Geen vaste telefonie

• 17 oktober 2015
  • 21 reacties
  • 342 keer bekeken

Hallo KPN

Ben Ik onterecht afgesloten ? Analoog bellen lukt niet meer. Internetten nog wel. Scheiding vindt plaats door een dsl splitter. Afschrijvingen van mijn rekening zijn via incasso.

betalende klant

Admin: bericht verplaatst en titel verduidelijkt

21 reacties

Reputatie 7
Badge +31
Ik denk niet dat je afgesloten bent; het zal eerder een storing zijn. Je kunt (mobiel) contact opnemen met 0800-0402 of wachten tot KPN webcare zich hier meldt. Dat duurt ca. 1 à 2 dagen.

PeterG schreef op 17 okt '15 om 11:22u

Ik denk niet dat je afgesloten bent; het zal eerder een storing zijn. Je kunt (mobiel) contact opnemen met 0800-0402 of wachten tot KPN webcare zich hier meldt. Dat duurt ca. 1 à 2 dagen.

Hallo Peter

Kunt u mijn dan uitleggen, waarom u dat denkt ? Het enige wat het digitale signaal scheidt van het analoge signaal is de splitter (die is inorde). Lijkt mijn niet dat er enige breuken in de fysieke lijn zijn.

nog steeds afgesloten

Reputatie 7
Badge +31
De signalen voor de telefoon en internet worden gescheiden op de lijn gezet en de splitter zorgt er voor dat je die twee signalen ook weer ongestoord gescheiden kunt gebruiken thuis. Er is vermoedelijk een storing in de telefooncentrale m.b.t. tot jouw telefoonverbinding. Dat hoeft niet te betekenen dat internet over dezelfde draadjes het ook niet doet.

Als je de storingsdienst belt (dat nummer heb ik vermeld), dan kunnen ze een meting doen en weet je het snel genoeg.

Zo blijft het toch een BEETJE gissen. (maar ik hou het op een storing)

Reputatie 7
Wat voor een abonnement heb je bij KPN? (Alles-in-1, Internet + bellen, alleen telefonie, ...)

Als je Internet ook bij KPN hebt, welk type Experia Box heb je dan?

Reputatie 7
Badge +31
, hij heeft een analoge lijn en internet met een splitter ertussen. Zie het startbericht.

Reputatie 7
, ik kan ook lezen, vandaar ook de vraag die ik aan TS stel.

Reputatie 7
Badge +31

wjb schreef op 17 okt '15 om 15:32u

, ik kan ook lezen, vandaar ook de vraag die ik aan TS stel.

Hij geeft toch duidelijk aan: telefoon en modem met splitter ertussen.

Dus zeker GEEN internet plus bellen of Alles in één zoals je vraagt.

Reputatie 7
Dat is jouw conclusie/aanname, niet de mijne...

Ik hoor graag van TS.

Reputatie 7
Badge +31

wjb schreef op 17 okt '15 om 16:11u

Ik hoor graag van TS.

Tja, je kent de techniek toch? Je bent zelf ICT-er. Met een splitter is het onmogelijk Alles in één te hebben. TS laat ineens ook niks meer van zich horen.

Reputatie 7
Tja, en heb je je ook afgevraagd of die splitter er wel hoort te zitten?

Misschien is TS wel overgestapt van een ADSL abonnement via een ISDN lijn naar een VDSL abonnement via "gewoon" analoog en is hij "vergeten" de telefoon nu in zijn Experia Box te pluggen en de splitter te verwijderen.

Vandaar mijn vraag welke Experia Box hij heeft, mits hij natuurlijk Internet via KPN heeft lopen.

Ik zou TS graag willen helpen, maar dat kan ik niet als ik niet weet wat de uitgangsituatie is.

Tja, dat heb je met ICT'ers, die stellen liever een vraag dan dat ze iets veronderstellen / "aannemen".

Reputatie 7
Badge +31
Tja, ook dat haal ik er niet uit. [quote]Analoog bellen lukt niet meer. Internetten nog wel.[/quote]. Maar alles kan natuurlijk! (idd niet aan gedacht).

Jammer dat TS niet meer reageert... zou ie ook weer es geen email notificatie krijgen van het forum? Ik mis er ook regelmatig als ik dan bij "abonnementen" check :(

PeterG schreef op 17 okt '15 om 16:21u

wjb schreef op 17 okt '15 om 16:11u

Ik hoor graag van TS.

