Beantwoord

Hoe kan ik anoniem bellen altijd aanzetten?

  • 12 August 2021
  • 4 reacties
  • 2564 keer bekeken

hoi, hoe kan ik anoniem bellen aanzetten voor altijd

icon

Beste antwoord door Hanna_ 14 August 2021, 15:49

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Nico Cranendonk ,

Het snelst om je nummerherkenning uit te zetten is via de telefonische helpdesk 0800-0402. (Doordeweeks bereikbaar tussen 8.00 en 20.00, op zaterdag tot 17.00.)
Je kunt ook wachten tot een KPN Moderator hier aan toe is.

p.s.
Nummerherkenning: meezenden van je nummer met een gesprek
Nummerweergave: het zien van de nummers die jouw bellen

 

Reputatie 7
Badge +10

Anoniem bellen (Android)

  1. Tik op de app Telefoon.
  2. Tik het pictogram van de drie puntjes.
  3. Tik op Instellingen.
  4. Scrol naar beneden en tik op Meer instellingen of Aanvullende instellingen.
  5. Tik op Mijn beller-id tonen.
  6. Tik op Nummer verbergen om nummerweergave uit te zetten of op Nummer tonen om de herkenning aan te zetten.

 

Standaard anoniem bellen met je iPhone

Wil je iedereen anoniem bellen? Dat vereist een paar simpele handelingen in de instellingen van je iPhone.

  1. Open de Instellingen-app.
  2. Ga naar Telefoon > Nummerherkenning.
  3. Staat de schakelaar op groen, dan kunnen anderen jouw nummer zien als je ze belt.
  4. Zet de schakelaar uit als je jouw telefoonnummer wil afschermen.

Let op als je voor deze instelling kiest. Je kunt namelijk geen uitzonderingen maken voor bijvoorbeeld je familie. Iedereen die je met deze instellingen belt zal zich kunnen afvragen wie hen probeert te bereiken en er zullen mensen zijn die niet meer opnemen, omdat ze denken dat een telemarketeer belt. Na het uitzetten van de nummerherkenning kun je dit op elk moment weer inschakelen om niet meer anoniem te bellen.

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @DennisA78 ,

Bedankt voor deze toevoeging. De topic-starter heeft dit bericht geplaatst in het Vast Bellen gedeelte, dus ben ik daar vanuit gegaan. 

Reputatie 7
Badge +13

Anoniem bellen (Android)

  1. Tik op de app Telefoon.
  2. Tik het pictogram van de drie puntjes.
  3. Tik op Instellingen.
  4. Scrol naar beneden en tik op Meer instellingen of Aanvullende instellingen.
  5. Tik op Mijn beller-id tonen.
  6. Tik op Nummer verbergen om nummerweergave uit te zetten of op Nummer tonen om de herkenning aan te zetten.

 

Standaard anoniem bellen met je iPhone

Wil je iedereen anoniem bellen? Dat vereist een paar simpele handelingen in de instellingen van je iPhone.

  1. Open de Instellingen-app.
  2. Ga naar Telefoon > Nummerherkenning.
  3. Staat de schakelaar op groen, dan kunnen anderen jouw nummer zien als je ze belt.
  4. Zet de schakelaar uit als je jouw telefoonnummer wil afschermen.

Let op als je voor deze instelling kiest. Je kunt namelijk geen uitzonderingen maken voor bijvoorbeeld je familie. Iedereen die je met deze instellingen belt zal zich kunnen afvragen wie hen probeert te bereiken en er zullen mensen zijn die niet meer opnemen, omdat ze denken dat een telemarketeer belt. Na het uitzetten van de nummerherkenning kun je dit op elk moment weer inschakelen om niet meer anoniem te bellen.

Hallo @Nico Cranendonk ,

Het snelst om je nummerherkenning uit te zetten is via de telefonische helpdesk 0800-0402. (Doordeweeks bereikbaar tussen 8.00 en 20.00, op zaterdag tot 17.00.)
Je kunt ook wachten tot een KPN Moderator hier aan toe is.

p.s.
Nummerherkenning: meezenden van je nummer met een gesprek
Nummerweergave: het zien van de nummers die jouw bellen

 

Hoi @Nico Cranendonk, Hopelijk lukt het met deze beide tips!Â