Beantwoord

Help, de telefoonaansluiting van mijn vader is ten onrechte afgesloten

  • 2 August 2019
  • 30 reacties
  • 1133 keer bekeken

Reputatie 1
Wie kan mijn vader helpen? Hij heeft nog nooit gebruikgemaakt van internet en gezien zijn leeftijd is dat ook niet meer haalbaar. Hij is dus voor vragen over zijn telefoon en digitenne abonnement volledig afhankelijk van de klantenservice. DIT GAAT NIET GOED, HELP!!!!

Wat is er allemaal gebeurd :
Mijn vader heeft (of liever gezegd had) telefoon en digitenne van KPN.
Bij de omwisselactie van zijn oude digitenne kastje zijn de problemen begonnen.
Hij werd hiervoor door de klantenservice naar een kpn winkel gestuurd. Kastje meegekregen, geregeld dacht hij. Tot na ongeveer een week alleen 1, 2 en 3 nog werkte.
Klantenservice gebeld, activeren van het kastje kon niet. Om te 'helpen' is het abonnement van digitenne stopgezet. Het zou twee weken duren en mijn vader zou een kastje opgestuurd krijgen. Al die tijd geen televisie. Geplande bezorgdatum 2 augustus.

Vandaag is het 2 augustus. Het beloofde digitenne kastje is niet bezorgd. Nog veel erger, zijn telefoonaansluiting is per vandaag ook afgesloten. Mijn vader heeft contact gehad met de klantenservice, het zou 6 weken duren voor hij weer aangesloten kan worden.

KPN, dit kan niet waar zijn! Door deze opeenstapeling van fouten is mijn vader nu afgesloten van telefoon en televisie. Wie pakt de handschoen op en biedt hier een oplossing?
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 11 October 2019, 18:37

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

30 reacties

Welkom in de wereld die KPN heet.... Dit soort fouten zijn helaas aan de orde van de dag en alles wat voorheen service verleende om dit zo snel mogelijk op te lossen is inmiddels wegbezuinigd.
Hoi @W. G. . Dat klinkt alsof er dingen helemaal mis zijn gelopen.
Had jouw vader een analoge telefoonaansluiting bij ons? Dus zonder tussenkomst van een experiabox? Ik neem aan dat er wel een mobieltje in huis is voor noodgevallen?
Ik wil graag kijken wat ik kan doen maar dan heb ik de gegevens van je vader nodig. Kun je die in het onderste veld van je profiel invullen. Ik heb in ieder geval postcode, huisnummer, naam en liefst het telefoonnummer dat hij gebruikte. Laat je weten als je je profiel hebt aangevuld?
Voor spoedzaken wil ik je trouwens adviseren om toch te bellen -> 0800 0402 (gratis) - Het forum kan een hoop maar we zijn niet permanent bemand.
Hoi @GalekkernaarTMobile , nog niet vertrokken ?
Want met jou bericht vol van frustratie is @W. G. ook niet geholpen.
Reputatie 1
Hoi Erwin_,

Fijn dat je zo snel reageert! Voor nood kunnen wij mijn vader helpen. Hij heeft wel een experia box. Ik heb de gegevens aangevuld in mijn profiel.

Omdat we met de klantenservice alleen maar verder van huis zijn geraakt, hoop ik dat je mijn vader op deze manier kunt helpen.

Hoor graag verder van je!
Badge +19
@genetic Het zit @GalekkernaarTMobile natuurlijk helemaal niet lekker dat TMobile op nr. 7 staat en KPN op nr. 2 in de test van de consumentenbond.
Hoi @W. G. . Volgens mij klopt het huisnummer niet. Maar ik denk wel dat ik je vader hebt gevonden. :-)
Zo te lezen heeft iemand per abuis inderdaad zijn telefonie opgezegd. 😞 Ik zie in de logtekst dat er nu een nieuwe order is ingelegd inclusief itv? Dat gesprek heeft vandaag plaatsgevonden. Herken jij dit? Ik zie trouwens nog geen nieuwe order. Kun je vertellen wat er tijdens dit gesprek is afgesproken?
Hoi @GalekkernaarTMobile , nog niet vertrokken ?
Want met jou bericht vol van frustratie is @W. G. ook niet geholpen.


