Beantwoord

Geheim nummer vrijgeven

  • 3 January 2020
  • 5 reacties
  • 295 keer bekeken

Ik wil ons geheim nummer weer vrijgeven zodat diegene die we bellen ook kan zien dat wij het zijn. Kan dit ook zonder nummervermelding in de telefoongids of alleen mét nummervermelding?

Hoe geven we het geheim nummer weer vrij?

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 5 January 2020, 15:54

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @RoWo02 

Dat doe je via de website  https://www.mijnnummervermelding.nl/

Via het invullen van je telefoonnummer en het ontvangen van een gesproken verificatiecode log je daar in. Daarna kan je aangeven waar je nummer (wel/niet) vermeld mag worden:

  • Online gidsen
  • Nummerinformatiediensten
  • wel/niet afgeschermd op gespecificeerde facturen

P.S. Mijnnummervermelding.nl wordt in opdracht van telecomaanbieders verzorgd.

Reputatie 7
Badge +24

Hi RoWo, welkom op het forum. 

Hallo @RoWo02 

Dat doe je via de website  https://www.mijnnummervermelding.nl/

Via het invullen van je telefoonnummer en het ontvangen van een gesproken verificatiecode log je daar in. Daarna kan je aangeven waar je nummer (wel/niet) vermeld mag worden:

  • Online gidsen
  • Nummerinformatiediensten
  • wel/niet afgeschermd op gespecificeerde facturen

P.S. Mijnnummervermelding.nl wordt in opdracht van telecomaanbieders verzorgd.

Nee! Dit moet je dus niet doen. Als ik het goed begrijp gaat het hier om nummerweergave, dat degene die jij belt jouw telefoonnummer op zijn scherm ziet. Met de link hierboven mak je je nummer zichtbaar in de online gidsen, iets dat jij liever niet wilt geloof ik. Deze 2 instellingen staan los van elkaar.

Om welk telefoonnummer gaat het? Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

Reputatie 7
Badge +21

Je hebt helemaal gelijk @Alex_P , my bad. Dit verzoek betreft wel/niet anoniem bellen.

De term “geheim nummer” als in (nummer zonder gidsvermelding) bracht me in de war.

Ik was dit onderwerp gaan volgen omdat ik dat ook zag maar nog geen zin, inspiratie, tijd om er op in te gaan.

Maar, wel verwarrend voor de “normale” gebruiker idd.

Geheim nummer =

A niet vermeld i.d. gids en bij 1888.

B wel of geen zichtbaarheid bij nummerweergave

Nummerweergave en opvraagbaarheid zijn 2 verschillende dingen bij een 'geheim nummer'. A is de voornaamste eigenschap van een geheim nummer.