Beantwoord

Geen nummerherkenning meer

  • 7 October 2020
  • 146 reacties
  • 3516 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

146 reacties

Hallo Peter,Bert

gisteren weer contact gehad met KPN  weer alles doorgelopen. Moest er een een ander toestel achter plaatsen. Mocht deze het ook niet doen zouden ze een monteur sturen

heb een ander toestel geprobeerd en deze geeft wel gewoon nummer en naam weer.

zal dus toch aan de panasonic liggen 

mvg Harrie

Ook in dit geval de combinatie van 2 apparaten, die elkaar net niet goed verstaan, en welk van de 2 zich niet aan de norm houdt dat blijft de vraag.

PeterG noemde fysic, daar heb ik ook ervaring mee, op een fritzbox doet die het bijna altijd maar soms niet. Bij fysic weten ze er van, ze stuurden me zelfs een tussenstukje voor in de aansluiting maar dat werkte (zoals ik al dacht) niet.

Het gaat om zo’n alarm telefoon die nmi veel te veel valse zekerheid geeft door technische tekortkomingen, maar dat ter zijde.

Reputatie 3
Badge +1

Kortom hier lopen de onderzoeken vast, we hebben er met zn allen best het nodige aan gedaan. De Panasonic blijkt de boosdoener, voor nu blijkt er geen oplossing. Wel wil ik ieder bedanken voor zijn inbreng,  geen ingetogen woord is gevallen en men was geduldig. Jammer dat het nu niet is gelukt maar ook hier hebben we weer van geleerd.

Hallo Bertje

klopt heb nog eens alles geprobeerd ,doet het een keer goed en dan is het weer mis zou aan de panasonic liggen.kpn wil wel monteur langs sturen maar hebben nog geen contact met mij opgenomen.mocht hier nog iets goeds uit komen meld ik mij weer

met vriendelijke groet Harrie 

 

 

Reputatie 3
Badge +1

Hallo Bertje

klopt heb nog eens alles geprobeerd ,doet het een keer goed en dan is het weer mis zou aan de panasonic liggen.kpn wil wel monteur langs sturen maar hebben nog geen contact met mij opgenomen.mocht hier nog iets goeds uit komen meld ik mij weer

met vriendelijke groet Harrie 

 

 

Dank je wel Harry laten we elkaar op de hoogte houden.

Reputatie 3
Badge +1

Hallo Bertje

klopt heb nog eens alles geprobeerd ,doet het een keer goed en dan is het weer mis zou aan de panasonic liggen.kpn wil wel monteur langs sturen maar hebben nog geen contact met mij opgenomen.mocht hier nog iets goeds uit komen meld ik mij weer

met vriendelijke groet Harrie 

 

 

Dank je wel Harry laten we elkaar op de hoogte houden.

Harry, het valt me op als er een persoon uit mijn contacten lijst voor de tweede keer binnen een bepaalde tijd zijn naam wel wordt weergegeven.  Herken jij dit of heb je de hoop al opgegeven  ?

Hallo Bertje

net even mijn vrouw gevraagd , die zegt dat er nu af en toe wel een naam wordt weergegeven.

dus het zou zomaar kunnen 

zal het in de gaten gaan houden.

groet Harrie

Reputatie 3
Badge +1

Hoi Harrie,

Het viel me de laatste tijd op dat mijn antwoord apparaat geen ingesproken berichten opnam. Na onderzoek viel het me op dat dit niet de gesproken tekst van het antwoord apparaat was wat ik naar huis belden, maar de standaard  voicemail van KPN. Nadat ik deze had uitgeschakeld met #61# was mijn antwoord apparaat weer actief en kwamen de berichten netjes binnen. Wat ik ook zag was dat namen uit mijn adresboek nu werden getoond als deze belden. Ik ben gematigd positief wat het laatste betreft en zal het op langere termijn aankijken. Werkt jouw antwoord apparaat wel naar behoren  ???

Reputatie 7
Badge +20

Hi @BertjeWolsje, wat goed dat je dit hebt ontdekt! Laat je over een poosje weten of het nog steeds goed gaat met de nummerweergave?

Reputatie 3
Badge +1

Nadat ik de voicemail van KPN heb uitgeschakeld werkt mijn antwoord apparaat weer goed. Echter de nummerherkenning werkt wederom niet (heeft even gewerkt) onbegrijpelijk je zou toch zeggen of het werkt of het werkt niet, maar niet soms een keer en dan weer helemaal niet. Kunnen de modem router specialisten van KPN hier nu werkelijk niets mee. Met alle respect maar de opmerkingen van de moderators helpen me toch niet, hoe goed dit ook bedoeld is.

Kortom is hier nog uitzicht op dat dit gaat werken ??????

