Vraag

Gigaset N300 IP instellen nu met vrijgegeven SIP gegevens => Registratie mislukt?

  • 26 March 2020
  • 120 reacties
  • 7342 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

120 reacties

Nou, inmiddels RouterOS geprobeerd, alles aan de gang gekregen BEHALVE telefonie, hetzelfde probleem blijft.

PfSense helemaal vanaf nul ingesteld, alles werkt BEHALVE telefonie, hetzelfde probleem.

OK, dan de Experiabox er tijdelijk tussen...natuurlijk werkt alles….BEHALVE telefonie, precies hetzelfde probleem, registratie mislukt.

Dus iets klopt er nog steeds niet...en ja...EB hangt er al een klein dagje tussen.

Heeft iemand inmiddels nog een idee gekregen of verder info?

Met de Experia box en ook de Mikrotik router blijf ik registratie mislukt houden.

Reputatie 7

Ik krijg het gevoel dat er iets misgegaan is met de registratie van jouw SIP wachtwoord omdat het blijkbaar ook fout loopt als de Experia Box zelf aangesloten is.

Kan je via de servicetool jouw SIP wachtwoord nog een keer aanpassen en na een minuutje of 15 controleren of telefonie via de EB nu wel weer werkt.

Ik krijg mijn KPN-nummer ook met geen mogelijkheid geregistreerd op m'n Gigaset SL450A GO (effectief hetzelfde kastje) en ook bij mij pakt hij zonder problemen CheapConnect en een andere variant van Dellmont wel. Ik heb de instellingen overgenomen, maar het heeft niets uitgehaald.

Als ik hem weer aanmeld op de FRITZ!Box 5490 die ik sinds gisteren heb, dan meldt ie m zonder problemen aan. Ik ben maar niet begonnen met routerinstellingen, want dat lijkt mij denk ik niets op te lossen; de andere VoIP-providers doen het immers wel, zelfs op de dichtgetimmerde Experiabox V7 die ik voorheen had.

Ik laat het maar voor nu als vanouds via een draadje naar m’n Gigaset lopen, die ging er sowieso niet uit, maar vind het raar dat we het niet werkend krijgen :/

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @Rozz, is het nog gelukt met het advies van wjb? 


@Aprilia welkom! Hopelijk kom jij er ook uit met behulp van de community! Goed dat het op dit moment nog wel gewoon met het draadje loopt.

Reputatie 7

Ik krijg mijn KPN-nummer ook met geen mogelijkheid geregistreerd op m'n Gigaset SL450A GO (effectief hetzelfde kastje) en ook bij mij pakt hij zonder problemen CheapConnect en een andere variant van Dellmont wel. Ik heb de instellingen overgenomen, maar het heeft niets uitgehaald.

Kan je eens een screenshot plaatsen van de instellingen van de KPN lijn op jouw SL450A GO.

Wel even jouw telefoonnummer en het eerste deel van de logjn naam wegpoetsen.

 

 

 

 

Ha, wat vreemd. Hij doet het nu gewoon wel 😕 Zowel met STUN als zonder. Had m gisteren geen displaynaam gegeven en dacht nu: het zal toch niet dat zijn, maar dat maakt inderdaad niets uit.

(1) precies zoals jij

(2) succesvolle aanmelding

(3) zonder STUN en naam

 

Blijft aangemeld. :thinking::relieved:

 

Bedankt voor de hulp in ieder geval.

 

 

Zonder STUN komen inkomende oproepen toch niet door. Had ik elders ook al gelezen, maar eigenlijk niet verwacht.

Ik krijg het gevoel dat er iets misgegaan is met de registratie van jouw SIP wachtwoord omdat het blijkbaar ook fout loopt als de Experia Box zelf aangesloten is.

Kan je via de servicetool jouw SIP wachtwoord nog een keer aanpassen en na een minuutje of 15 controleren of telefonie via de EB nu wel weer werkt.

Hallo @Rozz, is het nog gelukt met het advies van wjb? 


@Aprilia welkom! Hopelijk kom jij er ook uit met behulp van de community! Goed dat het op dit moment nog wel gewoon met het draadje loopt.

 

Zal vanavond weer even proberen, mn vrouwtje is nu thuis aan het werken, zal ze niet fijn vinden als ik internet er even uithaal….jullie horen nog van me, inmiddels wel alweer ander wachtwoord aangemaakt. 

Reputatie 7

Ha, wat vreemd. Hij doet het nu gewoon wel 😕

Dan had je waarschijnlijk het scherm met het "Overview of connections" niet gerefreshed.

Deze geeft pas na een refresh de juiste status aan.

 

Zonder STUN komen inkomende oproepen toch niet door. Had ik elders ook al gelezen, maar eigenlijk niet verwacht.

Dan toch maar die STUN server gebruiken. :wink:

Ha, wat vreemd. Hij doet het nu gewoon wel 😕

Dan had je waarschijnlijk het scherm met het "Overview of connections" niet gerefreshed.

Deze geeft pas na een refresh de juiste status aan.

