Beantwoord

Hoe blokkeer ik nr 0857325783?

• 10 januari 2017
  • 11 reacties
  • 3229 keer bekeken

Ik word de laatste tijd soms meerdere keren op een dag gebeld door dit nummer. Mijn voicemail wordt niet ingesproken. Ik heb 1 x geprobeerd terug te bellen (dom, ik weet het) en kreeg niemand aan de lijn. Als ik Google op dit nummer, blijkt het te gaan om een onbetrouwbaar bedrijf, wat mij zal proberen over te halen ergens aan mee te gaan doen.
Kan ik dit nummer blokkeren in mijn vaste telefoon? In mijn mobiel heb ik het al gedaan.
icon

Beste antwoord door PeterG 25 oktober 2017, 21:29

@Joram77.
Dat is niet te blokkeren mede doordat het een vals nummer is (zoals je zelf al hebt kunnen constateren dmv het landnummer). En bovendien gebruiken ze diverse valse nummers die ook best vaak wijzigen. Ik heb ze nooit 2 x met hetzelfde nummer gehad bijvoorbeeld.
Nadat ik een keer stug Nederlands ging praten en ook in het NL vroeg om een NL medewerker van de NL helpdesk gaf de mevrouw aan de andere kant het na een kleine 1½ minuut op en verbrak de verbinding. Sindsdien (een jaar nu ?) heb ik er geen last meer van.
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Op een enkele DECT telefoon (meestel de dure modellen) is het mogelijk om het nummer te "blokkeren". Het enige resultaat is dat het toestel dan niet belt als dat nummer belt, maar ze kunnen nog steeds bellen.

De enige provider die echt blokkeren aanbiedi, zodat je ook niet meer bereikt kan worden door een nummer, is XS4ALL.

Je kunt het nummer ook gewoon niet opnemen als je het ziet.
TIP: schakel dan wel voicemail/antwoordapparaat uit zodat er ook écht niet opgenomen wordt. Als zo'n automatisch bellende centrale meerdere keren geen gehoor krijgt raak je uit het systeem.
Reputatie 7
@Joram77.
Dat is niet te blokkeren mede doordat het een vals nummer is (zoals je zelf al hebt kunnen constateren dmv het landnummer). En bovendien gebruiken ze diverse valse nummers die ook best vaak wijzigen. Ik heb ze nooit 2 x met hetzelfde nummer gehad bijvoorbeeld.
Nadat ik een keer stug Nederlands ging praten en ook in het NL vroeg om een NL medewerker van de NL helpdesk gaf de mevrouw aan de andere kant het na een kleine 1½ minuut op en verbrak de verbinding. Sindsdien (een jaar nu ?) heb ik er geen last meer van.
Reputatie 7
Badge +24
Hoi @RietepietP, welkom op het forum. Goed dat je het meldt. Peter geeft al wat opties aan. Ik kan dat nummer helaas niet voor je blokkeren. We hebben een handige pagina voor hulp bij telefonische overlast. Daar staan een paar handige tips en stappen die je kan ondernemen. Kan je daarmee uit de voeten?
Reputatie 7
Badge +24
We hebben niets meer van je gehoord @RietepietP. Word je niet lastig gevallen door dat nummer? Als je nog vragen hebt hoor ik het graag.
Reputatie 7
Sta je al ingeschreven bij het Bel-me-niet register; dat scheelt al enorm.

Klopt, xs4all biedt, als enige, aan dat je individueel nummers kunt blokkeren. Xs4all had dat echter al in hun centrale toen kpn de eigenaar werd. En kpn had toen ook al zijn eigen systeem. Het is schijnbaar lastig het in te bouwen in het kpn-systeem. Enige optie is dan naar xs4all te gaan.

Gelukkig kun je dankzij nummer/naam-weergave telefoontjes die niet in je nummerlijst met namen voorkomen gewoon niet opnemen. Het is dan verstandig om ook geen ant.app of voicemail te gebruiken zodat ze gewoon geen gehoor krijgen.

Is het een normaal Nederlands telefoonnummer (beginnend met netnummer danwel 06) neem ik vaak wel op. Merk ik het gauw genoeg.
Reputatie 7
@DennisSchreve
Zoals ik al schreef in dit topic: voor telefoon heeft xs4all een geheel eigen centrale/systeem. Dit staat los van KPN. Net als hun internet.
Alleen voor de interactieve tv maken ze gebruik van DAT kpn-netwerk.
Reputatie 7
Badge +18
Als XS4ALL het al kan, en dan ook nog van het KPN netwerk gebruik maakt, dan lijkt mij stug dat KPN het niet zou kunnen. Sorry, maar ik vindt dit een vreemd verhaal van KPN. Dan gaan ze maar naar XS4ALL, en laat XS4ALL maar zien aan KPN hoe ze dat doen, toch? 🙂 Laat hier maar eens iemand van webcare maar eens op reageren.
Ben gisteren en vandaag een paar keer gebeld door 0703560109, in slecht Engels werd mij te verstaan gegeven dat mijn computer problemen had. Dat was de eerste keer. Direct opgehangen. latere telefoontjes heb ik weg geklikt. Behoorlijk irritant.
Wat een slechte service eigenlijk. Technisch moet het helemaal niet zo moeilijk zijn een nummer te blokkeren. Terwijl het op de meest simpele mobiel wel gaat.
Ook wij worden heel regelmatig gebeld vanuit het buitenland door zogenaamd Microsoft, slecht Engels met buitenlands (Indiaas) accent... (00895616530) Waarbij het nummer nog wel eens wijzigt in de loop der jaren.
Helemaal apart is dat het landnummer niet eens bestaat, dus ze zijn redelijk professioneel bezig ook nog.

Mijn kinderen worden ouder, en die beginnen de telefoon op te nemen. Ik wil gewoon niet daardoor lastiggevallen worden! Waarom kan ik dat niet laten blokkeren KPN 😠 !?
@PeterG
Leuk dat het voor jou zo makkelijk ophield, maar meestal is dat niet het geval. Ondertussen gaat het hier al jaren door, met verschillende periodes.
Ook fijn dat JIJ nog nooit 2x door hetzelfde nummer gebeld bent, ik wel geef ik hiervoor aan. Ze gebruiken al weken hetzelfde nummer.
Dat jij beweerd dat het niet kan is pertinent niet waar, xs4all bied het wel aan, om maar een voorbeeld te noemen.
Niet reageren en dan houdt het op... Ik wordt hier 1 a 5x (!) per dag gebeld door oa. 054872848 en een ander nummer die ik even niet bij de hand heb.
Mijn mobiel (iPhone bij Ben) kan ik instellen dat alles van buiten NL geblokkeerd wordt, jammer dat dit niet met je huis-lijn kan.
Wordt ondertussen aardig ziek van al dat gerinkel...

Reageer