Beantwoord

Geen vaste telefoon meer na overgang Glasvezel

• 23 november 2015
  • 13 reacties
  • 1589 keer bekeken

Vanochtend (23-11-2015) werden we aangesloten op het glasvezelnetwerk. Internet doet het, vaste telefoon niet. Monteur vertelde dat dit vroeg in de middag zou zijn opgelost.

Om 14.30 u. de klantenservice gebeld want telefoon werkte nog steeds niet. Na lang wachten eindelijk de klantenservice aan de lijn. Na mijn verhaal te hebben gedaan werd ik in de wacht gezet. Na 20 minuten wachten zonder enige vorm van communicatie heb ik maar opgehangen.

Om 17.00 weer de klantenservice gebeld. Na voor de tweede keer het verhaal te hebben gedaan werd ons verzekerd dat er een spoedticket van gemaakt werd en we binnen twee uur teruggebeld zouden worden.

Dat gebeurde niet, dus zelf maar weer gebeld. Na (weer) lang wachten eindelijk een medewerker aan de lijn. Die vertelde ons doodleuk dat het nog minstens twee werkdagen gaat duren voordat het probleem opgelost wordt.

Even voor de goede orde: we hebben te maken met een ernstig ziek familielid dus we hebben de telefoon hard nodig. Dit hebben we (tot drie keer toe) uitgelegd maar dat maakt zo te zien geen indruk.

Ik vind het meer dan schandalig dat we ten eerste geen werkende telefoon hebben en ten tweede hoe er bij de klantenservice op onze klacht en het probleem gereageerd wordt. Wij hebben niet om de glasvezel gevraagd, dit wordt ons door KPN verplicht gesteld.

Ik verwacht een snelle en adequate oplossing en restitutie van het abonnementsgeld over de dagen dat we geen gebruik hebben kunnen maken van de telefoon. Tevens moet ik extra kosten maken door met mijn prepaid mobiel te bellen; deze kosten zie ik ook graag vergoed.

Admin: titel van je bericht aangepast.

icon

Beste antwoord door Inge3 4 december 2015, 21:22

Erik_ schreef op 3 dec '15 om 14:33u
Hallo Inge,

Wat ontzettend vervelend dat het nog steeds niet opgelost is Smiley Verdrietig

Ik zie hier inderdaad dat de technische dienst nogal moeite heeft om het met je telefoon voor elkaar te krijgen. Ze zijn er echter druk mee bezig. Ik wil je vragen om nog even af te wachten. Ik zal dit hier ook voor je in de gaten houden, zodra ik meer informatie heb, laat ik het je weten.

Hallo Erik, de telefoon doet het weer! We houden het angstvallig in de gaten, maar sinds gistermiddag lijkt het erop dat het probleem is opgelost. Dank je wel voor je hulp.

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Ik zou in ieder geval willen adviseren om de glasvezel modem te herstarten en de Experiabox te resetten om te kijken of de telefoon gegevens dan goed gesynchroniseerd worden.

Overigens is mobiel bellen met Prepaid in veel gevallen goedkoper dan met de vaste lijn. En kan je glasvezel weigeren. Tenzij je een nieuwe abonnement afsluit.

Robin
RobinFlikkema schreef op 23 nov '15 om 20:41u
Hoi,

Ik zou in ieder geval willen adviseren om de glasvezel modem te herstarten en de Experiabox te resetten om te kijken of de telefoon gegevens dan goed gesynchroniseerd worden.

Overigens is mobiel bellen met Prepaid in veel gevallen goedkoper dan met de vaste lijn. En kan je glasvezel weigeren. Tenzij je een nieuwe abonnement afsluit.

Robin 
Het modem is al drie keer herstart en de experiabox volgens mij twee keer (door de monteur). Als het zo eenvoudig was....

Dat we glasvezel konden weigeren was ons sowieso niet duidelijk en we zagen er de voordelen wel van in. Tot nu dan. Terugzetten kan ook niet volgens de klantenservice.

