Vraag

Gigaset N300 IP instellen nu met vrijgegeven SIP gegevens => Registratie mislukt?

  • 26 March 2020
  • 120 reacties
  • 7321 keer bekeken

Beste allemaal,

Al paar maanden heb ik een eigen router ipv de experiabox en alles werkt perfect….op telefonie na, nu eindelijk de SIP gegevens zijn vrijgegeven heb ik meteen de Gigaset N300a IP besteld en vandaag ingesteld, ik dacht alles goed te hebben ingesteld aan de hand van de KPN website en eigen SIP inloggegevens, maar ik blijf een registratie mislukt melding ontvangen.

Wie o wie kan mij helpen:

Onderstaand diverse screenshots van wat ik allemaal heb ingevuld:

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

120 reacties

Reputatie 7

Onderstaand de instellingen op mijn N300A IP.

Configureer de stun server.

Heb even de plaatjes erbij gezet ipv linkjes…

 

Thanks @wjb , enige verschil wat ik zie zijn de STUN gegevens en telefoonnummer als gebruikersnaam?!?

Andere schermen heb jij niet hoeven invullen?

Reputatie 7

Thanks wjb, enige verschil wat ik zie is de STUN gegevens?!?

En de username waar ik de internationale notatie van het telefoonnummer heb staan.

 

Andere schermen heb jij niet hoeven invullen?

De andere schermen zien er goed uit.

Thanks wjb, enige verschil wat ik zie is de STUN gegevens?!?

En de username waar ik de internationale notatie van het telefoonnummer heb staan.

heb deze STUN en username aangepast...nu wachten dat ie weer gaat proberen te registreren, zal wel eventjes duren voordat ie het weer probeert, althans, dat had ik gelezen.

Reputatie 7

heb deze STUN en username aangepast...nu wachten dat ie weer gaat proberen te registreren, zal wel eventjes duren voordat ie het weer probeert, althans, dat had ik gelezen.

Door het vinkje onder actief even weg te halen, de gegevens op te slaan en vervolgens het vinkje weer te zetten (en op te slaan) kan je dit forceren.

Helaas, blijft registration failed aangeven.

Mn modem is een PfSense op ESXi, alles werkt verder goed, alleen dit (nog) niet...kan het zijn dat ik ergens in pfsense wat moet aanpassen? lijkt me niet wat voip gaat nu gewoon over internet wat werkt

Reputatie 7

Helaas, blijft registration failed aangeven.

Mn modem is een PfSense op ESXi, alles werkt verder goed, alleen dit (nog) niet...kan het zijn dat ik ergens in pfsense wat moet aanpassen? lijkt me niet wat voip gaat nu gewoon over internet wat werkt

Heb je SIP-ALG op de pfsense uit staan?

Kan je ook nog eens een screenshot plaatsen van die instellingen van de lijn (connection)?

Helaas, blijft registration failed aangeven.

Mn modem is een PfSense op ESXi, alles werkt verder goed, alleen dit (nog) niet...kan het zijn dat ik ergens in pfsense wat moet aanpassen? lijkt me niet wat voip gaat nu gewoon over internet wat werkt

Heb je SIP-ALG op de pfsense uit staan?

Kan je ook nog eens een screenshot plaatsen van die instellingen van de lijn (connection)?

Ik heb helemaal niets op pfsense ingesteld wat te maken heeft met SIP….de gigaset is nu toch gewoon aangesloten op internet en heeft nu toch niets met sip op pfsense te maken?

De gigaset zit nu gewoon in mn netwerk op mn switch.

 

 

  • Inmiddels in pfsense poorten geforward naar de gigaset (5060 SIP en 16384-32767 RTP)
  • Firewall Optimization Options to Conservative under System > Advanced, Firewall/NAT tab.
Reputatie 7

Port-forwarding is niet nodig.

Ik heb geen ervaring met pfsense maar ik hoop dat er snel iemand anders zal reageren die dat wel heeft.

Heb je deze pagina gelezen en dat met name het stukje over de outbound NAT.

Jep gelezen, daar heb ik de firewall setting vandaan...PBX is een interne telefoonsysteem binnen bedrijven en niet van toepassing op ons als particulier...denk ik.

port forwarding inmiddels weggehaald...als het toch onnodig is.

