Beantwoord

handset Dallas comfort+ gemiste oproep melding

  • 17 February 2021
  • 5 reacties
  • 326 keer bekeken

ik heb 2 nieuwe handsets Dallas Comfor+. ik heb ze aangemeld bij mijn (oude) basistation Chicago 500.

wanneer ik met de ene handset een binnenkomend telefoontje aanneem, staat in de andere handset: gemiste oproep. dat is heel verwarrend. de handleiding biedt geen oplossing; de medewerkster van KPN wist het ook niet.

Wie weet het wel.

icon

Beste antwoord door Lisa 20 February 2021, 16:32

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hey @Huubjan! Wat gek. Lijkt erop dat de toestellen niet goed aan elkaar gekoppeld zijn. Als je aan het bellen bent met het ene toestel, wat staat er dan op het andere toestel? Direct ‘oproep gemist’? Is ook te zien dat er op dat moment gebeld wordt of niet? 
 

Goede avond Lisa. ik heb 2 antwoorden.

Bij inkomend gesprek verschijnt in het tweede toestel direct: oproep gemist.

bij uitgaand gesprek verschijnt in het andere scherm geen melding.

draagt dit bij aan de oplossing?

Bij voorbaat dank

Wat een geld wegsmijterij. Losse handsets zijn behoolijk prijzig en dan zeker die bij KPN.

Een nieuw setje (Gigaset heeft mijn voorkeur) met 2 handsets (duoset) was veel goedkoper geweest en alles werkt prima samen. Want ik denk dat het met die stokoude Chicago 500 basis gewoon niet goed samenwerkt. En dat is ook niet goed te krijgen.

Oud en nieuw gaat slecht samen bij dect. En handsets die niet (geheel) bij een basis horen gaan ook niet goed samen met een basis.

Reputatie 7
Badge +17

@PeterG Ja? Dat zou wel flink balen zijn dan en ook niet echt duurzaam. Zelf ben ik erg voorstander van repareren, tweedehands en aanvullen. Ik begrijp natuurlijk dat de techniek niet zo ontwikkeld is. Massa is kassa:money_mouth:/lineaire economie, bla bla. Onze planeet betaald de prijs:disappointed_relieved:.

Goed… Weet jij toevallig ook of het überhaupt te koppelen is, of is het altijd een vruchteloze poging? Ik ben een soortgelijke vraag nog niet tegengekomen namelijk. Meestal wordt inderdaad een nieuwe set geadviseerd. 
@Huubjan Je kunt wel een oproep aannemen vanaf de nieuwe handset? 

of het überhaupt te koppelen is

Hoi @Lisa . Als ze beiden op dezelfde basis aangemeld zijn zal het helaas niet beter gaan werken dan dit. Gezien de aanduidingen die TS geeft werkt de basis (ook al hoogbejaard!) ook niet echt goed meer.
Want dit is ook niet zoals het zou moeten:

Bij inkomend gesprek verschijnt in het tweede toestel direct: oproep gemist.

bij uitgaand gesprek verschijnt in het andere scherm geen melding.