Inge3 schreef op 23 nov '15 om 20:48u
RobinFlikkema schreef op 23 nov '15 om 20:41uHoi,

Robin Het modem is al drie keer herstart en de experiabox volgens mij twee keer (door de monteur). Als het zo eenvoudig was....

Dat we glasvezel konden weigeren was ons sowieso niet duidelijk en we zagen er de voordelen wel van in. Tot nu dan. Terugzetten kan ook niet volgens de klantenservice.

En trouwens, als het zo simpel zou zijn had de klantenservice ons dat wel verteld neem ik aan.

Reputatie 7

Inge3 schreef op 23 nov '15 om 20:35u

Ik verwacht een snelle en adequate oplossing en restitutie van het abonnementsgeld over de dagen dat we geen gebruik hebben kunnen maken van de telefoon. Tevens moet ik extra kosten maken door met mijn prepaid mobiel te bellen; deze kosten zie ik ook graag vergoed.

Dit is een uiterst vervelende situatie. Restitutie lijkt me onmogelijk aangezien je geen extra abonnementsgeld betaalt voor de vaste aansluiting via Alles in 1. KPN rekent alleen gesprekskosten daarop. Als je geen vaste telefoon neemt is tv en internet dezelfde prijs.

Helaas krijgen we op dit forum meer meldingen dat na overzetting van koper naar glas de telefoon niet werkt. In the end wordt dit wel allemaal opgelost, maar ook daar gaat weer even tijd overheen. Via webcare is dit allemaal uiteindelijk opgelost. Overigens is bellen via je mobiel binnen Nederland véél goedkoper dan v.a. vast. Zeker met mobiel abonnement maar ook wel met prepaid.

Veel providers rekenen ook hetzelfde voor bellen naar mobiel als vast. Uitzonderingen nog vaste analoge lijn en XS4ALL.

De wachttijd tot webcare aan een onderwerp toe is is max. 48 uur momenteel.

PeterG schreef op 24 nov '15 om 12:46u
Inge3 schreef op 23 nov '15 om 20:35u

Dit is een uiterst vervelende situatie. Restitutie lijkt me onmogelijk aangezien je geen extra abonnementsgeld betaalt voor de vaste aansluiting via Alles in 1. KPN rekent alleen gesprekskosten daarop. Als je geen vaste telefoon neemt is tv en internet dezelfde prijs.

Helaas krijgen we op dit forum meer meldingen dat na overzetting van koper naar glas de telefoon niet werkt. In the end wordt dit wel allemaal opgelost, maar ook daar gaat weer even tijd overheen. Via webcare is dit allemaal uiteindelijk opgelost. Overigens is bellen via je mobiel binnen Nederland véél goedkoper dan v.a. vast. Zeker met mobiel abonnement maar ook wel met prepaid.

Veel providers rekenen ook hetzelfde voor bellen naar mobiel als vast. Uitzonderingen nog vaste analoge lijn en XS4ALL.

De wachttijd tot webcare aan een onderwerp toe is is max. 48 uur momenteel.

Aangezien ik wel maandelijks abonnementsgeld betaal maar geen gebruik kan maken van de telefoon lijkt het me niet meer dan redelijk dat ik de dagen dat de telefoon buiten gebruik is gerestitueerd krijg. Gesprekskosten staan hier los van.

Reputatie 7
Wat valt er te restitueren als KPN geen extra abonnementskosten voor het vaste nr. rekent?

Dit valt onder storingen en wordt sowieso niet al na één dag verrekend.

Oplossingsgericht: de telefoon dient gewoon weer te gaan werken. Das belangrijker dan een beetje geld. (het zullen enkele Euro's zijn ALS je al compensatie krijgt, gezien het €0 abonnement voor vaste telefonie.)

Ik ga je melding extra aandacht geven bij Webcare. Het wordt dan evt. (dat beslissen zij) eerder opgepakt. ;)

PeterG schreef op 24 nov '15 om 13:35u
Wat valt er te restitueren als KPN geen extra abonnementskosten voor het vaste nr. rekent?

