Beantwoord

Geheim nummer

  • 27 September 2019
  • 7 reacties
  • 824 keer bekeken

Op de doos die ik pas kreeg van KPN, stond dat je je bij KPN 'Vrij gaat voelen."
Ik heb dat nog niet ervaren.

Wat ik wel ervaren heb is, dat als ik mijn vaste nummer geheim wil laten zijn, ik naar mijnnummervermelding.nl moet gaan. Als ik daar naar toe ga en mijn nummer ingeef, moet ik een SMS krijgen met een code.
Ik krijg die niet terwijl mijn mobiele nummer klopt in mijn KPN profiel.
Wil ik dan klagen dat iets niet werkt, verwijst die site mij naar KPN.
Ik belde KPN en de heer verwees mij naar de site die mij juist weer naar KPN verwees.

Dat "vrije gevoel" heb ik ervaren als een "kastje naar muur sturen."

Dat iets simpels, zo moeilijk gemaakt kan worden....😓
icon

Beste antwoord door KeesYagi 27 September 2019, 20:13

Bekijk origineel

7 reacties

Het gaat om je vaste nummer, dan moet je die opgeven, er komt dan een gesproken code.
Vanaf een stiekem (anoniem) nummer.
Je mobiel heeft er dus niets mee te maken, aan de andere kant, als je dat nummer opgeeft zou je die ook kunnen verifiëren op die manier.

Ik gebruik "mijn nummervermelding" enkel om de gidsvermelding in stellen, en zeker niet om stiekem te bellen, dat vind ik zeer verwerpelijk namelijk . Ik wist overigens niet dat je dat daar in kan stellen, ik zal eens kijken maar ik vermoed dat er een misbegrijping is.
AHA!

Dan zou de site wel kunnen werken.
Er is dan alleen niet vermeld dat dit op deze manier werkt.
De KPN man die ik belde, wist dat dan ook niet!

Bedankt voor je info.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Oxynobel Kees legt het prima uit, zie ik. Is het met zijn hulp inmiddels gelukt?
Maar je kunt via "mijn nummervermelding" niet je uitgaande nummer aan/uit zetten.
( dacht ik toch wel erg zeker ? )
Ja, het is gelukt.
Als ik nu naar 4 dagen op internet zoekt, zie ik overal mijn vermelding nog staan.
Koppeling met verschillende databases moet toch in seconden geregeld zijn.

In mijn ervaring ( een jaar terug ong. ) een wijziging in mijnnummervermelding is direct zichtbaar op detelefoongids.nl.
Er zullen vast andere gidsen zijn met een niet directe verbinding.

Klopt. Bij detelefoongids.nl/personen is het direct verwerkt (hooguit 1 dag).
Andere 'gidsen' zijn niet gerelateerd aan mijnnummervermelding. Daar kan het, weet ik uit eigen ervaring, tot wel een jaar duren vooralleer er iets gewijzigd is. Adres in mijn geval.
Vaak zijn die gidsen wel apart te benaderen, maar niet altijd.

Een geheim nummer is niet echt geheim. Alleen niet vermeld in de officiële telefoongids (hier vermeld).

Reageer