Ik ga dat siproxd package eens installeren….kijken wat dat nou is.

Reputatie 7

Jep gelezen, daar heb ik de firewall setting vandaan...PBX is een interne telefoonsysteem binnen bedrijven en niet van toepassing op ons als particulier...denk ik.

port forwarding inmiddels weggehaald...als het toch onnodig is.

Ik ga dat siproxd package eens installeren….kijken wat dat nou is.

Heb je al een outbound NAT rule voor UDP poort 5060?

Weet je overigens zeker dat je het wachtwoord zonder tikfoutjes hebt overgenomen?

Jep gelezen, daar heb ik de firewall setting vandaan...PBX is een interne telefoonsysteem binnen bedrijven en niet van toepassing op ons als particulier...denk ik.

port forwarding inmiddels weggehaald...als het toch onnodig is.

Ik ga dat siproxd package eens installeren….kijken wat dat nou is.

Heb je al een outbound NAT rule voor UDP poort 5060?

Weet je overigens zeker dat je het wachtwoord zonder tikfoutjes hebt overgenomen?

Dit is de extra regel in outbound NAT...verder niets gedaan met forwarden op dit moment, wachtwoord is 100% goed ingevuld,

bij siproxd heb ik alleen dit ingevuld:

  

Inmiddels alle instellingen van pfsense eraf gehaald, als iemand mij in de juiste richting kan duwen….graag, ondertussen ga ik internet afstruinen en dingen proberen, mocht ik verder komen zal ik dat uiteraard hier posten.

Reputatie 7

De lijn instellingen op jouw N300A IP zien er volgens mij goed uit. Ik kan geen verschil ontdekken met de overeenkomstige instellingen op mijn N300A IP.

Ik ga er vanuit dat login, password en gebruikersnaam goed zijn ingevuld.

Doorloop anders voor de zekerheid de SIP/VoIP servicetool en zet het wachtwoord opnieuw.

Belangrijk is dat aan de WAN zijde UDP poort 5060 gebruikt wordt. Een EdgeRouter gebruikt sowieso extern dezelfde poort als op het LAN, maar ik begrijp uit documentatie dat daarvoor bij pfsense een outbound NAT rule gemaakt moet worden.

Ook moet SIP-ALG op de router uit gezet worden.

Als dat allemaal het geval is, dan zou de registratie mijns inziens goed moeten gaan.

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Rozz, goed om te zien dat je er mee aan de slag bent gegaan. Fijn dat je de hulp van wjb hebt. Is het, met zijn laatste bericht, nog gelukt? 

@wjb  en @Marcia_ 

nee helaas nog steeds niet gelukt, wachtwoord aangepast en outbound nat regel extra nagekeken.

 

inmiddels ga ik of pfsense weer helemaal vanaf nieuw instellen of een ander router software proberen, is alleen erg tijdrovend om ander software in te stellen zeker als mn vrouwtje thuis moet werken en afhankelijk is van internet.

laatste optie is evt om ook een edgerouter aan te schaffen, maar wil ik eigenlijk niet.

Reputatie 7
Badge +30

Hmm jammer! Hopelijk is hier toch iemand met de gouden tip en kom je er toch uit!

Vanochtend hier en bij mijn schoonmoeder van 91 precies hetzelfde probleem met de Simens S850A GO. Sip registratie mislukt. Provider FreeVoipdeal.

Lijkt erop dat kpn iets blokkeert. De Mobile voip app op de telefoon werkt namelijk wel.

Oeps plots lijkt het sinds 11:30 weer te werken. Registratie gelukt.
Houden zo, nu we in deze dagen wat meer afhankelijk zijn van de telefoon.

Groetjes Anne Jan
 

Reputatie 7

Lijkt erop dat kpn iets blokkeert. De Mobile voip app op de telefoon werkt namelijk wel.

Niet altijd direct naar KPN wijzen :wink: , daar zit de oorzaak bij het overgrote meerendeel van dergelijke problemen niet. KPN blokkeert uiteraard niets want dat is wettelijk niet toegestaan.

 

Oeps plots lijkt het sinds 11:30 weer te werken. Registratie gelukt.

Het is toch niet zo dat de mobiele telefoon hetzelfde FreeVoIPdeal SIP account gebruikt als dat op de S850A GO gebruikt wordt of wel?