Helaas nog een laatste puntje van ellende met KPN af te handelen... Als ze dat netjes doen zien ze me nooit meer terug. Niet als medewerker maar ook zeker niet als klant 🤣.

Verder is het slechts een weergave van de realiteit. Vele afdelingen welke er echt voor de klant waren zijn fors ingekrompen of geheel opgeheven.

@genetic Het zit @GalekkernaarTMobile natuurlijk helemaal niet lekker dat TMobile op nr. 7 staat en KPN op nr. 2 in de test van de consumentenbond.


Nee hoor, dat is slechts een kwestie van tijd. Het mobiele netwerk van TMobile is tenslotte al beter dan dat van KPN. Uiteindelijk zal KPN een keer ten ziele gaan, al dan niet in stukjes, aan een of meerdere buitenlandse organisaties
Reputatie 1
Beste Edwin_,

Wat er precies is besproken weet ik niet. Hij geeft aan dat hij ruim een uur heeft gebeld en meerdere keren is doorverbonden. Er is hem bij eerdere contactmomenten ook al een glasvezel aansluiting 'aangesmeerd'.

Hij wil alleen zijn vaste telefoonlijn terug en zijn digitenne abonnement. Hoe dit systeem technisch bij jullie werkt, weet ik helaas ook niet.
Leuk je gesproken te hebben. Het is uiteindelijk gelukt om de afdeling spoed en herstel aan te sturen. Zij gaan tevens contact zoeken. Ik verwacht niet dat dát dit weekend zal zijn. Maandag werk ik zelf weer en zal er gelijk aandacht aan besteden. Ik beloof je dat ik het proces de komende week scherp blijf bewaken. We zullen ze wel wat tijd moeten geven maar ik houd de vinger aan de pols.
Reputatie 1
Inderdaad goed elkaar gesproken te hebben. Hopelijk kunnen we de telefoonaansluiting voor mijn vader weer snel herstellen!

Hou je me op de hoogte over de voortgang en de te verwachten tijdlijnen?
Ik verwacht dat je vandaag of morgen gebeld wordt. En ik volg het vanaf hier uiteraard nauwlettend. Als ik het idee krijg dat er iets niet goed gaat, laat ik dat uiteraard weten. Mocht jij het idee krijgen dat er zaken mislopen, laat het weten!
Goedemorgen! Is er al contact gezocht?
Reputatie 1
Goedemorgen Erwin!

Helaas, nog niet. Had dit inderdaad gisteren wel verwacht. Betekent dit dat het dossier nog niet in behandeling is genomen?
Hoor het graag van je.
Ik wil voorstellen om ze vandaag nog in de gelegenheid te stellen contact te zoeken. Als ik morgen nog geen update in het systeem zie, ga ik verhaal halen!
Reputatie 1
Tja, voor mijn vader is elke dag dat dit langer duurt een dag te lang. Ik kan niet inschatten of het zin heeft ze langer de tijd te geven. Dat laat ik aan jou over.

Jammer dat de toezegging naar jou toe dat ze mij zouden bellen niet waargemaakt kon worden.

Laat je het weten als er meer bekend is?
Reputatie 1
Goedemorgen Edwin,

Ben net gebeld door een medewerker van een backoffice uit Amersfoort. Hij geeft aan bericht gekregen te hebben dat de aansluiting teruggezet moet worden naar analoog en dat hiervoor monteur langs moet komen. Het gaat wel over het oorspronkelijke telefoonnummer, maar deze persoon zegt dat dit niet kan als het eerder aangesloten was via een experia box.

Ik twijfel of dit nu de wijziging is die door jou in gang is gezet. Kun je me hierover bellen /berichten? Hij belt me vanmiddag terug.

