam staat er toch bij?

Reputatie 3
Badge +1

Euh, de gebruikersnaam staat er toch bij?

Hoi Peter, die stond er niet bij wij konden niet zien wie de reactie op Harry gaf m.b.t. omzetten van het bel signaal. In deze reactie staat het er wel weer onder.

In deze reactie staat het er wel weer onder.

KeesYagi heeft ervoor gekozen geen ‘Handtekening’ in te vullen. Maar de (gebuikers)naam staat wel degelijk bij ELKE reactie op het forum.

Jouw gebruikersnaam: BertjeWolsje
Dat staat los van je Handtekening:"Met vriendelijke groet, Bertje".

In profiel bewerken staat er ‘Handtekening’ en bij Profiel staat er Signature.

Mijn gebruikersnaam: PeterG
Naam in handtekening: Peter

Overigens heb ik dat er niet altijd staan. Bij belangrijke info mbt ITV zet ik dat onder mijn berichten ipv mijn naam.

Hallo

ik had een jonge dame aan de lijn die zou het wel even regelen.

maar heeft een halve dag gewerkt en toen was het al weer gebeurd .

dus mischien helemaal niets over gezet van digitaal naar analoog.

gr harrie 

Er valt ook helemaal niks om te zetten van digitaal naar analoog. Want dat gebeurt in het modem al.

De lijn is VoIP (met DTMF nummerweergave).

De aansluiting op het modem is PSTN (= analoog), met DTMF nummerweergave.

@HHietland , wat is het merk / type van jouw DECT telefoonset?

 

Reputatie 3
Badge +1

 

Haha Harry, je hebt precies het zelfde toestel als ik. Of ze gaan allebei werken met nummer herkenning of allebij niet. Laten we in ieder geval contact houden, hoop dat Peter ook aangesloten wil blijven want hij heeft absoluut verstand van de KPN techniek.

Hmm :thinking: . Ook een Panasonic….. :rolling_eyes:. Dezelfde. Dus duidelijk geen fijne match met KPN.

Hier nog een wat ouder topic mbt Panasonic die geen nummers weergeeft aangesloten op KPN.

Via mijn diensten in een nog niet zo ver verleden voor de lokale telefoonwinkel kwam ik bij de mensen thuis. Vaak nog analoge lijnen met dus DTMF nummerweergave. Panasonic is sindsdien niet mijn favo. Net als Fysic. Maar er moet toch ook “iets” zijn met de BOX 12 mbt de nummerweergave.

Maar hier op 't forum nog vrijwel geen klachten hierover te zien.