Je kunt  FVD op meerdere apparaten tegelijk gebruiken.

In mijn ervaring heb ik uitgaand geen problemen, inkomend wel soms, dwz, ik verblijf soms een paar dagen elders bij een andere internet aansluiting, dan neem ik een fritzbox mee om mee te bellen. Tot voor enige tijd terug werkte dat in en uitgaand, na een modemruil (experiabox) kan ik alleen uit bellen daar.

Reputatie 7

Tot voor enige tijd terug werkte dat in en uitgaand, na een modemruil (experiabox) kan ik alleen uit bellen daar.

Dus je gebruikt daar nu een Experia Box. Welke is dat en wat voor een (modem)router stond daar voorheen?

Welke SIP poort gebruikt de FreeVoIPDeal en is die aan te passen?

Er is een experiabox vervangen daar.
FVD is alleen voor uitgaand (ze hebben ooit wel inkomende nummers uitgegeven maar dat is al weer lang geleden).
Ik sluit mijn fritzbox op de EB aan met ethernet, uitgaand met FVD werkt, inkomend cheapconnect niet.
Meer weet ik niet, de SIP poort van FVD doet dan niet ter zake, van CC weet jij het wel.
Het aanpassen van een SIP poort in een fritzbox is via het menu niet mogelijk, eerder kon dat nog met telnet, nu is het alleen nog mogelijk dmv het configuratie bestand aan te passen met een platte tekst bewerker.
Waarom dit zo moeilijk wordt gemaakt is mij een raadsel, de mensen bij AVM (maker van fritzbox) zijn voor zo ver ik weet van goede wil, gelukkig heb ik daar al een tijd geen contact meer mee gehad, eerder wel wegens hardnekkige DSL problemen maar daar ben ik nu helemaal van af.

Reputatie 7

Ik sluit mijn fritzbox op de EB aan met ethernet, uitgaand met FVD werkt, inkomend cheapconnect niet.
Meer weet ik niet, de SIP poort van FVD doet dan niet ter zake, van CC weet jij het wel.

De SIP poort zou sowieso geen invloed mogen hebben aangezien daar ook geen port-forwarding voor benodigd is en alleen uitgaand geïnitieerd wordt.

Toch lijkt de Experia Box in sommige gevallen iets "speciaals" te doen met UDP poort 5060, vandaar mijn vraag.

Zelf heb ik SIP verbindingen naar CheapConnect dan ook op UDP poort 5070 en 5072 staan.

 

Het aanpassen van een SIP poort in een fritzbox is via het menu niet mogelijk, eerder kon dat nog met telnet, nu is het alleen nog mogelijk dmv het configuratie bestand aan te passen met een platte tekst bewerker.

Hoeveel SIP verbindingen kan je op een FRITZ!Box definiëren?

Lijkt erop dat kpn iets blokkeert. De Mobile voip app op de telefoon werkt namelijk wel.

Niet altijd direct naar KPN wijzen :wink: , daar zit de oorzaak bij het overgrote meerendeel van dergelijke problemen niet. KPN blokkeert uiteraard niets want dat is wettelijk niet toegestaan.

Ik schrijf ook het lijkt. Bij mijn weten is dat de enige gemeenschappelijke component bij de hierboven beschreven problemen. Verschillende sip providers. Verschillende lokale sip hardware welke achter een kpn modem staat. En ik zag het bij mij op 3 verschillende adressen tegelijkertijd voorkomen. 2x Noord Holland, 1x Brabant. Alle drie zonder config wijzigingen plots opgelost.

Geeft Telfort/KPN inmiddels de logon informatie van de sip accounts vrij?

 

Oeps plots lijkt het sinds 11:30 weer te werken. Registratie gelukt.

Het is toch niet zo dat de mobiele telefoon hetzelfde FreeVoIPdeal SIP account gebruikt als dat op de S850A GO gebruikt wordt of wel?
Ja FreeVoipdeal staat meerdere sip registraties voor uitgaand bellen tegelijk toe, Bij simultaan gebruik valt het niet onder de freedays. (gratis bellen naar vaste nummers)

 

Hoeveel SIP verbindingen kan je op een FRITZ!Box definiëren?

Phoe, eerder was dat altijd 10, nu meer.