Geen nummerherkenning op Gigaset A415

  • 3 January 2020
  • 20 reacties
  • 1377 keer bekeken

Nieuwe vaste telefoon Giga A415 gekocht met 3 losse toestellen. Heb nu geen nummer herkenning meer. Modern van de Expedia box v10 gereset naar de fabrieksinstellingen, maar dit heeft niet geholpen. Kan iemand mij helpen om het probleem op te lossen?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Badge +12

Nieuwe vaste telefoon Giga A415 gekocht met 3 losse toestellen. Heb nu geen nummer herkenning meer. Modern van de Expedia box v10 gereset naar de fabrieksinstellingen, maar dit heeft niet geholpen. Kan iemand mij helpen om het probleem op te lossen?

Probeer eens een andere poort op de V10. Dus even wisselen van Tel1 naar Tel2 (of andersom).

Kansje dat het daar aan ligt. Anders voor de zekerheid onder op het basisstation kijken voor welk land hij geschikt is?

Hoi, is dit wel een set bedoeld voor de Nederlandse markt?
Kijk even op de onderkant van de basis:

Je kunt dit zien aan M101 in het typenummer en de tekst:
“Analoge telefoonaansluiting in NL’

Staan deze 2 er niet, dan zal nummerweergave niet gaan werken op een aansluiting van KPN.

Reputatie 7
Badge +24

Hoi Hetty, welkom op het forum. 

Als aanvulling op de voorgaande vragen hier,  zou je ook je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan kan ik ook voor de zekerheid nakijken of alles van onze kant goed staat. 

Bedankt voor je reactie.

Wisselen van tel1 naar tel2 helpt niet.

In het type nummer komt helaas niet de code M101 voor of de tekst: Analoge telefoonaansluiting in NL

Ik ga van de week contact met Bol.com opnemen. Volgens de beschrijving zou er wel nummer herkenning moeten zijn.

Groeten, Hetty

In het type nummer komt helaas niet de code M101 voor of de tekst: Analoge telefoonaansluiting in NL

Dan gaat de nummerweergave bij deze dus nooit werken op een aansluiting van KPN.
Dit moet beiden voorkomen voor gebruik op een KPN aansluiting. (dtmf-nummerweergave; alle andere providers gebruiken fsk-nummerweergave)

Dan zou je toch denken dat de nieuwere modems het beiden kunnen.

Bij fritzboxen heb ik dit probleem al lang niet meer of eigenlijk nooit bij de hand gehad.

Is het zo dat een DTMF (kpn) telefoon wel FSK aan kan ?

Nee.

Je hebt telefoons voor alleen DTMF. En alleen FSK.

Alleen als er M101 “analoge aansluiting in NL” op staat is het beiden. Wat betreft Gigaset tenminste.

Nederland is het enige land dat DTMF (KPN) en FSK (overige providers) toepast.

Experiaboxen kunnen alleen DTMF nummerweergave geven.

Ik weet dat het een heel ander systeem is, ik vroeg met af of de telefoons die voor KPN “speciaal” DTMF aan kunnen ook FSK kennen.

Maar dat is natuurlijk niet voor alle merken/typen in een te zeggen, maar wel voor gigaset, dat verbaast me niets :-)

Ik heb even bij Bol.com gekeken en daar staat bij de A415 toch Ă©cht!

Huistelefoon geschikt voor een Belgische telefoonaansluiting

Daar is geen woord Nederlands bij.
Dat staat bij alle 415 sets met basisstation.

Er staat ook Ă©Ă©n losse handset bij 415H. Dan maakt het niet uit; ligt aan het basisstation of er nummerweergave is.

https://www.bol.com/nl/p/gigaset-a415a-trio-zwart-3-stuks/9200000096362817/?suggestionType=browse&bltgh=kfTPi3Uzv5OemPZRy5lP0w.1_2.6.ProductTitle

Alles gigaset A-serie bij Bolcom.

Kortom. De hele A-serie is voor België.

Die handsets kun je altijd gebruiken op een voip basisstation zoals een fritzbox.

Maar zou KPN al aanstalten maken om de modems, experiabox ed ook een fsk signaal te laten geven ?

Reputatie 7

Ik heb even bij Bol.com gekeken en daar staat bij de A415 toch Ă©cht!