 

Zonder STUN komen inkomende oproepen toch niet door. Had ik elders ook al gelezen, maar eigenlijk niet verwacht.

Dan toch maar die STUN server gebruiken. :wink:


Ja :)

 

Maar heb zeker wel F5 gedrukt. Meermaals. Ook na enkele minuten. Ook opnieuw ingelogd, en zelfs twee reboots.

Ach ja, het wordt niet altijd duidelijk met techniek, maar als ie het doet dan doet ie het :)

@Marcia_  en @wjb  sluit ik nu de Experia box aan dan doet de Gigaset het, in bellen en uit bellen alles werkt en goed geluid….haal ik hem ertussen uit en sluit ik weer de Mikrotik aan dan krijg ik weer registratie mislukt...MAAR ik heb ook op dit moment geen enkele instelling in de Mikrotik gedaan (op de SIP na, die staat disabled)

Moet het nu dan wel gaan werken als ik de NAT en firewall regels instel (die hier ergens op het forum staan voor de Mikrotik dacht ik)

 

Nou,

 

 

 

 

 

 

Ach ja, het wordt niet altijd duidelijk met techniek, maar als ie het doet dan doet ie het :)

Nou, uiteindelijk doet ie het niet. Want telefoon gaat dus wel over, maar ik en de tegenpartij horen niets. Doe hem maar via de FRITZ!. Ga er verder ook niet naar kijken, maar misschien heeft een volgende hier iets aan. :)

Reputatie 7

Welke codecs heb je ingesteld staan voor de KPN?

 

Welke codecs heb je ingesteld staan voor de KPN?

 


G722 stond bovenaan, verder weet ik niet want heb hem al verwijderd. Ga er ook niet meer naar kijken, bedankt voor je hulp (ik neem aan dat het een reactie op mijn bericht was)

Reputatie 7

Onderstaand een voorbeeld van de configuratie voor mijn CheapConnect aansluiting.

 

Dank je @wjb 

Voor de volgers, ik had wjb prive wat gevraagd te sturen...omdat ik dus naar Cheap Connect ben overgestapt.

Maar helaas blijf ik ook hier “aanmelding is mislukt” krijgen.

Als iemand ook een Mikrotik router heeft waarbij VOIP wel werkt, zou ik heeeeel graag de instellingen willen weten.

@wjb  zoals gevraagd, hier mn nieuwe screenshots voor CheapConnect, zijn eigenlijk op inloggegevens na bijna hetzelfde als de KPN.

STUN servers heb ik diverse geprobeerd, waaronder gigaset, sipgate, google en geen.

Ik zou echt niet weten waarom het niet werkt, 2 aparte SIPS en allebei mislukt, overal lees ik dat er eigenlijk geen portforwarding nodig is.

 

 

Reputatie 7

Heb je een reden op RTP poort 10000 tot 20000 te gebruiken i.p.v. de standaard range van 16384 tot 32768?

Dank je @wjb 

Voor de volgers, ik had wjb prive wat gevraagd te sturen...omdat ik dus naar Cheap Connect ben overgestapt.

Maar helaas blijf ik ook hier “aanmelding is mislukt” krijgen.

Als iemand ook een Mikrotik router heeft waarbij VOIP wel werkt, zou ik heeeeel graag de instellingen willen weten.

Op de router heb ik niks speciaals gedaan, de ATA lift gewoon mee op de srcnat rule die het hele lan segment NAT voor outbound.

De ATA heb ik ingesteld volgens de configuratie die elders in het forum is gepost. Dus de KPN SIP gegevens invullen, STUN via Google en verder eigenlijk niets speciaals.

En voor zover ik kan beoordelen werkt alles naar verwachting. Ik heb overigens wel maar één SIP verbinding lopen, alleen die van de KPN. Outbound bellen doen we wel met de mobiel.

Reputatie 7

Zowel CheapConnect als KPN zijn geen enkel probleem achter een EdgeRouter.

Alleen KPN heeft een STUN server nodig.

@obelisk thanks, ja die outbound srcnat heb ik ook idd, anders werkt er niets, ik blijf het raar vinden dat 2 sip accounts dus niet werken, probleem moet dan ergens ander liggen zou je zeggen.

@wjb kpn gebruikt 16384-32768 En CC gebruikt 10000-20000 wat ik op hun website gevonden heb. Of heb jij de rtp poorten anders voor CC?

sinds vandaag een Gigaset n300a IP in gebruik maar hij registreerd niet bij het kpn netwerk.

Ik heb de instellingen en het wachtwoord al div. malen gecontroleerd maar hij blijft aangeven “verbinding Mislukt”

 

Ik heb de instellingen gecontroleerd met de instellingen van wjb en de andere screenshots die in dit forum staan en alles staat precies hetzelfde.

Ik maak gebruik van een Unifi USG pro router/firewall en unifi switches.

 

moeten er poorten worden opengezet in de firewall??

 

hoop dat iemand kan helpen hier.

Reputatie 7

Welk merk en type router gebruik je?

Plaats eens een screenshot van de instellingen van de lijn naar KPN.

Router is een USG van Unifi (zit edge os op)

 

hieronder de screenshots