Alvast bedankt!
Ik heb zojuist rondgevraagd en ik heb uiteindelijk zelf besloten om de lijn opnieuw aan te vragen. De nieuwe aanvraag staat in het systeem. De opleverdatum is 20-8. Dat is nog niet supersnel maar helaas kan ik het niet verder bespoedigen. Ik stel voor dat ik je later vandaag (of een ander tijdstip ) nog even bel.
Ik had het graag sneller en duidelijker gedaan maar dat is, zoals je tot mijn spijt hebt gemerkt, niet heel eenvoudig.
Reputatie 1
Hoi Erwin,

Wat fijn dat het je gisteren toch gelukt is om het signaal voor de telefoon eerder dan de 20e te laten activeren!

Hopelijk werkt het signaal maandagavond de 12e. Dan ben ik namelijk zelf ook in de gelegenheid om een en ander te testen bij mijn vader. Anders wordt het dinsdag einde van de dag of avond.

Je hoort van me of het maandagavond gelukt is!
Dan hoeven we alleen nog maar te regelen dat mijn vader ook weer via digitenne televisie kan kijken 🙂.

Fijn weekend alvast!
Dankjewel en ik ben ook blij dat we dit hebben kunnen bespoedigen. Ik hoop uiteraard dat het maandag direct werkt. Zo niet, kun je er van op aan dat ik me sterk maak om het alsnog te fixen.. Als we de garantie hebben dat zijn telefoon weer werkt zal ik digitenne voor hem regelen. Fijn weekend!
Reputatie 7
Badge +28
Goed bezig Erwin !

Wel tenenkrommend om te lezen dat de telefonische klantenservice een oude man zomaar glasvezel en interactieve TV aansmeert.

Jammer dat Digitenne niet sneller kan. Ik geloof best dat daar haken en ogen aan zitten, maar dat zou toch eigenlijk veel sneller moeten kunnen?
Reputatie 1
Goedemorgen Erwin,

Helaas, nog geen signaal.
Gisteravond was ik er, het internetlampje op de experiabox brandde niet. Heb deze toen gereset mbv het knopje op de achterkant. Ook geprobeerd door de stroom er even af te halen. Geen resultaat.

Vandaag ben ik op het werk, heb geprobeerd of ik mijn vader nu wel telefonisch kan bereiken, maar helaas.

Wat kunnen we nu het beste doen? Ik kan misschien regelen dat ik er het einde van de middag weer ben. Ben jij dan beschikbaar zodat we samen de boel weer aan de gang kunnen krijgen?

Ik hoor graag van je, je kunt me ook bellen als dat praktischer is.
De administratieve kant is nu helemaal in orde. We hebben net samen even gebeld en je gaat proberen om vandaag het modem een harde reset te geven. Daarna zou de experiabox alle relevante gegevens moeten binnenhalen en zou je vader weer telefonie moeten hebben. Ik heb goede hoop maar zoals in het gesprek aangegeven, helaas kan er altijd nog technisch iets misgaan. Uiteraard ga ik van het positieve uit en ik hoop later vandaag of morgen een positief berichtje te lezen.
Zo niet, duik ik er uiteraard weer bovenop!

Nog even de samenvatting:
  • Experiabox dient (liefst) rechtstreeks aangesloten te zijn op het aansluit punt. Varkensneus -> dsl ingang van de experiabox.
  • Het telefoontoestel kun je aansluiten op phone1 ( groene poort)
  • de reset voer je uit door ongeveer 10 seconden het reset gaatje in te drukken met een paperclip o.i.d. Daarna knipperen alle lampjes en gaat het modem bezig om de gegevens binnen te halen.
Reputatie 1
Ben nu bij mijn vader. De box is rechtstreeks op de 'varkensneus' aangesloten.
Heb de box gereset, maar blijft knipperen. Inmiddels >half uur. Power lampje brandt rood en ethernet blijft knipperen.
Ik word er niet vrolijk van.
Overbodige vraag ws, dit is hetzelfde telefoon stopcontact waar kort geleden nog de "gewone" telefoon op functioneerde ?
Oei, toen ik de laptop zonet opende zakte de moed mij een beetje in de schoenen. Ik heb wel gelijk een meting gedaan en momenteel lijkt het modem online en is het telefoon profiel ook succesvol geladen. Dat geeft mij hoop. Ik zal je straks even bellen.