Beantwoord

Geen nummerherkenning meer

  • 7 October 2020
  • 146 reacties
  • 3327 keer bekeken

Reputatie 3
Badge +1

Sinds ik mijn nieuwe modem BOX12 heb, heb ik geen nummerherkenning meer op mijn vaste telefoon, ik zie ook geen mogelijkheid binnen de software van het modem om dit aan te passen. zou graag de nummerherkenning terug willen.

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 16 December 2020, 20:37

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

146 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Bovenstaand probleempje is opgelost door de Box12 te resetten, wel weer even het Admin wachtwoord en SID gegevens opnieuw ingevuld. Alles werkt momenteel naar behoren.

Reputatie 6
Badge +10

Hi @BertjeWolsje, dank je wel voor jouw bericht. Ik ben blij om te lezen dat je het probleem op hebt kunnen lossen door de Experia Box te resetten. Als we nog iets voor je kunnen betekenen, trek gerust aan de bel. We helpen je graag verder!

Reputatie 3
Badge +1

Nadat het even heeft gewerkt nu sinds langere tijd geen nummerherkenning, aan de dect telefoon van Panasonic ligt het zeker niet, die heb ik pas nieuw gekocht in juli 2020.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @BertjeWolsje, onze @Ron is met vakantie dus ik neem het even over!

Wat jammer dat dit probleem toch weer terug is gekeerd :slight_frown: Zou je je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag het nummer waar het om gaat, in het opmerkingenveld noteren zodat ik met je mee kan kijken!

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb niets meer van je gehoord @BertjeWolsje, kan je hier nog verdere hulp bij gebruiken of is het probleem inmiddels weer verholpen?

Reputatie 3
Badge +1

Hallo, nee het probleem is zeker niet verholpen, helaas niet.

 

Reputatie 7
Badge +20

Jammer! Zou je dan je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag het nummer waar het om gaat, in het opmerkingenveld noteren zodat ik met je mee kan kijken!

Reputatie 3
Badge +1

Hallo Maja, ik heb mijn profiel ingevuld hoop dat dit mag bijdragen tot een oplossing.

Reputatie 3
Badge +1

Jammer! Zou je dan je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag het nummer waar het om gaat, in het opmerkingenveld noteren zodat ik met je mee kan kijken!

Maja, profiel ingevuld.

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt @BertjeWolsje!

Voor we verder gaan; het is mij nog niet helemaal duidelijk of het uitgaande nummerweergave gaat (dat mensen jouw nummer kunnen zien als je ze belt) of om inkomende nummerweergave (dat jij ziet wie jou belt). Volgens mij het laatste, maar ik wil het graag even helemaal zeker weten!

@Maja_ Ik weet wel zeker het laatste, anders had ze het niet over het in juli nieuw gekochte Panasonic toestel.

En @BertjeWolsje  daar kan wel eens het probleem in zitten, tenzij het daarvoor ook niet werkte met de oude telefoon, Panasonic wil nog wel eens zich niet lekker aan het FSK/DTMF protocol houden en daardoor problemen geven.

Ook al kan het ook aan de box 12 liggen die het net niet lekker doorgeeft, heb er niet in gesnuffeld toen die hier aangesloten was, had haast om de Fritzen weer aan te slingeren, maar kun je in de Box 12 niet de nummerweergave handmatig instellen in FSK of DTMF, daar kan de oplossing in zitten, zou je even in kunnen loggen in de Box 12, moet je even schuldig blijven hoe dat gaat bij die Box 12, maar net gelezen dat je daar al ervaring mee hebt.:wink:

Reputatie 3
Badge +1

Beste dank voor jullie reacties,

Dacht dat ik heel duidelijk ben geweest in mijn omschrijving,  blijkt dus niet helemaal waar.  Ik wil zien wie mij belt, en dat zouden alle personen moeten zijn die in mijn contacten staan. Heeft met dit telefoontoestel voordat ik de kpnbox12 kreeg 100 procent gewerkt. Ik heb zelf ook al in de software van het modem gekeken, er is geen mogelijkheid om dit in te stellen. Ik wil niet cynisch overkomen maar het is mij onbegrijpelijk dat een bedrijf als KPN hier geen oplossing voor weet. Begrijp me goed niets te nadelen van jullie,  uiteindelijk doen jullie ook je best om abonnees te helpen.

Reputatie 7
Badge +20

Ik wil zien wie mij belt, en dat zouden alle personen moeten zijn die in mijn contacten staan. Heeft met dit telefoontoestel voordat ik de kpnbox12 kreeg 100 procent gewerkt. 

Ok duidelijk! Inkomende nummerweergave staat standaard aan en hoort niet door klanten ingesteld te worden om te weren, het is dus gek dat dit bij jou -sinds je de Box 12 aan hebt gesloten- problemen geeft. Dit is in ieder geval niet iets dat je zelf op kunt lossen!