Dit valt onder storingen en wordt sowieso niet al na één dag verrekend.

Oplossingsgericht: de telefoon dient gewoon weer te gaan werken. Das belangrijker dan een beetje geld. (het zullen enkele Euro's zijn ALS je al compensatie krijgt, gezien het €0 abonnement voor vaste telefonie.)

Ik ga je melding extra aandacht geven bij Webcare. Het wordt dan evt. (dat beslissen zij) eerder opgepakt.Ik

Reputatie 7
Badge +28
Hallo Inge,

Welkom op het forum, jammer dat het in deze omstandigheden is. Ik kan me voorstellen dat je niet zonder vaste telefoon wilt zitten op dit moment. Ik heb hier het een en ander nagemeten en het lijkt erop dat je Experia Box niet goed aangemeld staat op ons netwerk. Zou je hem eens zoals hier uitgelegd staat willen resetten, ondanks dat dit al eerder is gedaan?

Verder stuur ik je een privébericht voor wat meer gegevens, mocht de reset dan geen effect hebben kan ik verdere aansturing doen zodat we dit zo snel mogelijk opgelost hebben!

Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag Inge,

Bedankt voor je privébericht! Ik heb een monteur voor je ingepland. De verdere details heb ik je zojuist in een reactie op het bericht gestuurd. Ik hoor graag van je!

Met vriendelijke groet,

Koen

Zaterdag 28 november is er een monteur geweest. Deze kon het probleem van hieruit niet oplossen, maar volgens hem zou de telefoon het maandag 30 november weer doen, met een "veiligheidsmarge" van twee dagen.

We zijn nu die twee dagen verder en de telefoon doet het nog steeds niet. Na vandaag twee keer contact te hebben gehad met de klantenservice (waarvan de tweede keer bijna een uur duurde) wordt mij doodleuk verteld dat het nóg een week gaat duren voordat het probleem opgelost wordt. Wat hebben jullie de afgelopen anderhalve week eigenlijk gedaan om het probleem op te lossen?

Ook wordt er door de klantenservice geen enkele moeite gedaan om contact met mij op te nemen om te informeren of het probleem is opgelost, nee, ik moet er zelf weer achteraan bellen. De enige "oplossing" die me vervolgens wordt geboden is om de experiabox te resetten. Dat hebben we inmiddels al meer dan tien keer gedaan dus dat hoef ik niet meer te horen.De medewerkers van de klantenservice doen hun best en zij kunnen we ook niks aan doen (neem ik aan), maar ik vraag me nu wel af wat voor prutsers er bij de technische dienst werken. Ik ben het spuugzat en wil dat er nu eindelijk eens adequaat gehandeld wordt.

Reputatie 7
Badge +28
Hallo Inge,

Wat ontzettend vervelend dat het nog steeds niet opgelost is :(

Ik zie hier inderdaad dat de technische dienst nogal moeite heeft om het met je telefoon voor elkaar te krijgen. Ze zijn er echter druk mee bezig. Ik wil je vragen om nog even af te wachten. Ik zal dit hier ook voor je in de gaten houden, zodra ik meer informatie heb, laat ik het je weten.

Erik_ schreef op 3 dec '15 om 14:33u
Hallo Inge,

Wat ontzettend vervelend dat het nog steeds niet opgelost is Smiley Verdrietig

Hallo Erik, de telefoon doet het weer! We houden het angstvallig in de gaten, maar sinds gistermiddag lijkt het erop dat het probleem is opgelost. Dank je wel voor je hulp.

Reputatie 7
Badge +28
Wat een fantastisch nieuws, Inge! Ik ben blij te horen dat de telefonie eindelijk weer werkzaam is :)

Ik zie dat de klacht inmiddels ook in behandeling is genomen, ik verwacht dat deze tot tevredenheid met je afgehandeld wordt. 

Dan rest mij hier op dit moment even niets meer dan je te bedanken voor je geduld, en je alvast fijne feestdagen te wensen!

Reageer