Beantwoord

Geen vast nummer kunnen krijgen bij verhuizing

  • 11 November 2019
  • 9 reacties
  • 169 keer bekeken

Ik ondersteun een vriendin van me die op 24 oktober verhuisd is van Ermelo naar Leusden. Half augustus (10 weken voor de verhuizing) heeft ze KPN daarover geïnformeerd. Na een poosje heeft ze gebeld met de vraag wanneer ze wat zou horen, want ze wilde haar nieuwe telefoonnummer graag in haar verhuisbericht opnemen. Binnenkort was het antwoord. En zo heeft ze vele telefoontjes gepleegd met KPN en steeds was er een ander antwoord, het zou goed komen. Op tijd.

Maar het kwam niet goed. En nu, ruim twee weken na de verhuizing, en na het indien van een klacht en na vele telefoongesprekken is het nog niet geregeld. KPN zegt dat we geduld moeten hebben, want ze moeten uitzoeken hoe dat moet.

Kan iemand me vertellen wat je moet doen om van de KPN een telefoonnummer te krijgen?

icon

Beste antwoord door AnneVdDool 19 November 2019, 16:48

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @AnneVdDool Welkom hier op het KPN Forum en goed dat je dit hier aankaart. Het klinkt als een bijzonder vervelende en langlopende kwestie. Inhoudelijk kan er niets over zeggen, want ik heb de gegevens van je vriendin hier niet. Staat zij zelf in contact met ons, of behartig jij al haar belangen? Ik wil uiteraard meekijken, maar zonder haar gegevens kan ik dat niet. Zou je jouw [url=https://forum.kpn.com/settings/profile]KPN Forum profiel[/url] willen voorzien van de naam van de contractant, de postcode / huisnummer en het klantnummer? (Uiteraard zijn de gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

Ik heb de gegevens opgenomen in de Persoonlijke opmerkingen van mijn profiel.

Wat zou het fijn zijn als er eens iemand echt naar keek. We worden een beetje wanhopig van de hele en halve onwaarheden en de niet nagekomen afspraken via de servicelijn. Zij belt regelmatig, zonder succes en ik heb contact met de klachtenlijn. We wachten nu al drie maanden op zoiets eenvoudigs als een vast telefoonnummer.

Ze heeft nu tijdelijk haar oude nummer nog uit haar oude woonplaats, hoewel KPN zegt dat dat niet kan en mag. Maar gewoon een nieuw vast nummer (of haar oude nummer van toen ze hier vroeger woonde) schijnt een heel project te zijn waar al weken, zonder succes, aan gewerkt wordt.

Het is vreselijk jammer dat KPN het monopolie op vaste nummers heeft, want we zijn het bedrijf zo vreselijk zat.

Ik zou graag contact met iemand hebben die echt staat voor de KPN en die voldoende gezag heeft om te regelen dat mijn vriendin gewoon een vast telefoonnummer krijgt. 

Het is vreselijk jammer dat KPN het monopolie op vaste nummers heeft,

Dat is zeker niet het geval !

Er zijn vele voip aanbieders die over elke internetverbinding kunnen werken.

 

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @AnneVdDool Dank voor het aanvullen van de gegevens. Ik weet niet precies wat er is gebeurd en waarom dit zo lang loopt. Het spijt me om te horen dat het zo veel tijd kost en dat je de communicatie als zo onduidelijk en verwarrend hebt ervaren. Iets kan natuurlijk langer duren dan verwacht, maar als je weet waarom dat is dan helpt dat wel. 

Wat ik kan zien is dat de verhuisorder is uitgevallen. Dat is bekend en het gaat opgelost worden. Dat het zo lang duurt heeft echt niet te maken met gezag of gebrek aan bevoegdheid om iets op te pakken. Het ligt bij de juiste afdeling en het is complex probleem. Ik kan jou en je vriendin niet anders vragen dan nog even geduld te oefenen, tot mijn spijt. 

 

Vandaag eindelijk gebeld door iemand van de KPN die een nieuw nummer had en die dat staande het gesprek kon doorvoeren.

Eindelijk! Na drie maanden en vele uren bellen.

Reputatie 7
Badge +20

Heel fijn om te horen dat het nu in orde is gemaakt en erg jammer dat het zo lang heeft moeten duren. 

Ik heb nog een vraag die hier mee verband houd.

Mijn vriendin heeft vroeger, tot 11 jaar geleden, ook in Leusden gewoond.

Haar oude nummer is niet in gebruik. Het zou mooi zijn als, na alle ellende, ze nu haar oude nummer kon krijgen.

Maar ze heeft bericht gekregen dat dat niet kan. Dat kan alleen maar de eerste drie maanden.

Klopt dat? En kan je uitleggen waarom zoiets niet mogelijk is?

Reputatie 7
Badge +20

Hi @AnneVdDool  We kunnen alleen actieve nummers overnemen, ben ik bang. Als een nummer niet in gebruik is dan is er simpelweg geen enkele mogelijkheid om dit weer terug te halen te koppelen aan een specifieke abonnee. Je kunt niet je eigen nummer kiezen. 

Jammer, gemiste kansen voor KPN.

 

Dank voor je info.

Reageer