Ik wil niet cynisch overkomen maar het is mij onbegrijpelijk dat een bedrijf als KPN hier geen oplossing voor weet. 

Pas nu heb ik duidelijk wat het exacte probleem is en kan ik bezig met het zoeken naar een oplossing :wink: Om te beginnen heb ik de telefonie instellingen van je modem even een ‘refresh’ gegeven. Ik ben benieuwd of dit al een verschil maakt, zo nee dan kijken we gewoon weer verder!

Reputatie 3
Badge +1

Zojuist getest, helaas telefoon geeft aan : inkomend gesprek in plaats van contactnaam.

Jammer, zijn er nog meer mogelijkheden  ???

Reputatie 7
Badge +20

Zou je het toestel eens willen testen op de 2e telefoonpoort van het modem? Op deze manier kunnen we testen of er niet iets mis is met de 1e telefoonpoort. Mocht dat ook geen verschil maken, zou je dan de Box 12 weer willen resetten? Als het probleem daarna direct weer opgelost is, ga ik even aan de bel trekken bij de ontwikkelaars van de software van de Box 12, want dan zal er toch echt iets niet helemaal lekker lopen in het modem zelf :slight_frown: Hoor graag je bevindingen!

Reputatie 3
Badge +1

Dank voor je reactie, zal dit binnenkort proberen. Alleen poort 2 heeft toch een ander telefoonnummer zou niet weten welk nummer dat is.

Reputatie 3
Badge +1

Goedenavond, ik heb iets bijzonders ontdekt in de zoektocht naar het nummerherkenning probleem: als ik met mijn mobiel naar mijn vaste nummer bel dan zie ik op de handset van mijn Panasonic toestel: inkomende oproep. Als ik een tweede keer bel b.v. een minuutje later geeft de handset van mijn Panasonic opeens wel mijn naam en telefoonnummer weer. Kortom een tweede oproep van de zelfde persoon binnen een bepaalde tijd wordt wel herkent. Hebben jullie hier wat aan ???

Reputatie 7
Badge +20

Hmm, wat een bijzondere constatering @BertjeWolsje! En als je een 3e keer belt, dan zie je het nummer ook? Heb je wellicht ook al ondervonden hoe lang het duurt voordat het nummer weer niét wordt getoond?

Reputatie 3
Badge +1

Nee, dat weet ik niet. Eerlijk gezegd heb ik de hoop dat het goed gaat werken opgegeven. 

Ik denk dat de Panasonic wat moeite heeft met herkenning danwel vasthouden van het systeem dat KPN gebruikt voor nummerherkenning. Bijna als enige provider ter wereld stuurt KPN het nummer met DTMF protocol. De internationale standaard is echter FSK. Ik vermoed dat de Panasonic daar (grote) moeite mee heeft. 

Hier komt er al 20 jaar niks anders meer in dan (vh Siemens) Gigaset. Mits er M101 in het typenummer staat. Alleen dan kan ie ook DTMF nummerweergave aan.

Reputatie 7
Badge +20

Zou kunnen hoor @PeterG, maar voor zover ik begrijp, speelde dit probleem niet voordat er een Box 12 aan is gesloten. Met het vorige modem waren er (van juli tot en met oktober) geen problemen en dat kan uiteraard toeval zijn, maar ik ga dit nu toch voorleggen aan de modem-mensen!

@BertjeWolsje mocht je de komende dagen nog meer opvallen, deel dat hier dan alsjeblieft zodat ik zoveel mogelijk informatie over deze kwestie door kan sturen :slight_smile:

Reputatie 3
Badge +1

Vriendelijk dank voor jullie vasthoudendheid, het klopt inderdaad toen ik de experiabox v10 nog had, had ik mijn Panasonicset al en had ik het probleem niet.

Heb je misschien de mogelijkheid om (al dan niet tijdelijk) een Gigaset aan te sluiten? (wel eentje met M101 in het typenummer, die zijn geschikt voor KPN)

Dan kunnen we écht tot een van onderstaande conclusies komen.

Als die wel steeds het nummer weergeeft ligt het aan de Panasonic.

Als die niet steeds het nummer weergeeft zit het in de KPN Box 12.

Dan is duidelijk wie welke actie moet ondernemen.

Oh ja, geef de Panasonic eens een fabrieksreset. Bij een Gigaset weet ik dat wel, maar kijk daarvoor even in de gebruikershandleiding van de telefoonset.

Reputatie 3
Badge +1

Ik heb geen andere vaste telefoon,  zal eens kijken hoe ik de Panasonic moet resetten.

Reputatie 3
Badge +1

Gisteren gezocht of het mogelijk is om de Panasonic te resetten, hier wordt in de beschrijving niet over gesproken. Een tijdje de Panasonic spanningsloos gemaakt natuurlijk zonder effect.