Beantwoord

Heb alles opgezegd bij KPN. Weduwe van Appelscha is beter uit dan oudere in Amersfoort Vathorst!

• 27 oktober 2011
  • 6 reacties
  • 11961 keer bekeken

Dit is mijn eerste en meteen ook mijn laatste bericht op dit forum. Het is werkelijk onvoorstelbaar hoe KPN nog steeds inside-out denkt en verwacht dat klanten zich aan het systeem van KPN aanpassen. Mijn conclusie: ouderen passen eenvoudigweg niet in dat systeem. Zelfs een opzegging helpt niet om KPN te bewegen om de klant te behouden. Ouderen worden blijkbaar als verliespost beschouwd. En met de manier waarop KPN zijn processen heeft ingericht is dat hoogstwaarschijnlijk ook inderdaad het geval. Dan kun je dus maar beter afscheid van elkaar nemen.

Specifiek over de casus ga ik in dit forum niets zeggen. Dat kan eventueel nog bilateraal met KPN (hint). Maar neem van mij aan dat het bloed onder mijn nagels is weggehaald. Graag laat ik hieronder de ruimte aan anderen om hetzelfde te doen, want zolang KPN geen pijn voelt zal er waarschijnlijk weinig veranderen.

icon

Beste antwoord door japiho 13 november 2011, 16:43

Wat ik hier deed op dit forum? Ik vroeg niet om hulp, maar gaf anderen een suggestie voor zelfhulp. Klant helpt klant. En ik wilde KPN alsnog een kans geven. Want de zaak was nog best te repareren. Maar die gelegenheid heeft KPN in de afgelopen twee weken niet aangegrepen.

Mijn tip als 'klant helpt klant': blijf niet te lang hangen in het zoeken naar één type oplossing. Wees niet bang om een kastje dat kuren vertoont uit te zetten en dan weer in te schakelen. Dat doet vaak wonderen. Helpt zo'n simpele 'reset' niet, maak dan de afweging of je energie gaat stoppen in repareren of in vervangen. Kun je het niet eenvoudig repareren, dan is vervangen vaak een betere oplossing. Zeker met techniek die in een paar jaar alweer verouderd is.

Voor abonnementen geldt dat ook. Wees niet bang om een abonnement dat hapert op te zeggen. Besef je uiteraard wel goed wat daar aan vasthangt en zorg dat je een volwaardig alternatief hebt. Bereid je dus goed voor, want het 'KPN-gras' is bij anderen lang niet altijd groener dan het lijkt.

Soms doet een 'reset' van je abonnement wonderen en kun je er toch mee verder. En soms is het de bevestiging dat je een goede keuze hebt gemaakt. Gewoon proberen of het helpt. Baat het niet, het schaadt ook niet.

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Het merendeel van de klanten van KPN is 65+ dit omdat KPN al heel oud is en de meeste mensen er al jaren bij zitten. KPN heeft overigens ook een naam.

En het is spijtig om te horen dat je door problemen weg bent gegaan. je hebt KPN toch wel de kans gegeven je probleem op te lossen of dat niet?

OK, je daagt me uit en ik reageer toch even. Dit is overduidelijk doorgestoken kaart. Zo snel een vergoelijkende reactie? Dat moet KPN zijn. Maar als jij de case Amersfoort Vathorst nog niet kent, dan is daarmee nogmaals bewezen dat de verschillende silo's binnen KPN volledig langs elkaar heen werken.

Reken maar dat ik verschillende kanalen heb ingeschakeld om de zaak alsnog op orde te krijgen. Ik ken KPN langer dan vandaag...

Maar ook via dit kanaal stuit ik blijkbaar op eerstelijns niveau, want de hint (lees mijn post) is niet overgekomen. De zaak is bij de getroffenen (ik ben lang niet de enige in deze soap!) al ver geëscaleerd. Maar KPN ziet niet eens wat hier aan het gebeuren is. Moet ik de correspondentie in dit forum publiceren? Als ik jullie was zou ik dit op een andere manier oplossen!