Tja, je kent de techniek toch? Je bent zelf ICT-er. Met een splitter is het onmogelijk Alles in één te hebben. TS laat ineens ook niks meer van zich horen.

Hallo Peter

Ben weer online. Waarschijnlijk een storing op de centrale. Is dit een software matige storing of een hardware matige. Analoge lijn werkt niet met encryptie.

Lijn is nog steeds dood

Reputatie 7
Badge +31
Ik denk software. Heb je het (storings)nummer al gebeld? 0800-0402 Dit gaat niet 'vanzelf' goedkomen nml.

Je kunt ook op Webcare wachten hier. Morgen of overmorgen komen ze hier vast langs.

PeterG schreef op 17 okt '15 om 21:18u

Ik denk software. Heb je het (storings)nummer al gebeld? 0800-0402 Dit gaat niet 'vanzelf' goedkomen nml.

Je kunt ook op Webcare wachten hier. Morgen of overmorgen komen ze hier vast langs.

Hallo Peter

Ik heb de storingslijn nog niet gebeld. Software wordt tocht aangestuurd door mensen? Ik schrijf dit bericht nu zonder splitter (heb hem ertussen uit gehaald). Eigenlijk zou dit niet kunnen (interferentie analoge lijn). Lijkt meer op een menselijke fout.Dit riekt naar : Tel 91.185 en Tel 90.005  .

geen 48v spanning op de fysieke lijn

Reputatie 7
Loopt jouw Internet abonnement ook via KPN?

Zo ja, welk type Experia Box heb je?

wjb schreef op 17 okt '15 om 23:38u

Hallo WJB

Ik heb gescheiden contracten. Analoge lijn gaat via KPN. Digitale lijn gaat via een andere (huurt van KPN) provider. Bij deze provider mag ik mijn eigen modem gebruiken. Nu kan KPN een log uitdraaien wanneer ik ben afgesloten. Dus alles is inzichtlijk vanaf dag 1.

Melding  Marcia

Reputatie 7
kinkindekabel schreef op 17 okt '15 om 23:57u

Hallo WJB

Ik heb gescheiden contracten. Analoge lijn gaat via KPN. Digitale lijn gaat via een andere (huurt van KPN) provider. Bij deze provider mag ik mijn eigen modem gebruiken. Nu kan KPN een log uitdraaien wanneer ik ben afgesloten. Dus alles is inzichtlijk vanaf dag 1.

Melding  Marcia

Dat maakt een hoop duidelijk.

Betekent wel dat die splitter er weer tussen moet.

wjb schreef op 18 okt '15 om 00:04u

kinkindekabel schreef op 17 okt '15 om 23:57u

Hallo WJB

Melding  Marcia

Dat maakt een hoop duidelijk.

Betekent wel dat die splitter er weer tussen moet.

Bedankt WJB

Voor je toegift.

Hier kan ik teminste wat mee

vr gr,

TS

Reputatie 7
Badge +31
Hoi kinkindekabel.:)

Jij schrijft:"Ik heb de storingslijn nog niet gebeld."

Mijn vraag, waarom niet? Zo lost de storing zich nooit op. Dan kunnen wij je adviseren tot we een héél laag gewicht hebben ;)

Jij schrijft ook:"Software wordt toch aangestuurd door mensen?"

Precies! Die storingsdienst kan die mensen (monteurs) aansturen om de software, of misschien hardware, weer in orde te maken. En dan kan je weer bellen. ;)

PeterG schreef op 18 okt '15 om 20:51u

Hoi kinkindekabel.Smiley Vrolijk

Jij schrijft:"Ik heb de storingslijn nog niet gebeld."

Mijn vraag, waarom niet? Zo lost de storing zich nooit op. Dan kunnen wij je adviseren tot we een héél laag gewicht hebben Smiley Knipoog

Jij schrijft ook:"Software wordt toch aangestuurd door mensen?"

Precies! Die storingsdienst kan die mensen (monteurs) aansturen om de software, of misschien hardware, weer in orde te maken. En dan kan je weer bellen. Smiley Knipoog

Hallo Peter

Ik heb ze al gemaild. Heb nog geen antwoord gekregen. Is je al opgevallen dat iemand de titel heeft veranderd van dit topic.

Nog bedankt,

Nog steeds afgesloten

Reputatie 7
Badge +28
Dag ,

Allereerst mijn excuses voor de zeer late reactie. Als er nog geen reactie is gekomen van de helpdesk zoek ik dit graag verder uit. Kun je hiervoor reageren op het privébericht dat ik heb verstuurd?

Reageer