Huistelefoon geschikt voor een Belgische telefoonaansluiting

Daar is geen woord Nederlands bij.

https://www.bol.com/nl/p/gigaset-a415a-trio-zwart-3-stuks/9200000096362817/?suggestionType=browse&bltgh=kfTPi3Uzv5OemPZRy5lP0w.1_2.6.ProductTitle

Daar staat...

...en daar staat dus toch ook wel "een woord Nederlands".

Helaas wel alleen het FSK (Ziggo) gedeelte van Nederland en niet de partijen die van het KPN netwerk (DTMF) gebruik maken.

 

Tsja, ik krijg een punthoofd van de verkeerde, halve info in onoverzichtelijke webshops !

Maar wbt gigasets, dat is nou typisch iets wat je prima 2e hands kan kopen, er is genoeg aanbod voor weinig geld, een paar nieuwe AAA cellen er in en klaar.

Het staat bovenaan héél duidelijk, wjb.

Daar is écht geen 'woord’ Nederland(s).

Je maakt het onnodig verwarrend. Maar hij is inderdaad alleen niet geschikt voor KPN. Wel Ziggo, Tele2, T-mobile, etc.
Er had duidelijk(er) moeten staan Niet geschikt voor nummerweergave bij KPN.

Reputatie 7

Het staat bovenaan héél duidelijk, wjb.

Waar dan?

 

Productspecificaties

Basisinformatie

Merk

Gigaset

Geschikt voor netwerk in

België | Nederland

Aantal handsets

3

Uitbreidbaar tot aantal handsets

4

Zucht: waar? Gebruik een laptop!

Via de tablet weergave is het er kennelijk niet. Foutje… bol.

Is het op een tablet ook niet te zien bij alle A415A hier

https://www.bol.com/nl/serie/elektronica/gigaset-a-serie/9200000052801028/index.html?promo=Gigaset_BP_G1

Alleen de A415 geschikt in Nederland

A415A Belgie

Hoog tijd dat KPN de internationale norm FSK gaat gebruiken!

Reputatie 7

Ik gebruik nooit een laptop anders dan voor mijn werk. Privé gebruik ik altijd mijn tablet, dat vind ik veel prettiger vanuit mijn luie stoel. :wink:

Op de door jou aangehaalde pagina wordt de A415 als "geschikt voor Nederland" getoond en de A415A als "geschikt voor België en Nederland".

Dat is correct want de A415A is immers ook geschikt voor Nederland zei het alleen voor het FSK gedeelte van Nederland.

Heel gek. Ik zie de door mij aangehaalde zin bij de 415A sets. Daar wordt Nederland niet genoemd. Merkwaardig verschil tussen website en tablet-weergave.

Wel duidelijk is dat de 415A sets niet geschikt zijn voor nummerweergave bij KPN.

Slechte info van Bol. Ook verschil laptop tablet.

KPN moet Ă©cht ophouden met DTMF en over naar FSK. KPN is de enige ter wereld die DTMF nummerweergave gebruikt. I.i.g. in Europa.

Reputatie 7

KPN moet Ă©cht ophouden met DTMF en over naar FSK. KPN is de enige ter wereld die DTMF nummerweergave gebruikt. I.i.g. in Europa.

Wie gaat dat betalen want er moeten dan waarschijnlijk wel heel veel handsets vervangen worden omdat die alleen geschikt zijn voor DTMF.

Overigens ben ik het eens dat FSK de te hanteren standaard zou moeten zijn, maar ik denk wel dat KPN dan de Experia Box zou moeten voorzien van een FSK -> DTMF converter zodat de huidige DTMF toestellen gewoon gebruikt kunnen blijven worden.

Ik keek zojuist op mijn gigaset basis (die alleen als lader dient) en daar staat idd “M101” op.

Die wil ik best ruilen voor eentje die dat niet heeft, maar ja, 2 x verzendkosten, dan is het ws efficiënter om een bekende site met veel 2e hands spullen in de gaten te houden, voor de vraagsteller.

Maar o ja, dan komt er ook nog het koppelen van de handsets bij, niet moeilijk maar moet wel gebeuren.

Eenvoudiger is het om een nieuwe set te bestellen, de oude terugsturen, verkopen, of gebruiken voor extra, als lader dus bv.