Beantwoord

Geen vaste telefonie meer via Experiabox V9 & Gigaset

  • 25 June 2019
  • 8 reacties
  • 660 keer bekeken

Goedemiddag,

Sinds gisteren hebben wij geen vaste telefonie meer via de Experiabox v9. Het internet, zowel bekabeld als draadloos, werkt nog wel. Zodra we via de telefoon een nummer proberen te bellen horen wij geen toon overgaan.

Allereerst heb ik de 'Servicetool geen diensten' geraadpleegd en daarbij alle stappen gevolgd (harde reset en softe reset). Dit heeft helaas geen uitkomst geboden. Alle lampjes (inclusief Voice) zijn wel groen en de servicetool heeft de verbinding goedgekeurd.

Zouden jullie mij verder kunnen helpen?

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door PeterG 25 June 2019, 15:42

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoi Blauwe Doffer, welkom op het forum! Heel vervelend als je telefoon ineens niet meer werkt. Wel goed om te zien dat je al met de servicetool aan de gang bent geweest. Voor geen telefonie hebben we echter een aparte troubleshoot en tool. Zou je die eens willen doorlopen?

Mocht dat niet helpen, vul je gegevens in op je profiel, en laat weten als je dit gedaan hebt. Dan pak ik dit met je op.
Heb je een Gigaset? Is er nog verbinding met het basisstation en de handset?
Zonder een nummer te kiezen... houd groen (verbindingstoets) v.d. handset 3 sec. ingedrukt. A.h.g.i. zou je dan een 'kiestoon' moeten krijgen.

Aangezien Voice groen is en je niks hoort houd ik het vooralsnog op een probleem met de Gigaset cq. draadloze telefoonset.
Hallo Erik_ en PeterG,

Bedankt voor jullie beide reacties! Heb jullie adviezen opgevolgd en uiteindelijk bleek het toch aan de draadloze telefoons (Gigaset) te liggen. Na het ingedrukt houden van de verbindingstoets en de telefoonkabel ontkoppeld en gekoppeld te hebben, kreeg ik weer een kiestoon en kon ik weer bellen/gebeld worden.

Weer wat geleerd!

Hartelijk dank!

Groet, Blauwe Doffer.
... houd groen (verbindingstoets) v.d. handset 3 sec. ingedrukt. A.h.g.i. zou je dan een 'kiestoon' moeten krijgen.
Verhip, dat werkt op mijn DECT-fritzbox ook.
Weer wat geleerd.

Een andere (onbekende) functie, na het laatste cijfer een # drukken als teken dat het nummer compleet is, dat gaat het modem direct kiezen zonder te wachten op een mogelijk volgende cijfer.
Werkt dat op een EB ook misschien ?
@KeesYagi
Hmm, ik druk gewoon op 'groen' als ik het nummer volledig heb ingetoetst. Kiezen doe ik net als met de gsm: eerst nummer intoetsen of uit geheugen halen en dan groen indrukken.
Feitelijk hoor ik nooit de kiestoon; zodra ik na groen de phone aan m'n oor heb is ie al aan het kiezen 😉 Áls ik al met de vaste bel, want mobiel is veel goedkoper.

Hoe doe jij het met de hashtag dan? Kiestoon oproepen, kiezen met open lijn en dan hashtag?

Als ik # aan het eind doe moet ik nog steeds de groene toets indrukken op de Gigaset om het kiezen te starten....
Klopt, ik had dit er misschien niet bij moeten halen, dit gaat over een echt vast toestel.
Maar die gebruik ik ook zelden meer, die dects zijn perfect en kun je voor heel weinig kopen, nieuwe cellen er in en gaan.

@KeesYagi
Áls is al met de vaste bel, want mobiel is veel goedkoper.

Dat heb ik je al vaker zien schrijven hier :->
Maar goedkoper dan 0 kan niet volgens mij, of krijg jij geld toe, je weet maar nooit, dat kan wel 🙂
Ja. Zolang ik binnen mijn bundel blijf van 200 min. per maand is het dus € 0, alleen abo-kosten (ca. € 12 p/mnd; oud abo).
Geld toe krijg ik niet...
Reputatie 7
Badge +30
Fijn dat het weer goed werkt, Doffer! Zo leren we allemaal weer wat bij elke dag :)

Supertip, Peter!