Reputatie 7
Badge +20

Hi @BertjeWolsje, ik ben hier nog over in gesprek met de modem-mensen, ze hebben door alle voorbeelden die ik hier over aangedragen heb toch een onderzoek gestart (dit is niet het enige topic dat ik hierover in beheer heb, dus er zijn nog meer mensen met dit probleem). Daar is een ‘vaag vermoeden’ naar de oorzaak uitgekomen en dit hebben ze nu verder in onderzoek. Omdat dit probleem niet altijd speelt is het lastig om de vinger op de zere plek te leggen (je geeft zelf ook al aan dat het soms wel goed gaat en daarna weer niet).

Er werd direct aangegeven dat het nog wel een poos kan gaan duren voordat hier een oplossing voor komt, maar er is in iedere geval een balletje aan het rollen gebracht nu dus dat is positief! Als ik wat nieuws te melden heb hierover, meld ik dat hier direct :slight_smile:

Reputatie 3
Badge +1

Dank voor je berichtje  fijn dat er aandacht voor is.

Reputatie 3
Badge +1

Vandaag dinsdag 30 maart, wat schetst mijn verbazing alle bellers die deel uit maken van mijn contactlijst in de Panasonic worden netjes met naam vermeld tijdens inkomende gesprekken. Nu ben ik toch enorm benieuwd wat de actie vanuit KPN is geweest dat dit opeens werkt. Kun je me dit svp laten weten ???

Reputatie 7
Badge +20

:grinning: Dat is goed nieuws :grinning:

Zelf heb ik hier nog geen terugkoppeling over ontvangen, ik vraag het even na. Laten we in eerste instantie maar hopen dat het dit keer ook definitief zo blijft!

Reputatie 3
Badge +1

Hallo Maja, heb je inmiddels al terugkoppeling gehad van de modem experts ???

Reputatie 7
Badge +20

Hmm, je zou dit vast niet vragen als het probleem niet weer terug was gekomen :thinking::slight_frown: Nog niks concreets, de verwachting was dat er meer bekend zou zijn in mei, en aangezien het nu mei is, heb ik gevraagd om een nieuwe update!

Reputatie 3
Badge +1

Beste Maja, al weken lang ontvang ik netjes de nummerherkenning, ik zie dus wanneer er iemand belt die in mijn contactenlijst is opgeslagen.  Desalniettemin ben ik zeer geïnteresseerd in het werkelijke probleem en ik denk dat jij dat toch ook graag zou willen weten. Hoe meer kennis, des te beter kunnen we het juiste advies op het forum geven. Voor nu een fijne avond.

Reputatie 7
Badge +20

Ah, dus bij jou gaat het nog steeds goed? Dat is top natuurlijk! Ik had gevraagd of ze al iets hadden gedaan om het op te lossen aangezien jij aan had gegeven dat het nu goed gaat, maar daar konden ze geen verklaring voor geven aangezien er vanaf onze kant nog niks aan is gepast, althans niet specifiek voor dit probleem.

Als ik er meer over kan vertellen, hoor je dat hier direct! Ik begrijp heel goed dat jij - even eventuele meelezers- graag wil weten wat nou de oorzaak was!

Ik heb hetzelfde probleem als Bertje. Na de overgang van Tele2 naar KPN glasvezel; ben ik mijn nummerherkenning/weergave op mijn vaste telefoontoestel  (KPN Arizona 815) kwijt.

Is er inmiddels iemand die de oplossing weet??

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Breng, heb jij ook een Box 12? Zou je hem eens opnieuw op willen starten? Hopelijk werkt nummerweergave daarna wel weer, laat je weten of dat al dan niet het geval is?

Hallo Maja, ik heb inderdaad een Box 12. Ik heb de spanning van Box 12 en van de vaste telefoon een kwartier onderbroken, ook de batterijen uit de telefoon gehaald. Daarna alles weer ingeschakeld.  Resultaat: nog steeds geen nummerweergave.

Voorafgaand aan deze actie had ik nog de router gereset volgens de procedure voor de Experia box. Een procedure voor de Box 12 heb ik niet op de website kunnen vinden. Zijn deze procedures gelijk?  

Reputatie 7
Badge +20

De procedures zijn gelijk @Breng, je zult dit dus correct hebben uitgevoerd. Jammer dat een goed resultaat uit is gebleven.

Misschien een gekke vraag, maar hoe lang is de kabel die van de Box12 naar jouw Arizona toestel loopt precies? De modem-mensen hebben nog geen oplossing gevonden voor het probleem met de nummerweergave maar gaven wel aan dat ze het vermoeden hebben dat de problemen toenemen naarmate mensen een langere kabel tussen het modem en de telefoon hebben aangesloten. Hoe zit dit bij jou? Hoor het graag!

De kabel is 2 meter lang. Al het moet, kan ik hem inkorten tot 60 cm.

Reputatie 7
Badge +20

Zou je dat eens willen testen @Breng? Ik heb niet het idee dat 2 meter wordt gezien als lang in dit geval, maar wie weet maakt dit al een verschil en dat is dat waardevolle informatie voor de modem-mensen!