Vraag

Geen VoIP telefoon meer na porteing

  • 6 January 2021
  • 20 reacties
  • 308 keer bekeken

Gisteren is ons vaste nummer van KPN geporteerd naar Cheapconnect.

Dit nummer hadden we middels een Gigaset N300A IP geconfigureerd naar VoIPbuster.

Ingaande gesprekken liepen via KPN. Het werkte al 15 jaar…

Waarom porteren:

We kijken weinig tv en wilden een internet only oplossing. 

Ik had me al aangemeld bij Cheapconnect, en alvast de portering opgestart voor als we dit niet bij KPN zouden vinden. Efin, na een gesprek met de servicedesk van KPN is er een Husselabbo uitgerold met superwifi met veel korting.

Feiten:

Na de melding dat de portering geslaagd was, konden we niet meer inbellen. Na een mail naar CC kreeg ik de melding dat het SIP nummer nog niet geactiveerd was. Dit alsnog gedaan, nog geen ingaande gesprekken. CC deed verder ook niks en KPN trekt (uiteraard) hun handen er ook vanaf.

Ik vond wat draadjes over de N300 hier op dit forum, deze ingesteld volgens de screens van wjb.

De 300 kon zich aanmelden. 

Verder in de ZTE H369A experiabox  V1.01.00T03.8V3 gekeken, er zou geen portforwarding nodig zijn. Kon ook niet vinden hoe ik SIP kan aanpassen op de binding configuration na.

Op de site van CC kan je de SIP status opvragen:  resultaat: Geen SIP aanmelding

 

Vraag: Hoe kan ik de VoIP aan de praat krijgen? Ik verdenk de Experiabox en overweeg een Fritz!box 7583 die voor mijn VDSL Bonding verbinding geschikt is.  Terzijde: uitbellen gaat nu ook niet meer...


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Reputatie 7

Kan je hier eens screenshots posten van de instellingen van jouw lijn.

 

 

Reputatie 7

Wat heb je bij "Domein" staan?

Welke codecs heb je actief? (Audio)

Sorry: sip.cheapconnect.net

 

Reputatie 7

Ik gebruik alleen de onderstaande codecs en in die getoonde volgorde.

 

Ik zie in mijn fritzbox alleen verbindingen met G.711 (zonder toevoeging)

( en via SIP-URI  G.722-HD )

Reputatie 7

Wat krijg je eigenlijk te horen als je met jouw mobiel jouw vaste nummer belt?

Je kunt het nummer voor de test even doorschakelen naar een ander nummer en dan bellen vanaf een ander nummer, voor de test.

Ik heb een gesprektoon, heb de 726 weggehaald, maar het heeft niet geholpen.

@keesYagi: in het hulpscherm van de N300 staat:

  • Plaats codecs alleen in de lijst Beschikbare codecs als daarvoor een goede reden is. Hoe meer codecs uitgeschakeld zijn, des te groter is het risico dat gesprekken vanwege mislukte codeconderhandelingen niet tot stand kunnen worden gebracht.
  • Bij inkomende oproepen worden altijd alle ondersteunde spraakcodecs toegelaten.

Laat ze voor nu even staan.

Wat me verder opvalt, in de Cheapconnect SIPpagina zie je de gegevens van je nummer

Moet je dat nummer niet ergens opvoeren in de N300, je kan nl 3 nummers laten registreren

Je kunt het nummer voor de test even doorschakelen naar een ander nummer en dan bellen vanaf een ander nummer, voor de test.

Ga ik morgen even proberen

De Fritz!box 7583 komt morgen ook binnen, heb je mogelijk dus nog nodig :grinning:

Reputatie 7

Je gebruikt nu jouw SIP account (777...) om mee in te loggen maar waarschijnlijk heb je vanuit jouw SIP nummer geen doorschakeling naar dat SIP account.

Je kunt jouw SIP nummer gebruiken om mee in te loggen.

En anders moet je een doorschakeling naar dat SIP account instellen.

Voorbeeld:

 

Het verhaal van het 777 nummer was ik ook aan het typen, dat lukte me niet zo goed (gisteren - laat), dus dank !

Nog 2 dingen die kunt controleren.

Zoek het nummer hier op om te zien of het idd geporteerd is :

https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telecommunicatie/telefoonnummers/nummers-doorzoeken

Via “sip status” in het CC portaal kun je zien of je SIP apparaat is ingelogd. (dat kan ook als je nummer (nog) niet is geporteerd).

Vandaag kwam de Fritz binnen, en voila (melding bij cheapconnect SIP status):

 

Reputatie 7

Op jouw N300A IP was er ook een verbinding tot stand gekomen.

De vraag is nu of je ook gebeld kunt worden.

Als je de verbinding mat dat 777 account hebt opgezet en geen doorschakeling vanuit jouw SIP nummer hebt gemaakt dan zou he ook nu niet moeten werken.

ik heb het eigenlijke nummer opgevoerd in de fritz

Dat wou ik net zeggen, dat kan ook, maar dan kan je geen gebruik maken van doorschakelen.

Bij mijn weten staat dit nergens goed uitgelegd op de CC site, wel in het forum.

Dit is nu juist een van de mooie functies, meerdere telefoons tegelijk over laten gaan, bv vast en mobiel, zo doe ik dat.

Reputatie 7

Dit is nu juist een van de mooie functies, meerdere telefoons tegelijk over laten gaan, bv vast en mobiel, zo doe ik dat.

Precies, mijn zakelijke telefoon gaat zowel in mijn kantoor als thuis in mijn werkkamer over.

 

De Fritz!box 7583 werkt super, gevoelsmatig is surfen ook sneller dan de Experiabox.

Nog een kleine opmerking: kan ik de N300 er nu tussenuit halen en dect rechtstreeks op de Fritz aansluiten?

 

Reputatie 7

Nog een kleine opmerking: kan ik de N300 er nu tussenuit halen en dect rechtstreeks op de Fritz aansluiten?

Als jouw dect toestellen ondersteund worden door de FRITZ!Box dan moet dat kunnen.