Geen telefonie

• 4 januari 2012
  • 3 reacties
  • 13587 keer bekeken

Hallo,

Sinds gisteren ben ik thuis telefonisch niet meer bereikbaar. Wanneer ik mijn huisnummer bel dan krijg ik de melding: "Het telefoonnummer dat u heeft gebeld geeft geen gehoor" of ik krijg 1 piep en de verbinding is weer verbroken. Laatste keer dat ik gebeld ben is 3 januari om 4:15 uur 's nachts door de SMS berichten service van KPN (We kregen nog een verlaat nieuwjaars sms vanuit het buitenland op onze vaste lijn)

Op het moment dat ik probeer te bellen op mijn huistelefoon dan krijg ik een ingesprektoon bij elk nummer wat ik probeer te bellen.

Ik heb gekeken op mijn router en zie bij loggegevens van de telefoon: Outgoing Failed. Wanneer ik de kabel omwissel tussen Phone1 en Phone2, zie ik precies hetzelfde bij de desbetreffende aansluiting. De router is natuurlijk al meerdere malen gereset, maar dit heeft niet mogen helpen. Het voicelampje op de router brandt ook niet en ik heb ook geen signaalicoon op mijn telefoon.

Ik plaats deze melding ook maar hier aangezien de helpdesk bellen geen zin heeft wanneer je niet thuis bent...

Het heeft betrekking op een IPB aansluiting, internet werkt gewoon zoals het hoort (WIFI ook)

Misschien dat iemand hier een idee heeft wat het probleem kan zijn

Groet,

John

3 reacties

Reputatie 5
Badge +7
Geen voice lampje = geen voice instellingen in je modem. Je geeft aan hem al gereset te hebben. Ook via het gaatje aan de achterkant? Een harde reset?

Zo ja, dan zit er helaas niets anders op dan te bellen.

Een harde reset via het gaatje heb ik nog niet gedaan, alleen stroom eraf en er weer op. Gisteren al contact gehad met KPN, er was inderdaad iets niet goed op de Speedtouch... dit zou men aanpassen, kon even duren... helaas is dit even alweer wat langer... werkt nog steeds niet. Vanavond bij thuiskomst nog ff een harde reset en anders maar weer bellen.

i.i.g. bedankt voor de reactie.

Reputatie 3
Badge +5
JohnGoeree,

Werkt de telefonie alweer?

Met vriendelijke groet,

Daan Popken

Reageer