Reputatie 4
Badge +1
Staat er mod bij mijn naam? Nee dan werk ik dus niet via KPN.

Ik kan niet binnen KPN hun systemen kijken dus nee ik ken de case Amersfoort Vathorst niet. En ik zeg wat positiefs over KPN omdat iedereen alleen maar klaagt, KPN doet ook een hoop goede dingen maar omdat de meeste mensen te veel met kleppen op kijken zien ze dat niet, het mag ook wel eens gezegt worden dat KPN goed werkt levert.

En als je KPN niks meer kan laten doen en ook niks meer wilt laten doen wat doe je hier dan? Dit is klant helpt klant niet KPN helpt klant. Op dit forum helpen klanten elkaar dus alleen dingen posten waar andere klanten je bij kunnen helpen.

Wat ik hier deed op dit forum? Ik vroeg niet om hulp, maar gaf anderen een suggestie voor zelfhulp. Klant helpt klant. En ik wilde KPN alsnog een kans geven. Want de zaak was nog best te repareren. Maar die gelegenheid heeft KPN in de afgelopen twee weken niet aangegrepen.

Mijn tip als 'klant helpt klant': blijf niet te lang hangen in het zoeken naar één type oplossing. Wees niet bang om een kastje dat kuren vertoont uit te zetten en dan weer in te schakelen. Dat doet vaak wonderen. Helpt zo'n simpele 'reset' niet, maak dan de afweging of je energie gaat stoppen in repareren of in vervangen. Kun je het niet eenvoudig repareren, dan is vervangen vaak een betere oplossing. Zeker met techniek die in een paar jaar alweer verouderd is.

Voor abonnementen geldt dat ook. Wees niet bang om een abonnement dat hapert op te zeggen. Besef je uiteraard wel goed wat daar aan vasthangt en zorg dat je een volwaardig alternatief hebt. Bereid je dus goed voor, want het 'KPN-gras' is bij anderen lang niet altijd groener dan het lijkt.

Soms doet een 'reset' van je abonnement wonderen en kun je er toch mee verder. En soms is het de bevestiging dat je een goede keuze hebt gemaakt. Gewoon proberen of het helpt. Baat het niet, het schaadt ook niet.

Reputatie 3
Badge +6
Beste japiho,

Spijtig om te horen dat de case niet naar uw genoegen is opgepakt en afgehandeld. Kunt u mij via een privébericht uw postcode + huisnummer, klantnummer en een contact telefoonnummer  toesturen?

Zo kan ik zelf in de zaak duiken en kijken hoe de zaak is gelopen en waar nodig de zaak oppakken en verbeteren.

Met vriendelijke groet,

Daan Popken

Beste Daan,

Mooi als je je nog in de zaak wilt verdiepen, maar verwacht niet dat je mij daardoor als klant nog kunt terugwinnen. Daar is het inmiddels te laat voor. Dat was misschien anders gelopen als ik het toverwoord KPN KlantenReacties in mijn eerste post had gezet, maar daar ga ik nu geen energie meer instoppen.

Als je echt wilt weten hoe ik tot de beslissing kwam om de zaak op te zeggen raad ik je aan om de telefoongesprekken op jullie callcenter terug te luisteren op de dag van mijn eerste post. Dan heb je niet alleen de feitelijke gegevens, maar ook de context. De grap, maar tevens ook het treurige is dat KPN alle data allang digitaal heeft, maar de essentie daar niet uit weet te halen.

De reden van mijn opzegging is een individuele casus. De crux ligt in vier (!) postcode/huisnummercombinaties. De meest recente daarvan maakt onderdeel uit van een andere, veel grotere casus. Als je die puzzel ook weet op te lossen, stuur dan een bloemetje naar het laatste adres (met een kaartje van KPN). Als dat aankomt weet ik dat deze actie zin heeft gehad en dan kom ik wellicht weer als klant bij jullie terug. Tot die tijd heb ik een prima alternatief.

Suc6!

Reageer